cover voor wagen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 cover voor wagen

• Maker
    Discussie

• ken

hallo iedereen,

Heeft iemand hier een cover/hoes om over zijn wagen te plaatsen?
      Gezien er na enkele weken toch een beetje stof op ligt en vooral omdat de wagen in de winter toch enkele maanden stil staat…

Zo ja wat zijn jullie ervaring 😉 ) ?

groeten

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • [quote=”porschky”:zhpbfsx7] Ferme prijsjes[/quote]

ik heb hemdan ook niet gekocht en ben nog zoekende
        ik ben wel zot maar er staat op mijn voorhoofd nog altijd niet ” ik ben een idioot , pluk mij ‘

Als het voor die prijs geen ademende versie is dan overdrijven ze wel echt bij Porsche 😀

Plumber

tja, kijk eens aan… Ferme prijsjes… hopelijk is dit dan ook zo een ademende versie!

voor mijn carretje zou het bij verellen zon 300 euri kosten

ik weet nog van tijdens mijn tijd als verkoper bij Bimoto dat veel mensen schrokken van de grote verschillen in prijzen die er zijn in car- of motorcovers.

De goedkoopste zijn eigenlijk niks meer dan een plastic vel, soms afgewerkt met elastische banden onderaan om zich wat vast te zetten rond de contouren van het voertuig, en niks meer. Goed om korte tijd te gebruiken, en zeker en vast waterdicht! Helaas… ook luchtdicht!! En daar wringt het schoentje met die goedkope overtrekken: het condensvocht blijft zich soms opstapelen, en men krijgt na een lange stalling onder dergelijke dingen toch roestvorming!! 👿 Die duurdere soorten zijn vaak ‘ademende’ stoffen, die evenzeer waterdicht zijn, maar wel ademend! Echt aan te raden voor langere stallingen!!

Maar om een idee te geven, bijna 10 jaar geleden kostte een dergelijke ademende cover voor een 1000-CC sportmotor reeds een 3000-frank…voor een Toermotor à la Goldwing was het nog meer, dus voor de grootte van een auto, zal het nog een ferme lap meer zijn… En misschien beter inderdaad een universeel model kopen, dat je later nog over andere wagens kunt gebruiken, dan van die zeer specifieke modellen waar zelfs de uitsparing van de specifieke spiegels en dergelijke inzit, want die kan je dan ook affectief maar op dat model gebruiken…

Komt allemaal voor mekaar 😉

ken

als het past op je 3.2 dan past het zeker op een 964 😉 )

er is enkel zo’n handvat gemonteerd geen grote vleugel 😉 )

oh das perfect natuurlijk hé 😉 )

ik zal je een pm-tje sturen hierover

Ik vermoed van wel . Ik gebruik dezelfde als destijds op mijn 3.2
                      Daar paste die zelfs nog iets beter op dan op mijn 968CS (is blijkbaar iets groter)
                      Bij een Elf (zonder grote achtervleugel natuurlijk) past die perfect . (lees hangt net niet op de grond)
                      Materiaal moet ik eens nazien . Weet ik niet vanbuiten .
                      In elk geval maakt ze geen krassen . Dat is toch wel belangrijk voor me . En zoals gezegd op de CS gebruik ik ze al 4,5 jaar en op de Elf heb ik deze cover ook 4,5 jaar gebruikt .

ken

thanks voor de info koen.

tis voor een 964 eentje voor binnen wat ik zoek natuurlijk

uit welk materiaal is dat gemaakt?
                        is de binnenkant voorzien van een bepaalde bescherming?

die wat je hebt liggen past zeker op een 964 😉 ) ?

Deze is eentje voor binnen .
                          Ze zijn in verschillende maten te krijgen .
                          Ik leverde ze zelf toen ik nog mijn winkel had .
                          Ik heb toevallig nog één exemplaar liggen voor iemand van het forum die ze wilde hebben doch naderhand niet meer van zich liet horen .
                          Het is zeker niet weggegooid en kan eventueel hier nog eens van pas komen .
                          Maar wil je die hebben kan dat voor een echt zacht prijsje weg.

ken

hey koen

thanks voor de info en voor de foto 😉 )

blijkbaar zijn er nog verschillen in de hoes, je hebt er voor buiten en voor binnen.

waar heb je die van u aangekocht?

Ikzelf gebruik al jaren een simpele goedkope universele cover waar ik zeer teverden over ben .
                              Deze gaat steeds over de wagens na het wassen en als ze in de garage gaan staan tot de volgende rit .
                              Ik heb er nog toevallig nog een oude foto van

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.