Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

Home Forum Zeverhoekje Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

• Maker
    Discussie
  • … de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve

Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.

Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 258)
  • 123

[quote=”DST” post=281480]Eerste communicatie:

“…
      We worden bevraagd door liefhebbers of ze al dan niet een privéritje mogen doen met de oldtimer.

Het rijden met de oldtimer wordt niet opgenomen in het Ministerieel Besluit als “iets” dat verboden zou zijn.

Maar de basisaanbeveling van de overheid is om enkel en alleen voor strikt noodzakelijke doeleinden zich te verplaatsen, om zo een halt toe te roepen aan de verspreiding van het virus. Een privé- en/of plezierritje behoort volgens onze federatie niet tot een strikt noodzakelijke verplaatsing.

Laten we ook de publieke opinie niet uit het oog verliezen, want dit zou ons, momenteel nog steeds positief oldtimerimago kunnen schaden. De federatie raadt dan ook aan om de oldtimer voorlopig op stal te houden!”
      …”

Een van de laaste communicaties

De BFOV wil enkel de juiste en wettelijke informatie verspreiden. Sinds het nieuwe Ministerieel Besluit zijn er in de pers een aantal publicaties gebeurd waar het recreatief motorrijden zou worden toegelaten vanaf 04.05.2020.

Het artikel 5, 2° van het MB 30.04.2020 (klik hier om deze te raadplegen) is nochtans duidelijk, namelijk recreatieve ritjes niet zijn toegelaten.

Nadien verscheen op de officiële website van de overheid dat zowel motor- als oldtimerritjes zullen toegelaten worden, maar op zaterdagmiddag, na de update, waren de oldtimerritjes opnieuw verdwenen.

Dit zaait uiteraard verwarring bij de liefhebbers en de BFOV tracht duidelijkheid te bekomen bij de overheid.

We hebben vandaag contact gehad met de infolijn van de overheid die ons meldde dat men wacht op een nieuwe publicatie in het Belgisch Staatsblad, waar zowel de motor- als de oldtimerritjes zullen toegelaten worden, op voorwaarde dat ze geen fysieke contacten impliceren en uitgevoerd worden, alleen, of in het gezelschap van personen die onder hetzelfde dak wonen.

Conclusie:
      De lang verwachte ritjes zullen opnieuw uitgevoerd kunnen worden van zodra de publicatie in het Belgisch Staatsblad gebeurt.”

Ik denk dat de BFOV voldoende duidelijk is, de overheid daar en tegen weet gewoon niet altijd wat ze wil en creëert onnodige verwarring.
      Van daar: KAFKA

Soit, ik voel mij alvast niet geroepen om zelf al deze wetten te gaan napluizen, ik pak gewoon ne andere Porsche en ga de controverse niet opzoeken als het niet echt nodig is[/quote]

Daar staat NERGENS dat ge wettelijk niet met uw oldtimer mag rijden
      Ze zeggen enkel dat ge niet recreatief mag rijden.

Naar de bakker rijden met oldtimer mag dus.
      Das geen controverse, das gewoon wettelijk toegelaten.

Verder staat er dat ze om imago redenen niet naar de bakker zouden rijden.. ik noem dat broekschijterij.
      Het heeft in elk geval niets met de letter van de wet te maken.

0

Met oldtimer op O-plaat naar de dichtste Colruyt (bakker, slager, …) bijvoorbeeld is NIET commercieel of professioneel, is geen woon-werk of schoolverkeer, is niet bezoldigd. Wel essentiële verplaatsing: voeding. Mag dus ook ten tijde van COVID.
        Met oldtimer op O-plaat naar werk: NOOIT = woon-werk verkeer.

0

Eerste communicatie:

“…
          We worden bevraagd door liefhebbers of ze al dan niet een privéritje mogen doen met de oldtimer.

Het rijden met de oldtimer wordt niet opgenomen in het Ministerieel Besluit als “iets” dat verboden zou zijn.

Maar de basisaanbeveling van de overheid is om enkel en alleen voor strikt noodzakelijke doeleinden zich te verplaatsen, om zo een halt toe te roepen aan de verspreiding van het virus. Een privé- en/of plezierritje behoort volgens onze federatie niet tot een strikt noodzakelijke verplaatsing.

Laten we ook de publieke opinie niet uit het oog verliezen, want dit zou ons, momenteel nog steeds positief oldtimerimago kunnen schaden. De federatie raadt dan ook aan om de oldtimer voorlopig op stal te houden!”
          …”

Een van de laaste communicaties

De BFOV wil enkel de juiste en wettelijke informatie verspreiden. Sinds het nieuwe Ministerieel Besluit zijn er in de pers een aantal publicaties gebeurd waar het recreatief motorrijden zou worden toegelaten vanaf 04.05.2020.

