condensors laten vervangen?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 condensors laten vervangen?

• Maker
    Discussie

• Audiotronics
    Deelnemer

Gisteren even wat controles laten uitvoeren en blijkt dat één condensor vooraan van de airco lekt. Ook heb ik een gering verlies van de waterkoelvloeistof en dit zou te wijten zijn aan een defecte condensor vooraan die gedeeltelijk achter de condensor van de airco zit? Nu stelden ze voor om ineens alle 4 de condensors vooraan te vervangen (dus links 2 en rechts 2). Dit omdat als er 1 of 2 stuk zijn meestal de andere ook niet lang gaan mee gaan? Zijn er mensen die dat met hun 996 nog al hebben voorgehad en is het aan te raden om ineens ze allemaal te laten vervangen?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • Idd ik kan dit ook bevestigen. Goed adresje! Alles top in orde, en in alle geval goedkoper dan bij *porsche . Twee jaar garantie, dus genen brol denk ik. Porsche schatte de prijs voor vervanging op +- 1000 euro voor 1 condenser. Bij Dirk alle twee laten vervangen voor 700 euro. Iets duurder dan de 550 die ik hierboven lees maar alla.
        Ik heb ook in zelfbouw roosters geplaatst in de luchtinlaten, kwestie de grootste rommel, bladeren en steenslag zoveel als mogelijk buiten te houden. En nu mag het weer warm worden want de airco kan het opnieuw de baas! :coolness: :coolness: :coolness:

PB

Thx Gismo. 😉

Nee, sorry, weet niet merk van consensors.
            Hij zei wel dat er 2 “kwaliteiten” mogelijk waren. Hij bestelde steeds de betere…

PB

Heb je een idee welk merk van condensors hij geplaatst heeft ?

Via de positieve reacties op het forum ben ik langs gegaan bij Mobiele Airco Car voor het vervangen van de 2 condensors van m’n 996.
                De service bij Dirk is echt PERFECT! Heel eerlijke prijs (ik betaalde rond de 550€), snel, proper, van zijn woord … een echte aanrader!

Mobiele Airco Car (Kruineikestraat 127, 3150 Tildonk, 016.60.61.08)- Dirk.

En juist wagen gaan ophalen. Een topreferentie : Dirk Van Vlasselaer in Tildonk ( info@mobiele-aircocar.be ). Werkt correct en ondanks een tegenslag houdt hij zijn woord. Geen aanrader : DE WIJNGAERT RADIATEURS in Haacht 👿 . Deze heeft één condensor moeten leveren omdat Dirk zijn leverancier deze niet tijdig kon leveren en die vroeg MEER dan bij porsche zelf. Dirk heeft noodgedwongen het factuur laten zien en het uitgelegd. Even naar Verellen gebeld voor controle en inderdaad daar waren ze goedkoper ❓ Dus wat doet DE WIJNGAERT RADIATEURS volgens mij, die besteld gewoon bij de garages met zijn korting (ik schat 20%) en telt er flink wat bij 🙄 Afripper dus 👿

Maar soit Dirk heeft dus prima werk afgeleverd en zich aan zijn woord gehouden. Zo hebben we het graag 😉

Neen zijn alle radiators volledig die vervangen worden.

Bedoelt men het vervangen van de voorschakelweerstanden of “Vorwiderstanden”: 4 stuks?

Kostprijs ca. 50 €/stuk x 4 = 200.00 € incl. B.T.W.

Rest 1000.00 € voor werkuren: ca. 15 uren!!!

Er moeten enkel binnen wiel kasten gedemonteerd worden: 2 stuks, vooraan links en rechts.

Dat zou dan willen zeggen 7.5 uur voor demontage wiel & wielkast, vervangen Vorwiderstand, hermonteren – ofte 1 dag per kant.

😯 😯 😈 😯 😯

indeed, easy, but dirty money! 👿

Wie regelmatig Duitse autotijdschriften leest, weet dat men daar af en toe op anonieme wijze merkgarages gaat testen, door steeds dezelfde auto met dezelfde mankementen aan te bieden voor onderhoud, en dan nadien te kijken of ze alles gevonden hebben, vriendelijk waren, de service goed was, en zo voort. Deze week staat er in Autobild een test van Citroëngarages, en ze zeggen zelf dat ze het nog nooit zo erg meegemaakt hebben! Eén van de garages heeft geen enkel van de 6 mankementen, waarvan enkele voor gevaar op de weg zouden kunnen zorgen, gevonden, bleken het onderhoud zelf amper uitgevoerd te hebben, en rekenden hiervoor bijna 200 euro aan! De beste had alles gevonden (ze dienden toe te geven dat ook dat bijna uniek was), had het onderhoud geheel uitgevoerd, was supervriendelijk, en rekende 160 euro aan…

En inderdaad, wat de destijds schokkende Panoramareportage over gesjoemel in de autobranche ook al aantoonde; veel garages riskeren zich net dat ietsje meer als het een vrouw is die de auto binnensteekt! Want die zal toch niet beter weten…!

Er zijn er helaas wel meer die zo werken .
                          dingen aanrekenen , maar niets vervangen .
                          Easy money hé 👿

Deze voormiddag voorkant uiteen gehaald en inderdaad alle 4 condensors zijn “rot”. Dus alles vervangen 🙁
                            Speciale prijs gekregen, 1200 euro (+ BTW). Wel een raar geval, volgens porsche zijn de rechtse op 71.000km vervangen maar ze zijn even rot als de linkse? Dus er blijkt een paar jaren geleden wel ergens iets “misgelopen” te zijn (lees : gefoefeld). Voordeel is nu dat ineens alles terug op punt wordt gezet. Dat + het groot onderhoud van 120.000km en we kunnen er weer tot tegen de zomer tegen 🙂

Spreken we over een groot prijsverschil? (ik vrees van wel…) Mocht het prijsverschil aanvaardbaar zijn, is het te overwegen, maar ‘zotte kosten’ maken, doet niemand graag…

Hoe dan ook, ik moet morgen in Heist op den Berg zijn voor een voordracht te geven in de Biekorfstraat. Als ik dus overal kleine plasjes koelvloeistof zie liggen, weet ik meteen wie er gepasseerd is.. 😆 😉

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.