Concepten en andere zeldzame Porsches

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Concepten en andere zeldzame Porsches

  • Maker
    Discussie
  • Lang voor de Panamera experimenteerde Porsche eind jaren 80 al met sedans.

    De 928 H50 uit 1987

    De 989 uit 1988

    De allereerste was zelfs een 911 uit 1967

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 77)
    • de porsche 965 prototype
      duidelijk de voorloper van de legendarische 959; louter als test werd een 993 uitgerust met een watergekoelde audi V8 motor. meer dan een prototype is er (gelukkig) nooit van geworden. al kan je je wel afvragen waarom ze hiervoor een audi krachtbron gebruikten en niet de V8 van de 928 uit hun eigen gamma.

      [video width=425 height=344 type=youtube]2P6gTpG0DjA[/video]
      965v8.jpg

      When you think of the Porsche 911, its iconic lines and trademark flat-six engine define the breed, but that doesn’t mean that Porsche engineers haven’t had their go at mettling with the recipe. In the late ‘80s, Porsche was hard at work on a prototype 911 with – gasp – a V8 engine.

      The car was meant to top the range of 911 models and succeed the vaunted 959, but in greater numbers and at a more affordable price point. However, powering the car became a bit of a grumble. Porsche’s flat-six with water-cooled heads was too complicated and expensive to work in large numbers, so a water-cooled Audi V8 was sourced for the prototype.

      The result was the Porsche 965, and as you can see from the video, it wasn’t completely fleshed out. It saw testing on public roads and made a case for its development, but in the end, Porsche upper-management lost interest in the project and a V8-powered 911 hasn’t been seen since.

        Die oude techniek is prachtig :lekker: ….. wat men toen allemaal voor elkaar kreeg !
        Oke..veel van die dingen zijn trial and error maar menig van die wagens dwingen de dag van heden nog steeds respect af . :coolness:

          de Stein-Porsche Twin uit 1966 haalde met vier aangedreven wielen op circuit een gemiddelde snelheid van 240 km/h:
          lees hier het volledig artikel over de privaat gebouwde racewagen met voorin een porsche motor en een lancia versnellingsbak en achteraan een tweede porsche motor met eenzelfde versnellingsbak. het geheel werd gesynchroniseerd door gaskabels en koppelingen met elkaar te verbinden.

            …en de virtuele modellen blijven van de tekentafel rollen. ditmaal is de KJN aan de beurt in coupé versie.
            theophilus chin eigenaar van dit geesteskind heeft met deze frankenstein een slechte mix gemaakt van b.w5gt + MB Concept Coupe SUV = KJN coupé
            maar allicht zou er, zoals voor de McAn, weer wel ergens een markt voor dit ding bestaan 😳

              [quote=”python” post=167128]Eigenlijk vind ik het nog helemaal nie lelijk zo’n uitgerokken 356 met van die nieuwere velgen eronder :think:
              Mmmja…ik wil hem wel :coolness:[/quote]

              artuurlijk, het is de beeldtenis van een 356 met contouren die aanleunen bij een moderne 911, dat zullen weinig liefhebbers lelijk vinden 😎

                Eigenlijk vind ik het nog helemaal nie lelijk zo’n uitgerokken 356 met van die nieuwere velgen eronder :think:
                Mmmja…ik wil hem wel :coolness:

                  [quote=”G-man” post=167113]Zijn de concepten van Bo Zolland hier al gepasseerd?

                  [/quote]

                  Ik vind deze allemaal wel mooi.
                  Maar waarom zo een lange snuit.
                  Is dit een nieuwe vorm van de alom bekende break :happy: :happy: met grote laadruimte.

                    nog een product van de digitale tekentafel: de Porsche Super Mini Boxenne

                    ontwerpers toveren tegenwoordig de gekste dingen op het scherm van hun Mac. hier een voorbeeld van X-Tomi die volgende kruising neerzet:
                    KJN + fiat500 = boxenne … een mini 2deurs SUV.
                    mss nog niet zo’n gek idee en wss een absoluut plezier om mee te rijden, maar toch weer te ver weg van het echte porsche DNA.

                    boxenne.jpg

                    J

                      Zijn de concepten van Bo Zolland hier al gepasseerd?

                      1.jpg

                      2.jpg

                      3.jpg

                      4.jpg

                        deze week passeerde nog een 928 frankenstein in het topic “bob de bouwer”. het is als of de porsche goden zijn verrezen door die wansmaak
                        en ons deze 921 concept presenteren als mogelijke opvolger van de 928.

                        meer info op deze webpagina van auto55.be

                        921concept.jpg

                          porsche type 64

                          [video width=425 height=344 type=youtube]FOPtgNbyGbE[/video]

                            Die 910 van de foto is een mooie replica.

                            De 910 was trouwens niet streetlegal en speciaal voor de racerij met centrale moer.
                            Zoals eerder hierboven vermeld verkrijgbaar met 6 of 8 cylinder.

                            De wagen van de foto werd gebouwd door PS Motorsport en volledig streetlegal aangepast.
                            Desondanks was een dagdagelijkse plaat niet mogelijk, oldtimerplaat wel.

                            De motor werd geleverd door D&F Engeneering uit Menen, aktief in de racerij meer bepaald Rally.
                            Er zit een 3.8 RSR motor in van 360 pk.

                            Heb hem vorig jaar zien rijden op circuit in SPA.

                              volgens wakopedia:

                              De Porsche 910, ook wel Carrera 10, was een racewagen gebaseerd op de 906. Er zijn 15 gemaakt in 1966 en 1967. De auto had een 2 literzescilindermotor met 150 kW/200PK of een 2,2 literachtcilinder met maximaal 201 kW/270PK.

                              Er werd maar een jaar door de fabriek mee geracet maar in dat jaar was de 910 wel erg succesvol, vooral op de bochtiger circuits, zoals de Targa Florio, die in 1967 1-2-3 werd gewonnen met de 910. Bij de 1000 KM Nürburgring race waren de 910’s ook erg succesvol, opnieuw een 1-2-3 zege.

                              Ook in de heuvelklimwedstrijden waren de 910’s erg succesvol, hier in de speciale “Bergspyder” uitvoering. In 1967 en 1968 haalden ze het Europees kampioenschap hillclimb.

                                Wat is een Porsche 910?

                                Sorry, misschien een domme vraag maar ik ben te lui om alles op te zoeken. :respect2:

                                  belgische porsche 910 gespot in Knokke. het viel me wel op dat z’n remlichten niet werken ?

                                  [video width=425 height=344 type=youtube]3TPn96p86fA[/video]

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.