Conversie US 911 naar EU specs

Home Forum Porsche Talk Conversie US 911 naar EU specs

  • Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand ervaring met ombouw naar Europese specs?
    Heb zelf al weet van de volgende elementen, zie ik zaken over het hoofd?

    -nieuwe koplampen ( 250€ stuk; stom want enkel voor keuring…)
    -knipperlichten rondom
    -Europese bredere achterbumper, verplicht?
    -gevarensignalisatieknop ( de famueze “vier pinkers” )
    – …

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Ik heb het elders ook al eens geschreven: ik ben in mei of juni geweest met mijn 84’er en daar vroeg de man aan de lijn naar mijn achtermistlicht. Gelukkig stond er nog iemand van de keuring te kijken naar de auto. Hij hoorde dit en vertelde aan de eerste man in kwestie, dat het mistlicht niet meer verplicht was. Auto werd uiteindelijk afgekeurd voor de stand van een koplamp…

      Even afstellen en terug naar de keuring, ditmaal met nog een ander persoon op de lijn. Hij vroeg mij opnieuw naar mijn achtermistlicht waarop ik hem het eerdere verhaal vertelde. Resultaat: auto goedgekeurd.
      Of dat een garantie is op het feit dat het niet moet, durf ik niet garanderen. Misschien heb ik gewoon geluk gehad! Maar blijkbaar weten ze het zelf ook niet allemaal even goed…

      P.S.: ik heb ook de kleine plaat gekregen maar dat moet je wel uitdrukkelijk aan de stationschef vragen aangezien hij zijn toestemming moet geven 😉

      tom

        ja hoor achter mistlamp is verplicht en ik heb deze juist onder de plaats voor de nrplaat gezet
        daarom heb ik dan ook de kleine motoplaat gekregen :salut:

          Zijn “de vier pinkers” een verplichte uitrusting?
          Volgens mij is dit toegelaten, maar niet verplicht.

          Volgende maand breng ik een ex-California 911 Targa uit 1984 naar België. Dus ook voor mij is alle info welkom. Ik kan op dit moment nog aanpassingen aanbrengen via de Nederlandse garage waar ie nu staat.
          Ik voorzie wel een normale keuring vr dagelijks gebruik.

          Bedankt!

          PS: achtermistlicht is volgens mij verplicht.

            Voor zover ik weet is er geen ombouw nodig dan! Gewoon oldtimerkeuring zonder iets aan te passen… 😉

              op de mijne van 1985 is niets veranderd en die is dagelijks gekeurd. weet niet hoe het zit met oldtimer keuring.

                idd oldtimerkeuring. Heb ik het dan mis en mag die dan zo blijven? helllep!

                  Moet dat allemaal omgebouwd worden dan? Oldtimerkeuring toch?

                    1986

                      van welk type/bouwjaar is de bewuste 911?
                      ik zou denken dat alles ouder dan 964 kanshebber is om vanuit de US te importeren.
                      veel prijsvoordeel zal je vaak niet overhouden en de restwaarde bij herverkoop is ook altijd minder dan ROW spec auto’s.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.