controle airco

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 controle airco

  • Maker
    Discussie

  • MX-Trainer
    Deelnemer

      Hallo mede P-liefhebbers.
      De airco van men P, 911 van 1986, moet opnieuw worden gevuld. Geen probleem. Maar….
      deze is al lang niet meer gebruikt. nu is mijn vraag kan ik deze testen of hij mechanisch nog in orde is of werkt.
      Elektrisch is hij ok, pomp koppeling klikt, dus trekt aan, ….
      mijn vraag is dan ook, als de airco niet gevuld is, bouwt de pomp dan niets van druk op? anders zou je het moeten voelen als je de airco aanzet met draaiende motor. Toerental moet dan normaal iets zakken.
      of gewoon vullen en hopen op goed geluk 😕

      alvast bedankt

      Brik

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • als ik het goed begrijp kan u deze nog vullen met R12????? 😆 😀

          Is je pomp stuk ? normaal zou die van u met R12 zijn gevuld maar door de droger te vervangen en de olie in de pomp te vervangen door andere kan hij zeker weer werken. Onlangs nog eentje gedaan met nieuwe droger, 2 kleppen, nieuwe olie, spoelen en vullen heeft de klant 235 euro gekost en het werkte. Dus zo zie je maar dat het ook nog kan zonder veel te vervangen.

            [quote=”cabrio wim”:spvse2qy]Heb hier mijn oude draadje uit het Nederlandse forum even neer geplaatst, zie je ook wat voor reacties daar uit voort komen. 😆

            http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11366&hilit=airco+toyota

            Dus verhaal van vorige eigenaar en garantie airco station van de vloeistof. 😕 [/quote]

            Heb het “draadje” gelezen. goede info. ik zit ook soms op het P-forum.NL, maar heu……
            kunnen die gasten zeveren, miljaar. of ze zijn dronken of stoned. Want rationeel denken is er nie wij. 😕
            zo zagen miljaar, over een stomme pomp, wa interesseerd mij da wat voor een pomp dat da is,
            als ze maar zo goedkoop mogelijk, goed hersteld is en het boeltje afkoeld. De rest = bull shit. 👿

            je zeker niet te veel aan trekken van zo een zeveraars. gewoon doen waar je super goed in bent, en dat is ons bij staan
            met goede raad. 😆

              kan je dat ding (pomp) zelf niet open smijten.
              en liefst terug in elkaar met revisie onderdelen??????

                De revisie van de compressor heeft toen 405.00 € gekost, afzonderlijk.

                Wim

                  Maar dit was/is dan zonder de pomp. ❗
                  Denk dat je met dat bedrag er niet meer aan uit komt, zeker niet als de pomp ook vervangen moet worden. 💡

                    Wij hebben airco van 911 – 1987 volledig laten nazien en ombouwen.

                    Zeer toegewijd specialist uit de streek hier: Auto Techniek MEYNS, Brugsesteenweg 247 te 8460 OUDENBURG.

                    Gedaan begin juli 2005, kostprijs 549.29 € incl. B.T.W.

                    Adapters R12 / R134a, filter/droger, expansie ventiel, dichtingen, uurloon, spoelen en vullen airco.

                    Inhoud van het systeem 800 gram koelvloeistof, verleden week voor het eerst 350 gram moeten bijvullen.

                    Wij zijn super tevreden de ombouw gedaan te hebben, elfje is klein autootje met groot glasoppervlak.

                    🙂 twisted: 🙂

                      ahaaa
                      waar die blower zit
                      ik zal de nazomer maar een beetje zweten of dakvenster verder openzetten. misschien deze winter eens proberen boeltje te “forceren”.
                      alvast bedankt voor de info. 😀
                      oh ja je moet niet ongeduldig wachten op resultaat, bij mij kan dat een tijdje duren. zeker jobjes van deze omvang. Heb nogal een druk agenda. 😆 😳

                      Wim

                        De ruimte in je kofferbak onder de bekleding. 😉

                          how how smokkelkoffer ?????
                          ik weet op den heikant wonen heel wa smokkelaars 😆 😆 😆 (vrienden trouwens)

                          maar die sm…..koffer????????????????????

                          Wim

                            Droger sowieso, van de rest alle dichtingen, als ze die heel los kunnen krijgen.
                            Het grootste probleem zit in de smokkelkoffer. 😉

                            Wim

                              Heb hier mijn oude draadje uit het Nederlandse forum even neer geplaatst, zie je ook wat voor reacties daar uit voort komen. 😆

                              http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11366&hilit=airco+toyota

                              Dus verhaal van vorige eigenaar en garantie airco station van de vloeistof. 😕

                                Verdoe………….me
                                pech, en zomer is bijna voorbij. kan dan beter wachten tot juni 2010. 😀 lol: 😆

                                moet je dan het hele zooitje (pomp, drooger, kleppen, leidingen, radiators, …..) vervangen ? 😕

                                Wim

                                  [quote=”MX-Trainer”:6eleoq41]
                                  Dat heeft de airco-specialist me verzekerd.[/quote]

                                  Klopt, maar zal hooguit voor een jaar zijn, en zal de boel weer gaan lekken.
                                  Dus zit je toch tegen deze zware kosten aan te hikken.

                                  De reden dat ik het zo goed weet: ik heb wat jij schrijft ook gedaan ( ook verzekerd dat het werkte) en maar 1 jaar plezier ervan gehad.
                                  Daarna tijdens restauratie alles eruit gegooid, kan ik mij er ook niet meer aan ergeren. :mrgreen:

                                  Zag net je laatste bericht, en inderdaad die van de pomp.

                                    ai nog een vraagje vergeten
                                    keerringen : bedoel je dan die van de pomp?????

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.