correctie stiften/kleur voor interieur

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 correctie stiften/kleur voor interieur

• Maker
    Discussie

• Maurice VN
    Deelnemer

In mijn 996 zou ik wat kleine correcties willen aanbrengen voor gebruiksschade. De kleur is savannah beige. Iemand enige ervaring/referentie?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • Heb ondertussen het antwoord via Porsche centrum Maastricht Airport. PG = Zimtbraun = Cinnamon Brown = Kaneel bruin. Wat ook overeen komt met de kleur op de site hierboven vermeld.

Kan ik weer verder.

Wanneer U op de klever van het kofferdeksel na de lakkleur SP ziet staan is het savannah beige.

De kleurcodes/benamingen kunnen wijzigen volgens het model en of bouwjaar van de wagen.

Indien U met colourlock zou werken dient U uw kleur te bestellen op monster want hun porsche kleur is veel te licht…(anders zeer goed produkt).

Suc6.

Ps met deze link vind u alle kleurcodes :
          http://www.porschemag.com/render.cfm?source=Op075~Colour_Codes_for_interior_carpets_and_cabriolet_hoods&section=Interior%20codes%20M30-VRW

Ik twijfel nu of het savanna beige is dan wel natural brown. In bijgevoegde link (naar beneden scrollen) zit ook natural brown. Ik heb de indruk dat dit eerder de kleur is van mijn interieur. Ik dacht dat de kleur enkel op de originele faktuur terug te vinden is?

http://www.europeanspeed.com/interiorcolors.htm

[quote=”porschky” post=120434]ik heb destijds een diepe en lelijke kras in Savannah Beige kunnen wegwerken met modelbouwverf van het merk Tamya! De kleur Sandbeige, dat veel gebruikt wordt om voertuigen van het Duitse leger uit het Afrikakorps te schilderen, kwam verrassend mooi overeen… Dus als je niks kan vinden, misschien een noodoplossing; In mijn geval ging het om een lelijke brandplek van een sigarettepeuk van de vorige eigenaar, dus zelfs als er een miniem kleurverschil was, was het nog altijd beter dan zo een zwart brandplekje![/quote]
              Merci voor de tip – de beste raad tot nu toe.

ik heb destijds een diepe en lelijke kras in Savannah Beige kunnen wegwerken met modelbouwverf van het merk Tamya! De kleur Sandbeige, dat veel gebruikt wordt om voertuigen van het Duitse leger uit het Afrikakorps te schilderen, kwam verrassend mooi overeen… Dus als je niks kan vinden, misschien een noodoplossing; In mijn geval ging het om een lelijke brandplek van een sigarettepeuk van de vorige eigenaar, dus zelfs als er een miniem kleurverschil was, was het nog altijd beter dan zo een zwart brandplekje!

20130210_211038c.jpg
                  [attachment]20130210_211038[1][/attachment]
                  Hierbij een foto. De kleur zit op het oppervlak, is niet in de massa.

Misschien even een foto plaatsen van de exacte schade, dan kunnen we hier misschien beter meedenken.

Is zoals S2 zegt inderdaad massa gekleurd. Dus een streep of kras in een andere kleur zou oppervlakkig moeten zijn en dus af-was/schrob-baar. Het zomaar overschilderen zou ik niet doen als ik jou was.

S2

Kunststof bijkleuren? Dat is toch meestal in de “massa gekleurd” dus een kras is kleurtechnisch niet verschillend.

Hoe zou je dit willen bijwerken? Met kunststofplamuur opvullen en dan bijschilderen? Maar dan ben je de structuur kwijt.

Heb je een foto van de schade die je zou willen bijwerken?

Je zou eens contact op kunnen nemen met Dr. Vinyl in Nederland, wellicht kunnen zij je verder helpen.

Ik heb in mijn tijd in de autoverkopen altijd naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van hun diensten.

Kunststof in beige ❓

… heb geen idee 😐

die referenties gaan telkens over leder als ik het goed heb, ik heb kleine correcties te doen op kunststof …

Colour Lock :respect2:

LINKJE

S2

Heb ooit het interieur van mijn Caterham gerestaureerd met producten van HG. Super resultaat, zal eens zoeken naar foto’s.

Was wel zwart, dus iets makkelijker dan Savannah (want dat is een heel specifieke kleur).

Maar het bestaat dus wel:

http://www.leatherrenew.com/

Heb hier op het forum al ooit ergens iets gelezen over reinigen en restaureren van interieur, maar vind de topic niet terug :think:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.