Compatibele zetels 911 SC

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Compatibele zetels 911 SC

• Maker
    Discussie
  • Halo,

Ik heb onlangs dus een mooie Porsche 911 SC gekocht (zie hier na 10 jaar …). Ik kan eigenlijk niet wachten om te rijden :driver: maar er zijn nog een aantal zaken die opgelost moeten worden.

De bestuurderszetel moet vervangen worden en ik ben dus op zoek naar nieuwe zetels (passagiers en bestuurderszetel). Het probleem is eigenlijk dat 95% procent van de 2dehands zetels zwart zijn! 🙁
    Om mijn zoektocht toch wat breder te kunnen doen dan enkel 911 SC zetels, uit welke Porsche modellen kan ik nog zetels kopen om deze in mijn 911 SC te zetten?

Ineens een fotootje van de kleur die ik dus zoek (de kleur moet vooral overeen komen met de achterste zitjes).
    IMG_0619.jpg

Groeten,
    Steven

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Ik zag het gisteren ook op het NL forum Geert, en ik werd er ook niet goed van :what:
      Die heeft nu een top auto en zwiert het mooiste interieur dat ik ooit in een SC gezien heb eruit :bounce:

Hier wordt je toch niet goed van :think:

Moest ik op zoek zijn, ik zou direct toehappen.

Wim

Ik kan het geloven Geert, sommige waarderen niks. 💡

[quote=”911_NL” post=187821]Het interieur van Gette z’n (ex) 911 staat te koop :idea:[/quote]

Gette valt bijna omver !! 😯 😯

Wim

[quote=”StevenVL” post=187551]
              @ Cabrio Wim:
              Om eerlijk te zijn heb ik volgens mij wel meer met het hart gekocht 😳 . [/quote]

Dan ben als je dit interieur koopt al een deel kwijt van je reserve zie ik er altijd bijneem. 💡 😉

Wim

En wat Gette (Geert) deed liet die goed doen. 💡

Als prijs indicatie wat ik voor mijn stoelen betaald heb voor volledig bij te vullen en bekleden in vol leder (geen Duits want is karton) heb ik €1150 betaald.
                Dus doe hem een mooi bod, en je hebt een fantastisch mooi interieur wat nog gemaakt is door een vakman. 💡

Bedankt 911_NL voor de tip!!

Ik ben zeker geïnteresseerd!

Wie haalt het in zijn hoofd om zulke stoelen te installeren!? :bounce:

Was een wagen die ik al nooit gekocht zou hebben… 😳

Gewoon een setje 2de hands stoelen kopen uit een SC en heel je interieur opnieuw laten bekleden. 😉

Ik zal zeker nog eens wat verder rond zoeken voor zetels (ook in NL)! Bedankt voor alle tips! :up:

@ Cabrio Wim:
                        Om eerlijk te zijn heb ik volgens mij wel meer met het hart gekocht 😳 . Maar ik heb zeker nog geen spijt! Uit je tips voor de aankoop van een Porsche heb ik toch een aantal zaken nagekeken (kleine roestplekken in deuren en rond ramen, goed draaiende motor zonder blauwe walm, vlot schakelen, vlot starten, roest in wielkassen, alle stickers waren nog aanwezig in het motorcompartiment, recht remmen en rijden zonder handen, …).
                        En de verkoper, ERClassics, heeft de auto zelf ook nagekeken (vb compressie motor). Ik weet dat je de verkoper niet kan vertrouwen maar daar heeft het hart het misschien overgenomen van het verstand.

Wim

Als je de kleur wilt net als achterste moet je even met van Kessel contact opnemen, die heeft tig sets staan. 💡

En jouw stoelen zijn zeker niet uit een 911 SC, lijken mij meer op stoelen uit een Alfa aan de kopsteunen te zien. 💡

Be je mijn draadje gelezen op naslagwerken of ben je met je hart gaan kopen. 😉

geduld bij het zoeken en vervangen door tweedehands stoelen is vaak een betere zaak dan de voorstoelen laten voorzien van nieuw leder (verschil in kleur en patina).

wit/beige kleur interieur kwam wel vaker voor bij de 944 modellen, dus je zoektocht mss toch wat uitbreiden (ook geografisch richting noorden):

Enkel leder laten overtrekken zal niet voldoende zijn. Je kan op de foto een beetje zien dat de bestuurders zetel wat scheef staat. Het frame van deze zetel is dus gebroken of staat scheef. 🙁
                              Een ander probleempje is dat ik weinig plaats heb tussen mijn benen en mijn stuur. Dus ik heb volgende oplossingen denk ik:
                              – andere lagere zetels
                              – deze zetels opnieuw laten overtrekken en kijken of ik ze lager kan zetten
                              – en/of kleiner stuur
                              Maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken 😀

zijn dat de originele zetels? de achterste en de zijpanelen zijn veel lichter precies, mss best ze opnieuw laten overtrekken nadat je de achterste zitjes gereinigd hebt om zo te zien welke kleur je best neemt om niet teveel verschil te zien. zal wss ook goedkoper uitkomen dan er twee andere te kopen die wellicht niet 100% dezelfde kleur gaan hebben. In Lier zit er een bekende firma die lederen zetels bekleed, mss is prijs vragen daar of mss kent iemand van het forum een andere vakman die ook knap werk levert
                                hou ons zeker op de hoogte hé :salut:

+1 mijn beste Youyou! :up:
                                  Even googelen en zal vinden dat je ze in alle kleuren kan laten retaureren. Ik dacht gelezen te hebben dat Cabriowim nog een adres had.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.