Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Complete kit met rubbers voor het herspuiten. Oude lak volledig wegschuren?
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
6 augustus 2015 om 02:29
Beste P vrienden,
Ik ben al heel het net aan het afzoeken geweest voor een complete kit met al de rubbers voor het herschilderen van men SC’tje uit 1983.
Dit moet toch te vinden zijn?? -
MakerDiscussie
-
Alles van lak wordt dan weg genomen tot en met de inslagen en rand van motor en kofferklep
Zo krijg je nergens geen spuitende te zien op de inslagen of randen.
@Wim en indien je tot bloot ijzer schuurt en dan grondlak en meteen lak en vernis is er dus geen probleem? Dan is de epoxy niet nodig?
@Wim mercikes. Maar indien ik alleen de buitenzijde laat doen, waar leggen ze de “naad”? Zoals bijvoorbeeld de motorkap, indien buiten wel en binnen niet?
Of is enkel buiten herspuiten niet aan de orde voor een P?Dat klopt, en wij spuiten er dan een ets epoxy op.
Deze brand zich in het metaal en kan dan zo eventueel een jaar staan zonder er iets aankomt.Als je blank metaal laat staan onbeschermd en er wrijft iemand met zijn blote hand over heb je morgen al de eerste roestvegen staan.
Klopt het als je tot op bloot ijzer zou schuren er dan binnen korte termijn eerste nieuwe laag op moet?
@Adora, dank je.
Hoef hier niet veel maar aan toe te voegen 😉
@Wim, zit ik met mijn prijs niet zo slecht zie je wel, maar geef je een tip.
Koop ze daar niet
We hebben ooit zo’n doos die door een klant meegebracht was voor een resto en in Amerika gekocht/besteld was, en is veel imitatie en siliconen rubbers.
Dus brolKoop ze hier bij de gekende leveranciers wat wij doen, en je hebt goede voorgevormde kwaliteit en meeste OEM.
Wil je eens zien waarom ik altijd adviseer om een auto blank te maken voor een nieuwe lak laag.
Kom dan eens langs en kun je zien wat er bij sommige al aan het werken is onder de lak, zo ook bij mijn Ferrari.
Daarbij sluit je uit dat er over een jaar of zo plots een blaasje staat.
Plus dat je dan volledige garantie krijgt op de gedane werken.Zolang je niet tot op het blote ijzer gaat blijft er een restrisico er vanuit gaande dat er voor de rest onderhuids niets mis is… En dan heb ik het nog niet over bepaalde zaken die nagenoeg altijd verrassend naar boven komen…
Bovendien heeft de spuiter op die manier altijd een excuus omdat de gehele lakopbouw niet door hem gedaan is.
Wat mij betreft tot op het blote ijzer en terug opbouwen volgens de regels van de kunst. Zo creëer je ook geen te dikke laklaag. Niet netjes en een risico op zich. Ook altijd mooi passend maken. Wim kent er alles van…
Thanks.
Klopt het ook dat de lak er eerst compleet af moet, daar ze in Amerika met anders producten werken en indien men de lak gewoon gaat mat zetten en bijwerken en dan spuiten de huidige lak gaat tegenwerken met de oude en je blaasvormig krijgt? Of je moet er een epoxy laag tussen zetten al is dit blijkbaar niet 100% zeker dan
Deze kits kwam ik eens tegen:
http://www.sierramadrecollection.com/Maintenance/Seal-Rubber-Restoration-Kits-c150/
Weet niet of ze echt volledig zijn. Er zou enkel aftermarket (niet genuine/oem) gebruikt zijn als het kwalitatief ok was. Ik heb voor het laatste project ook alles apart bij een OPC besteld om “zeker” te zijn dat er niet teveel aftermarket brol zou tussen zitten.
Let wel: shipping en invoer maakt het al snel 35% duurder dan geafficheerd.
@Wim, als je alle rubbers wilt vervangen inclusief de raamsnorren en vilt aan de deuren zit je om en nabij de 1700.00 euro.
Dus harmonicarubbers meegerekend en met uitzondering van bumper rubbers en lip voor.Compleet is zo’n set niet leverbaar, je moet alles afzonderlijk kopen.
Zelf heb ik ook nog nooit een “volledige set” gezien. (wat versta je trouwens onder een volledige set?) Er zou dan ook wel een aardig prijskaartje aanhangen. Ik betwijfel ook of dit veel verkocht zou worden. Gezien de hoge prijzen van rubbers voor Porsches (zeker als je de originele wil) worden meestal alleen die rubbers vervangen die echt nodig zijn.
@Wout_RS: de meeste rubbers op een oude Porsche zijn niet gelijmd. Meeste dingen zijn geschroefd of opgespannen, dus in principe geen probleem om ze binnen 2 jaar te verwijderen en opnieuw te gebruiken.Misschien een domme vraag 😳
Als een auto word herspoten worden de rubbers dan allemaal vervangen of kunnen ze dat behouden?
(Zodanig dat ik niet onnodig rubbers begin te vervangen als ze dan toch binnen een jaar of 2 voor de vuilbak zijn als ik de wagen laat herspuiten)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.