Concepten en andere zeldzame Porsches

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Concepten en andere zeldzame Porsches

• Maker
    Discussie
  • Lang voor de Panamera experimenteerde Porsche eind jaren 80 al met sedans.

De 928 H50 uit 1987

De 989 uit 1988

De allereerste was zelfs een 911 uit 1967

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 77)
    • [quote=”Rufie” post=112699]C88 was een opdracht voor het studiebureau in Weissach. Vind nu niet dat je dat een Porsche kan noemen.[/quote]

Het had in die tijd inderdaad niet de badge van Porsche. Er staat ook geen Porsche-logo op. Ondertussen staat het wel in het museum in Stuttgart en staat hij bekend als een Porsche-concept. Hangt ervan af waar men de grens trekt van wanneer een ontwerp tot het merk behoort. Voor mij is het een Porsche omdat het zeker geen ander merk is, maar ja, maakt niet uit 😀 Feit is dat ik verschoot toen ik het ontdekte..

C88 was een opdracht voor het studiebureau in Weissach. Vind nu niet dat je dat een Porsche kan noemen.

[quote=”Funny” post=112546]@997 sorry maar de Panamericana vind ik ook wel knap . 😉
          Als ze dat model hadden uitgebracht stond hij hier ergens in de garage .[/quote]

Goed, ik zat er dus volledig naast 😀 Ik vind vooral zijn wielkasten niet mooi.

En de zeer atypische Porsche C88 uit 1994? Bedoeld voor de Chinese en Indische markt maar nooit aangeslagen.

@997 sorry maar de Panamericana vind ik ook wel knap . 😉
            Als ze dat model hadden uitgebracht stond hij hier ergens in de garage .

Ben altijd gek geweest van deze studie. Iedereen verheerlijkt de 993 vandaag. Welnu, dit prototype was de basis voor de 993.
              Toen ik rond de 20 was, heb ik hiervan een schaalmodel gevonden in Lenk, Zwitserland. Ik was euforisch.
              Nog een leuk detail is de ritssluiting waarmee het dak sluit…

[quote=”Mushroom” post=112435].. en het profiel op de banden maakt het af…[/quote]

Dat profiel verdient een :first:

[quote=”snoer 964″ post=112439]Is net een duikboot of zo :puke:[/quote]

De luxe versie van kapitein Zeppos zijn Amphicar :happy:

Ik was toen begin 20 en in mijn buggy-periode :engeltje:
                    Dit was eens iets anders dan al die puiten (voor de Nederlandse vrienden: kikkers) waar al die dikke oude peetjes mee rondreden… 😳

Nu ik echter zelf een dik oud peetje ben… :mrgreen:

Neenee, eens de switch gemaakt is het snel gegaan, op mijn 30e had ik mijn eerste puit te stekken :drink:
                    Ik maakte toen in mijn jeugdige onbezonnenheid een fout die velen maakten: ‘t is duur en ik kan het niet betalen dus ‘t is lelijk. Eens ik daar over was en de $$ liggen had dankzij veel overuren en weekendwerk had ik een ’78er SC :first:
                    De rest is, zoals ze zeggen, geschiedenis 8)

Is net een duikboot of zo :puke:

[quote=”Mushroom” post=112435]:oops:
                        ‘t Is toen dat die uitkwam dat ik beginnen interesse tonen heb in Porsche. Daarvoor moest ik er niet van hebben. Nu vind ik ‘m nog altijd iets hebben en het profiel op de banden maakt het af…[/quote]

Vreemd. Ik vind hem echt afschuwelijk. Had verwacht dat iedereen dat zou vinden, sorry 🙂 Ik vind het precies een Lego Technic versie van een 911. 🙂 Maar goed, smaken verschillen.

😳
                          ‘t Is toen dat die uitkwam dat ik beginnen interesse tonen heb in Porsche. Daarvoor moest ik er niet van hebben. Nu vind ik ‘m nog altijd iets hebben en het profiel op de banden maakt het af…

Wat te denken van dit?
                            De Panamericana uit 1992. De lelijkste Porsche ooit?

Op foto lijkt de 989 iets eleganter dan de huidige Panamera .

Ik vind de 989 zeker zo mooi als de Panamera.
                                Die lichten hadden ze in de 996 moeten monteren,
                                zou zoveel mooier zijn geweest :engeltje:

ik vind dat de 989 eigenlijk een echte voorloper van de panamera! Vind toch wel best veel gelijkenis tussen de twee… eigenlijk wel ferm!

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.