Contactslot

  • Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand dit al meegemaakt, ik heb een nieuwe sleutel laten slijpen. Dus probeer ik hem eerst in de deuren dit gaat heel goed. Dan probeer ik het contactslot ik krijg de sleutel gedraaid tot de lichtjes branden en dan blokkeert het contactslot, ik krijg hen niet meer verder of terug gedraaid. heeft er iemand een oplossing voor.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • XXX

      Heb Bassant mijn contactslot ook laten herstellen, tevereden klant 😀

        Ik heb het contactslot terug in de 911 gemonteerd, en het werkt perfect ook met de nieuwe sleutel die heb ik laten bij slijpen.

          Degene die de sleutel geslepen heeft herstelt/maakt geen sloten. Ik ga het demonteren en heel waarschijnlijk laten repareren bij Bassant Classics in Nederland. Ik hou u op hoogte van zodra ik meer weet.

            om eerlijk te zijn, dit zou ik overlaten aan een vakman slotenmaker.
            de kost om alle sloten te vervangen wanneer je alles in de soep draait of de sleutel breekt af …. is vele malen groter dan een professional er naar laten kijken die dit op enkele minuten klaar heeft. het ligt inderdaad aan een zeer klein hoekje te veel/te weinig; maar welk is het ?
            volgens mij te riskant om na trial op een error te eindigen. als het met brokken eindigt dan blijvend met twee sleutels moeten werken vind ik ook maar niks.
            Ik veronderstel dat diegene die de sleutel heeft bijgemaakt toch een werkende sleutel wil afleveren? bouw desnoods je contactslot uit en neem het mee naar die man toe.

            PS de reden waarom ik vroeg naar type/bouwjaar; tegenwoordig is WYSIWYG bij porsche verleden tijd. maw je ziet een bijv. 964 maar het kan net zo goed een verbouwde SC zijn.

              Klopt op die KM kan er geen abnormale sleet zijn proberen zoals Rud993 aangeeft met de fijne stalen borstel eens overgaan kleinste braampje is voldoende voor een slechte werking van het slot .

                Er is niet veel gereden met de 911 hij heeft maar 51000 echte km, dus het contactslot en de deursloten zijn volgens mij niet versleten van veel te gebruiken.

                  Spuit er een beetje WD40 of een ander smeermiddel tussen de sleutel en slotopening dan gaat het misschien vlotter om de sleutel er uit te krijgen.
                  Ik denk dat je de nieuwe sleutel,en tegen een stalen borstel moet houden om enige bramen van het slijpen moet verwijderen

                    De sleutel die je hebt laten bijmaken zal wel een perfecte copy zijn van de oude !! maar de sleet kan je niet kopiëren .
                    Vandaar dat ik veronderstel dat ook in je contactslot de lamelletjes zijn versleten .
                    Vroeger kon je van sommige merken ( Volvo & Opel de losse onderdeeltjes van het slot krijgen maar dit was vrij complexs om te monteren .
                    Van een 911 SC Targa van 1983.zou ik het niet weten .misschien weet onze forum :respect2: encyclopedie Deepee hier wel meer van .

                    Beste oplossing nieuwe cilinder met sleutels en de nieuwe copy gebruiken voor je deuren anders met je deurcilinders ook nog vervangen .

                      Dit heb ik geprobeerd maar het lukt niet.

                        Hey Deepee,

                        Het gaat over een 911 SC Targa van 1983.

                        Attachments:
                        • SDC10003-2.JPG

                          Heel goed vergelijken met originele sleutel en omzichtig bijvijlen.

                            Lichtjes aan het stuur draaien en ondertussen sleutel proberen loskrijgen.

                              over welk type/bouwjaar 911 gaat het hier jochri ?

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.