Complete revisie van een 3.0

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Complete revisie van een 3.0

  • Maker
    Discussie
  • Na lang twijfelen en vele problemen omtrent olieverlies , zelfs afgekeurd geweest op de keuring wegens olieverlies . Heb ik besloten het complete blok te reviseren.
    Motor wordt uitgehaald door de mannen van Willems.
    Complete revisie wordt bij mij thuis uitgevoerd .

    Motor eruit zonder problemen

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    [size=150:vdzknhfq]The beast!!![/size]

    Motor op stand geplaatst , uit voorzorg de motor aan de kraan vastgemaakt.Als je ziet dat de motor maar vastzit met 4 bouten op de stand Beter voorkomen dan genezen.
    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    Verwijderen van de uitlaat.

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    Verwijderen van injectiesysteem op zijn geheel.
    Je kan ook zien waar zich het grootste olieverlies voordeed.

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    Verwijderen van de koelvin , altijd goed notities nemen van de bedrading.

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    Naakte motorblok ook “long block” genoemd

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    Hier kan je goed zien dat de motor in het verleden aan de rechter cilinderbank open is geweest . bewijze de blauwe dichtingspasta.

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    Linker nokkenas aandrijving met de gewone kettingspanners .
    Die worden vervangen door hydraulische.

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with [URL=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=Canon+DIGITAL+IXUS+40&make=Canon]Canon DIGITAL IXUS
    40[/URL] at 2007-07-08

    Rechter nokkenas aandrijving

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

    Na het openen van de klepdeksels kan je direct zien als je te maken hebt met gebroken draadeinden. Tot mijn grote verbazing was er geen enkele gebroken !!!! Niet tegenstaande ze me te Willems bij de laatste check up
    melden dat ik met gebroken draadeind zat op cilinder 6.

    [url=http://imageshack.us:vdzknhfq]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
    • Respect man, en heel tof om dit te volgen !
      thanks for sharing !

        Bovenkant van cilinder 6 ziet er niet fameus uit , was toch een uitlaatlek op nummer 6 , wat mij wel opviel dat de cilinderkopmoeren op nr 6 & 3
        redelijk los zaten.Waarschijnelijk zullen cilindernummer 3 & 6 vervangen moeten worden.

        [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
        Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

        Hier zie je dat waar de cilinderbank open is geweest een draadeind is vervangen door het type dat in de 993 werd gebruikt.

        [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
        Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

        Bij porsche kan je een speciale moer bestellen voor het op zijn plaats houden van de cilinders wanneer je de krukas ronddraaid.
        Dit is de goedkoopste oplossing een dop + de cilinderkop moer.

        [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
        Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

        Cilnders en piston verwijderd , moeilijke klus vooral om de ringen van de piston pin los te peuteren , die dan op zijn beurt als je hem niet goed vastklemt het vrije luchtruim kiest aan Mach3

        [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
        Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

        Cilinder + de pistons mooi bij elkaar van linker cilinderbank.

        [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
        Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

        [size=150:2jtybgr0]Voila[/size] het complete “schort block”

        [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
        Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

        [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
        Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

        [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
        Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

        Alle onderdelen mooi bij elkaar geordend

        [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
        Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

        Volgende keer open ik het korte blok en demonteer ik de krukas .
        Alles wordt dan grondig gereinigd en gestraald met kunstof pastilles
        Uitlaat systeem wordt gezandstraald en voorzien van een nieuwe laag hittebestendige lak .
        Alle metalen onderdelen van de motorophanging + omkadering+…….. worden gepoederlakt.

      2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.