Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

Home Forum Zeverhoekje Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

• Maker
    Discussie
  • … de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve

Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.

Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 258)
    • KAFKA

123

Een sportwagen zou niet mogen, wat een onzin..
        er bestaat geen enkele wettelijke definitie “sportwagen”.

Das gewoon een auto als een ander.
        Oldtimer idem.. staat niets van in de verkeerswetgeving .. das gewoon een belastingstechnische en keurings definitie.

Een auto die goed gekeurd is voor de weg.. en belastingen zijn betaald.. das gewoon een auto.

Ik snap niet waarom jullie al die tijd niet gereden hebben, het weer was prachtig en er was weinig verkeer op de baan.

er kan genoeg in de kofferbak om boodschappen mee te doen. 1 brood bv.

Deepee ,zou het kunnen dat het al terug veranderd is .
          Geen oldtimers meer ,enkel moto ritten

Zo lang je niet besmet bent, ben je geen gevaar!!!!

Hoe meer details ze meegeven, hoe groter de verwarring : motorrit + oldtimer is OK, maar een sportwagen zou dan weer niet mogen, of zijn ze dit vergeten vermelden. Ze zouden beter meegeven hoe ver ge u van huis moogt begeven buiten uw voertuig. Zolang we niet uitstappen zijn we geen gevaar.

Feest , batterij terug aankoppelen en rijden .
                Ik denk dat we terug in de steden mogen ook ,indien die wet niet word terug geschroefd.

❌❌❌ RECHTZETTING ❌❌❌
                  We stelden vast dat tussen 9u21 (tijdstip schermafdruk) en 10u20 de FAQ’s vervangen werden door een PDF-file en de verwijzing naar oldtimers geschrapt is. We hebben de infolijn terug gecontacteerd en krijgen de mededeling (dus ze bevestigen de foute toestand) dat het om een (zoveelste) communicatiefout gaat.
                  ❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌

een recratief ritje met de oldtimer zou weer mogen vanaf 4/5/2020 en onder bepaalde voorwaarden volgens de FAQ van deze website:
                  kijken bij de rubriek
                  >transport en verplaatsingen > Mag ik buitenkomen en zijn er uitzonderingen op verplaatsingen?

https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/?fbclid=IwAR3pxxpzx63tFTQ6NXtv4Z800j5W74B-JQ5yXpaE4paaDkhHMwxwmolDZgY#009

50 knie-buigingen …. en weer door …

Het is idd niet duidelijk, maar ik ga voor het voordeel van de twijfel. Het kriebelt teveel. We zullen wel zien wat de arm der wet als uitleg heeft, als ze ons met de big smile doen stoppen.

tja, dat zou ik ook wel eens willen weten, maar ik heb er schrik voor ….:bounce:

Vanaf 4 mei mag de motorrijder een ritje doen. Ik ga er vanuit dat wij ook voldoende motor hebben om onder die categorie te vallen.

Naar mijn mening, maar ik kan verkeerd zijn, worden de opnames in de ziekenhuizen enigszins kunstmatig “op peil” gehouden met patiënten die daar misschien geen nood aan hebben.

Ik hou mijn hart al vast voor de factuur die op de onvermijdelijke “witte woede” zal volgen…

Wel zwart / wit:
                              1) som klopte vandaag langs geen kanten
                              2) voornaamste reden is dat ze nieuwe definitie opname hanteren

123

het is en blijft een macro probleem dat je met snapshot cijfers nooit exact zal kunnen schatten.

Epidemiology is macro. trends
                                het virus doet dit
                                het virus zit daar
                                het virus is zo dodelijk voor die of die soort patienten

een patient is micro. snapshot
                                de patient ligt in bed 432
                                de patient is om 11h30 23/4/2020 binnen gekomen
                                de patient is om 11h20 25/4/2020 gestorven
                                patient is pas om 13h45 van de kamer verwijderd.
                                patient is pas om 15h40 van de afdeling weg
                                patient is pas om de dag erop het ziekenhuis verlaten voor het mortuarium

<<< op welk punt is hij dan ontslagen uit het ziekenhuis?? Tussen micro en macro zit de interpretatie en die is niet zwart/wit.

….probleem is vandaag de ‘nieuwe definitie’ niet de rapporteringswijze

“De tweede en belangrijkere reden is dat Sciensano sinds vandaag ook een nieuwe definitie hanteert voor ‘bezette bedden’. Volgens het wetenschappelijk instituut is de teststrategie in de ziekenhuizen recent gewijzigd, waardoor alle gehospitaliseerde patiënten nu getest kunnen worden, ook wie bijvoorbeeld met een gebroken been naar de spoedafdeling trekt.”

maar soit

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 258)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.