Corsica met de porsche

Home Forum Porsche Uitstappen Corsica met de porsche

• Maker
    Discussie
  • Na reeds meerdere malen naar het zuiden geweest te zijn met een 911 hebben wij (ik en mijn vrouw ) dit jaar Corsica aangemeerd .
    Toch nog voor het vertrek getwijfeld omwille van de verhalen over de slechte wegen in Corsica maar uiteindelijk toch met de 911 vertrokken .
    Eerste gedeelte tot in de provence en de wagen onder een boom geplaatst om het te laten afkoelen ,het waren toch temperaturen van 35 graden af en toe een file en geweldig blij dat de airco goed werkt .

Attachments:
    • DSC05245.JPG
    • DSC05254.JPG
13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Nog een paar mooie ,tot hiertoe nog steeds geen andere porsche meer tegengekomen

Attachments:
      • DSC05550.JPG
      • DSC05572.JPG
      0

Mooie reportage. Mooie auto. Gedurfde trip 🙂

0
        XXX

Ferm Jacques, plezant om te lezen.
          Je bent even erg aangedaan door het P virus als de andere forumleden.
          Ik heb als sinds 5 jaar geen enkele vakantiefoto getrokken zonder de P erop :engeltje:

0

Juist Jacques, wij Belgen en zeker Vlamingen zijn in hoge mate onverschillig en het beleid laks. Met alle gevolgen van dien qua broeihaarden van irrationeel extremisme. Enkel ten tijde van de Dutroux horror was er wat je volkswoede zou kunnen noemen. In Zuid Europa zijn ze duidelijk warmbloediger. Ach ja, laten we niet afwijken.

Hoe lang is de weg rond het eiland?

0

:respect2: jij hebt lef dat je daar met een Porsche naartoe durft.
              Mijn ouders hebben tweemaal Corsica gedaan maar dan voornamelijk om te wandelen en wisten dat je daar best niet met een “goede” auto naartoe reed.
              Ik herinner me nog dat ze voor de aankoop van een nieuwe wagen nog gewacht hebben tot hun laatste Corsica reis er opzat. Is wel van een jaar of 10 geleden en wellicht op plaatsen waar jij niet komt maar toch :hail: dat je dit aandurft!
              Het schijnt dat Ierland ook zo leuke weggetjes heeft waar je best niet met mooie blinkende wagen rondrijdt…

0

:respect2: jij hebt lef dat je daar met een Porsche naartoe durft.
                Mijn ouders hebben tweemaal Corsica gedaan maar dan voornamelijk om te wandelen en wisten dat je daar best niet met een “goede” auto naartoe reed.
                Ik herinner me nog dat ze voor de aankoop van een nieuwe wagen nog gewacht hebben tot hun laatste Corsica reis er opzat. Is wel van een jaar of 10 geleden en wellicht op plaatsen waar jij niet komt maar toch :hail: dat je dit aandurft!
                Het schijnt dat Ierland ook zo leuke weggetjes heeft waar je best niet met mooie blinkende wagen rondrijdt…

0

De rellen zijn aan de andere zijde van eiland bezig ,idem als bij ons in belgie maar werken het op een andere manier af .Corsicanen je hebt ze mee of volledig tegen .
                  Nog een paar mooie foto’s

Attachments:
                  • DSC05320.JPG
                  • DSC05398.JPG
                  0

Ziet er heel geestig uit, behalve die dirt-roads, daar zou ik direct rechtsomkeer maken (heb ik in Schotland op een bepaald moment effectief gedaan). Kierre keer weere, zoals wij zeggen.

Enne, oppassen als je een samenscholing opmerkt. Was het niet op Corsica dat er onlangs rellen waren?

0

Bedankt voor je verslag en de foto’s!

0

ziet er mij een mooi en geslaagde trip uit, bedankt voor de foto’s te delen… :up: :up:

0

Tot hiertoe nog maar 1 nieuwe porsche gezien ,sportwagens ziet men hier bijna niet
                          De lokale rijden hier bijna allemaal met een 4×4 en houden er soms een vrij aparte rijstijl op na ,dus steeds en beetje uitkijken .
                          Voor degene die ook twijfelen om dit te doen met een porsche kan ik het tot hiertoe zeker aanraden ,het is een geweldige belevenis om hier rond te toeren.

Attachments:
                          • DSC05280.JPG
                          • DSC05345.JPG
                          • DSC05406.JPG
                          • DSC05351.JPG
                          0

Het eiland zelf is een ruw ongerept stuk natuur ,prachtige stranden alsook een mooi stuk gebergte en bossen .
                            Er is bij wijze van spreken 1 hoofdweg (geen snelweg) om de kust en alle andere wegen zijn kleinere straten waar men soms amper met twee naast elkaar heen kan rijden .In de steden is het uiteraard beter rijden .
                            En dan regelmatig om naar de stranden te rijden de zandwegen die ook eindeloos lang zijn

Attachments:
                            • DSC05276.JPG
                            • DSC05301.JPG
                            • DSC05298.JPG
                            0

Tweede gedeelte is de overzet met de boot naar het eiland zelf .
                              Voor ons de eerste maal met zulk een boot ,was wel 13 uur varen .
                              Super om eens mee te maken ,er is dan ook alles aan boord zwembaden- bars – alsook een restaurant en zelf hadden wij een slaapkajuit.

Attachments:
                              • DSC05255.JPG
                              • DSC05274.JPG
                              0
                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.