Contactsleutel Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Contactsleutel Boxster

• Maker
    Discussie
  • Zit met drie contactsleutels waarvan er twee om zeep zijn, althans sluiten ze niet meer en werkt de afstandbediening niet meer. Iemand een idee wat nieuwe sleutels kosten voor mijn Boxster?

Thanks mede forummers 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • [quote=”PatrickB” post=102002][quote=”PVB” post=101864]Voor alle zekerheid hier de foto van de daders, iets makkelijker voor jullie allen om eventueel het gepaste antwoord te geven.

[/quote]

Hola, Hold On!!

Ik had net vanmorgen hetzelfde probleem, bij het omdraaien van mijn sleutel,
      viel deze spontaan uit elkaar (stuurslot stond op) :wtf:

Je moet de printplaat in het gedeelte met de knopjes steken !!

Dus niet zoals je nu op de foto kan zien in het gedeelte met de sleutel.

Dan kan je hem mooi terug sluiten. 😎

Als het je lukt, geef ik je mijn RekNr wel door. :mrgreen:[/quote]

Héhé 😆 … op deze manier sluiten ze wel, dat klopt als een mus! Echter werken ze nog niet, dus naar de vaantjes maw. Ben vanochtend langs geweest bij Porsche Bulen, prijskaartje ligt rond de 200 euro voor 1 nieuwe sleutel met programmeren erbij. Ik denk dat ik mijn sleutels laat voor wat het is, ik kan ze nog steeds gebruiken, weliswaar manueel dan, en starten gaat ook nog omdat de transponder toch altijd werkt. Heb dan wel maar 1 perfect werkende sleutel maar ga ook geen 200 euro als reserve in de kast leggen.

Ik zag daarnet op de site van Carnewal ook nog een vervanging voor je behuizing.

p80001.jpg

GT Key Head
        Key head from the CGT.
        This will work with every key with 2 button from the P86 and P96s, including TT/GT2/GT3.
        You only need to swap the circuit board of the orginal remote and the transponder to the new housing.
        This key head will accept the key element of the original key.

Price : 135 Euro. Dollar Conversion
        The “GT” sign flashes red when pushed on one of the buttons.
        The pictures show the front and back side.
        Factory part.

PB

[quote=”PVB” post=101864]Voor alle zekerheid hier de foto van de daders, iets makkelijker voor jullie allen om eventueel het gepaste antwoord te geven.

[/quote]

Hola, Hold On!!

Ik had net vanmorgen hetzelfde probleem, bij het omdraaien van mijn sleutel,
          viel deze spontaan uit elkaar (stuurslot stond op) :wtf:

Je moet de printplaat in het gedeelte met de knopjes steken !!

Dus niet zoals je nu op de foto kan zien in het gedeelte met de sleutel.

Dan kan je hem mooi terug sluiten. 😎

Als het je lukt, geef ik je mijn RekNr wel door. :mrgreen:

Duidelijk 😀

Iedereen toch bedankt om mee te willen denken, zal er eerstdaags eens werk van maken.

Op de site die ik hierboven heb gepost zie je dat dergelijk sleutelhuis apart te koop is.
              http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/8282_large.jpg

Hier kan je misschien ook nog iets opsteken:
              http://forums.rennlist.com/rennforums/996-forum/601913-need-new-remote-key-head.html

Herslijpen gebeurd bij de betere slotenmaker. Jouw oude sleutel wordt als referentie gebruikt, een beetje zoals een huissleutel die je laat bijmaken, maar in dit geval wordt de platte zijde gefreesd.

Zoals je ziet op de foto is hij idd uit elkaar te halen, alleen sluit hij nu niet meer.

De sleutels die ik heb komen wel overeen met wat ik zie op de aangegeven website.

Herslijpen, wie doe dit en aan de hand van welke gegevens worden deze correct geslepen?

Volgens mij is de behuizing gelast juist zoals bij een 996 en moet je een volledige sleutel bestellen bij Porsche en nadien laten herprogrammeren zoals ik al eerder zegde.

Bekijk je sleutel en zie of je hem uit elkaar kan halen.

Kijk anders ook eens hier: Klik hier

Daar lijkt het dat je de electronica kan overzetten en de sleutel moet herslijpen.
                    Heb er toch mijn twijfels over, en dan is 15 euro ook weggegooid geld natuurlijk.

Een telfoontje naar Porsche doet wonderen hoor 😆 en kost nog niets.

Maw, dure grap dus…
                      Alhoewel, ik hoef enkel de behuizing als die al apart verkrijgbaar is tenminste.

Is een transponder sleutel.
                        996 heeft een gelijkaardige sleutel.

Als je onderstaande sleutel had gehad was je goedkoop geholpen, is een sleutel zoals ik al eerder vertelde van een 3,2/964

Voor alle zekerheid hier de foto van de daders, iets makkelijker voor jullie allen om eventueel het gepaste antwoord te geven.

986-Keys.jpg

ik heb destijds voor mijn ’99 Boxster S bij OPC Knokke een nieuwe sleutel moeten kopen, en heb er rond de 150 euro voor betaald…

[quote=”porsche” post=101792][quote=”patrickvb” post=101787]Ik heb er deze besteld: 944.538.041.00 SLEUTELHUIS MET LAMPJE 78-89
                              Was 29,60 EUR (BTW in)[/quote]
                              Prijzen voor dergelijk onderdeel liggen inderdaad tss. 20 en 30 euro maar dat is toch niet voor een Boxter. Dat referentie nummer is voor de oudere modellen.[/quote]
                              Ik heb de behuizing gekocht voor de sleutel van mijn boxSter. De behuizing van de sleutel was kapot (drukknop naar de kl… :censored: )
                              Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik maar de helft van het nieuwe sleutelhuis heb gebruikt: het gedeelte met de transponder heb ik origineel gelaten. Daardoor moest ik er de sleutel zelf niet uit foefelen. (ondanks how to do-uitleg die je hier en daar op ‘t web kan vinden.)
                              Mijn boxster heeft wel centrale vergrendeling maar geen afstandsbediening. Ook de behuizing voor een exemplaar met afstandsbediening is (uiteraard) te koop.
                              Hier zie je verschillende modellen: http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/porsche_keys_fobs_caps_gifts.html
                              (Naar beneden scrollen!)

Hmm, hier word ik niet veel wijzer uit momenteel 😐

Niemand met een Boxster die al eens sleutels heeft moeten aanschaffen of op zijn minst de behuizing stuk heeft gehad? Deze is namelijk stuk en wens ik te vervangen, de afstandbediening… dat zie ik nog wel wat ik ermee doe. De behuizing is namelijk stuk gegaan bij het vervangen v/d batterij.

[quote=”patrickvb” post=101787]Ik heb er deze besteld: 944.538.041.00 SLEUTELHUIS MET LAMPJE 78-89
                                  Was 29,60 EUR (BTW in)[/quote]
                                  Prijzen voor dergelijk onderdeel liggen inderdaad tss. 20 en 30 euro maar dat is toch niet voor een Boxter. Dat referentie nummer is voor de oudere modellen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.