Constant warme lucht in interieur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Constant warme lucht in interieur

  • Maker
    Discussie
  • Ik krijg continu warme (hete) lucht in mijn interieur geblazen. Enkel als ik de ventilator op max. koud zet is het leefbaar 👿

    Bij één van de twee hendeltjes tussen de voorzetels is volgens mij de kabel door. 😥

    Ik heb dus zo’n kachel met thermostaat : een draaiknop en 2 hendeltjes tussen de zetels.

    Wat is de oorzaak ❓ Hoe kan dit verholpen worden ❓

    911 carrera 3.0 – 1977.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • dan heb je ook zo een toppekke aan de spiegel staan houd dat eens vast met uw vingers en dan zie je de hendels normaal ook bewegen ??

      altahans zo werkt het bij mijn elfje

      en wat dat wassen en afdrogen betreft je kan de auto beter op verplaatsing gaan wassen en thuis afzemen als je nu op de terug weg even aan de goede kant van de 200 geraakt heb je ook geen last van die vlekken en moet je zelfs thuis niet te veel meer zemen 😆

        En in je motorcompartiment heb je linksachterboven die ventilator, een electrische blazer.

        Deze wordt mag pas in werking treden als je de verwarming opzet.
        Die blaast dan de lucht via de warmtewisselaars door de buizen naar binnen.

        Ook eens controleren of die niet draait…

          Als je onder je auto staat of ligt (opletten dat ie niet valt 😉 ) dan zul je boven je cardanassen aan elke kant een klep zien, met aangesloten een darm die naar de warmtewisselaars gaat.
          Die kleppen worden bediend door 2 kabels, links en rechts, die op hun beurt worden bediend door de hendel en/of motor die tussen de zetels staat, aan de handrem.
          Maw: de warmtewisselaars worden warm door de warme/hete uitlaatcollectors. Deze warmte wordt door de ventilator naar de voorkant gestuwd. De kleppen verzorgen de hoeveelheid warmte in het interieur.
          😉

            Euuh … terug naar m’n verwarming … 😕

            Hoe ziet die klep eruit en waar zit die ❓

            En de kabels … welke hendel bedient wat ❓

            ➡ M.A.W. :
            Hoe werkt zo’n (verwarmings)systeem bij een 911 ❓
            Heeft iemand een tekeningetje ter illustratie met de werking, toevoer koud/warme lucht of iets dergelijks ❓

            Anoniem

              Ik heb daar nochtans nooit last van. Gek hé ! Hoe zou dat toch komen ????

              😆

                Ja.
                Als je wagen pas gewassen is (wat ik zeer veel doe) is er water tussen raamen deur dat aftekent bij het openen en naderhand sluiten van je raam . Gevolg lelijke plekken.
                Is je wagen dan toch vuil (lees bestoft) en je opent je raam zie je bij het sluiten een mooi vuil lijntje.
                Dat stoort mij dus persoonlijk 😈

                  Euh Koen, is daar een reden voor ?

                  Ik rij eigenlijk graag met mijn raam een klein beetje open, dan hoor ik de motor beter ronken…

                    Ik doe in priincipe NOOIT een raam open.
                    Niet manueel maar ook niet electrisch.
                    Ik durf wel eens de zekering van de electrische ramen eruit halen als iemand anders met een wagen van mij rijdt met electrische ramen 😈 😉

                    en ja Alain, ik moet nog draaien 😆 😆 😆

                      [quote=”911-lover”:2g12cf4x]Ik denk dat dat met de tijd van het jaar te maken heeft.
                      Als de lucht buiten 30° is kan die niet koeler binnenkomen.
                      Ook ik krijg geen “frisse” lucht binnen en zet tegen mijn principes in mijn raamop een kier[/quote]

                      Lastig hé, manueel je raam opendraaien 😀

                        Denk ook de buitentemperatuur 😉

                        Maar als je zelf al aangeeft dat er een kabeltje over is moet je niet verder zoeken hé

                        Kabeltje laten vervangen en de oorzaak van de breuk achterhalen; sleet, klep die vast zit…
                        Zoals Dave zegt: laat Luc er eens naar kijken…

                        Tis nu geen weer om met je verwarming op te rijden 😛

                          is een vaker voorkomend probleem, of zelf op zoek gaan welke klep blijft hangen ( raad ik je niet aan ) , of je wagen binnen doen bij een specialist zoals de Lc van RSR.

                            Ik denk dat dat met de tijd van het jaar te maken heeft.
                            Als de lucht buiten 30° is kan die niet koeler binnenkomen.
                            Ook ik krijg geen “frisse” lucht binnen en zet tegen mijn principes in mijn raamop een kier

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.