Het artikel 5, 2° van het MB 30.04.2020 (klik hier om deze te raadplegen) is nochtans duidelijk, namelijk recreatieve ritjes niet zijn toegelaten.

Nadien verscheen op de officiële website van de overheid dat zowel motor- als oldtimerritjes zullen toegelaten worden, maar op zaterdagmiddag, na de update, waren de oldtimerritjes opnieuw verdwenen.

Dit zaait uiteraard verwarring bij de liefhebbers en de BFOV tracht duidelijkheid te bekomen bij de overheid.

We hebben vandaag contact gehad met de infolijn van de overheid die ons meldde dat men wacht op een nieuwe publicatie in het Belgisch Staatsblad, waar zowel de motor- als de oldtimerritjes zullen toegelaten worden, op voorwaarde dat ze geen fysieke contacten impliceren en uitgevoerd worden, alleen, of in het gezelschap van personen die onder hetzelfde dak wonen.

Conclusie:
          De lang verwachte ritjes zullen opnieuw uitgevoerd kunnen worden van zodra de publicatie in het Belgisch Staatsblad gebeurt.”

Ik denk dat de BFOV voldoende duidelijk is, de overheid daar en tegen weet gewoon niet altijd wat ze wil en creëert onnodige verwarring.
          Van daar: KAFKA

Soit, ik voel mij alvast niet geroepen om zelf al deze wetten te gaan napluizen, ik pak gewoon ne andere Porsche en ga de controverse niet opzoeken als het niet echt nodig is

0
          123

[quote=”DST” post=281476]ter info: BFOV heeft tot op heden altijd gesteld dat de oldtimer moest binnen blijven (behalve zaterdag ff niet)[/quote]

tja, BFOV is vrij om dingen te stellen.. dat maakt ze daarom nog geen wetgever, rechter of jury.

Toon mij 1 corona wet die het verschil maakt tussen oldtimer op o-plak, oldtimer op gewone plak en gewone auto op gewone plak…
            Dan pas heeft BFOV iets gesteld dat relevant is.

Top tip : Zelf wetten lezen ipv te vertrouwen op een organisatie om het u voor te kauwen.

0

ik gok op ne 996

0

Waarom gebruiken ze toch zo graag foto’s van ons merk om dit soort boodschappen te brengen

0

ter info: BFOV heeft tot op heden altijd gesteld dat de oldtimer moest binnen blijven (behalve zaterdag ff niet)

0
                  123

tja, Oplaat is dan geen goed idee want je hebt er geen voordeel aan… Je moet toch keuren tegenwoordig. En een goeie oldtimer raakt toch door normale keuring.

Soit, heeft niks met corona te maken natuurlijk, daaraan ligt het niet of je kan rijden of niet.

0

de O-plaat keuze bepaalt de beperkingen en de verzekering (oldtimer) volgt de beperkingen van de O-plaat.
                      Een wagen met een O-plaat kan je niet verzekeren als een wagen met een normale plaat,dus …

0
                      123

ik zei toch: als hij correct verzekerd is.

0

klopt niet he Stijn

“Is je auto een oldtimer die is voorzien van een O-nummerplaat dan mag je daar, in tegenstelling tot wat men wel eens denkt, wel degelijk dag en nacht mee rondrijden. Vroeger was dat niet het geval. Tot enkele jaren geleden bleef het gebruik van een oldtimer met O-plaat verplicht beperkt tot proefritten binnen een straal van 25 kilometer, tussen zonsopgang en –ondergang en in het kader van een toegelaten manifestatie of om zich naar de toegelaten manifestatie te begeven.
                          Toch betekent de aanpassing van de wetgeving niet dat alles voortaan zo maar mag.
                          Er zijn grenzen
                          Een oldtimer met een O-nummerplaat mag je ook nu niet gebruiken voor commercieel en professioneel gebruik. Je mag er al evenmin woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer mee doen. Verder is het verboden de oldtimer te gebruiken voor bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer of voor het gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor interventieopdrachten.

0
                          123

er was niks dat je tegenhield om met de O-plaat rond te rijden.
                            kun je evengoed mee naar de bakker of je werk rijden als hij maar naar behoren verzekerd is.

0

Ik heb de laatste zes weken meer met de P gereden dan met mijnen ‘daily’… Colruyt, Delhaize, bakker, krantenwinkel… Het is wel vreemd dat ik de laatste weken heel veel moeite heb om de kortste weg te vinden 😉

0

De manier waarover er gecommuniceerd wordt van hogerhand is duidelijk wel KAFKA

PS: doch heb steeds met de Porsches gereden, alleen niet met deze met O-plaat

0
                                123

niks kafka, jullie konden gewoon gaan rijden.
                                  heb ik van in ‘t begin al gezegd.. je kan gewoon rijden met je auto.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 258)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.