Condens tijdens stralen

Home Forum Zeverhoekje Condens tijdens stralen

• Maker
    Discussie

• PT

Graag jullie advies over het volgende : voor het gebruik van mijn straalcabine ben ik sinds kort overgeschakeld naar een 3 Pk, 2cyl compressor, ( voordien 1cylindertje met klein vat), omdat deze een permanent debiet van 6 tot 8 bar aankan tijdens continue stralen. Sinds deze overschakeling heb ik veel last van vocht, (condensatie,…). nozzles zitten na enkele minuten dicht met alle problemen vandien. Voor het stralen gebruik ik straalgrit van kemtex, ( bevat geen metaal deeltjes). Iemand raad ?
      Bedankt alvast !

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Mijne Brown is ook dit type compressor (bouwcompressor) enkel is mijn ton maar een 10l maar ik sluit die bijkomend aan op een ton van 50l dus in totaal 60l. Nu op internet opgezocht en een zuigercompressor zou maar een 75% van zijn werktijd mogen draaien en max een 10 keer per uur opstarten, daar anders de levensduur van de koppen serieus achteruit gaat.
        Die van mij houd het wel bij en krijgt de ton zelfs terug op druk tijdens stralen maar dan staat die praktisch continu te draaien en kan zo moeilijk afkoelen.

Nu ja eigenlijk is dit type niet gemaakt voor dit soort werken. Is gemaakt voor op de bouw, daarom ook compact.

PT

@ steri: zie link : http://www.contimac.be/nl/product/411321125516/compressoren-professional/oliegesmeerd-direct-traagdraaiend/cm-401-10-24-wf

Dit 2 cylindertje staat rustig, dus zonder veel herrie, te draaien bij continu stralen. Voor occasioneel gebruik ben ik er zeer tevreden
          over.

Hoe groot is uw reservoir en hoeveel debiet geeft uw compressor? Ik gebruik een Brown compressor van 360L/M en heb nu een vat van 60L en gebruik een vochtafscheider, geen last van vocht. Bij mij is het probleem dat de capaciteit te klein is. Compressor draait bijna continu en valt dan in veiligheid m.a.w. wordt de warm.

Ik straal een beetje en laat dan even afkoelen, maar dit werkt niet echt fijn.

PT

Thx mannen ! :up: Ga maandag informeren.

Luchtdroger plaatsen net achter compressor dan blijven de leidingen ook droog.

Gewoon een waterafscheider tussen compressor en straalcabine plaatsen (is trouwens helemaal niet zo duur)

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.