Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

Home Forum Zeverhoekje Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

• Maker
    Discussie
  • … de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve

Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.

Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 258)
  • 123

om een eenvoudig voorbeeld te geven

de productie Database draait 24/7
      Dat ding moet performant zijn voor clinische opzoekingen

Rapportage draai je dus al niet op de productie DB
      Dus moeten ze een dagelijke ETL draaien voor Business Intelligence (Rapportage), en dat moet op een kopie van de productie DB gebeuren.

Het kopieren van die productie DB gebeurt niet in real time.. want… de productie DB moet performant blijven… Dus gebeurt die kloon na de piek uren.

Kan dat anders?
      uiteraard.. Als je er zakken geld tegen smijt voor betere DB replicatie op duurdere, snellere hardware.

Alsof de ziekenhuizen de laatste 20 jaar geld op overschot hadden om hun IT wat te pimpen… niet dus.
      Zolang je dat al niet hebt.. kun je die rapporten niet zomaar on the fly trekken.

Das gewoon een eenvoudig voorbeeldje, die ik je vanuit mijn job kan geven.
      Ik ben zeker dat er nog 10 andere redenen zijn waarom een ziekenhuis niet zomaar eventjes op commando hun rapportage kan doen wanneer jij of Van Ranst of de paus dat wil.

123

Ik stel voor dat jij naar een ziekenhuis gaat om dat te regelen.
        Ik denk dat je raar zou kijken want het is echt niet zo eenvoudig , komt veel meer bij te kijken

als alle ziekenhuizen gewoon 1x per dag hun cijfers doorgeven en zien dat hun som (per ziekenhuis dus) klopt, klopt het totaal ook
          is eigenlijk niet zo moeilijk hoor

123

ja ok, als je naar scienscano kijkt is er elke dag al een verschil tezien met de pers conferentie.
            je moet idd een paar dagen wachten op een finaal resultaat..

Je kan moeilijk verwachten dat ze die cijfers a la minute juist kunnen houden als het afhangt van zoveel verschillende ziekenhuizen die elk volgens hun goesting rapporteren.

Is op mijn job ook niet anders… server performantie meten.. als je iets mid day wijzigt weet je ook maar na de eerst volgende volle werk dag wat het uiteindelijk deed.
            Alle tussentijdse stats zijn voorbarig…

Als je naar t zuiden van frankrijk wil rijden kun je ook je uiteindelijke gemiddeld verbruik niet berekenen als je in Luxemburg staat te tanken.

Het uiteindelijke ja of nee versoepelen gebeurt niet op basis van een eenmalig snapshot.. dat krijg je op basis van een trend van de voorbije 14 dagen.

De media speelt ook heel kortzichtig.
            Zoveel weken geleden riepen ze “daling in italie”
            ok.. 1 daling.. er was al 4 keer eerder een daling te zien.
            500 510 525 530 510 >> die 510 is een daling maar het is geen trend
            500 510 525 530 510 540 541 550 555 530 >>>> deze 530 is ook een daling.. de trend is nog altijd aan het stijgen,

Maar goed, de gemiddelde journalist wil gewoon luid roeptoeteren en sensatie zaaien.

Zo werkt wetenschap echter niet.

123

Die cijfers zijn geen unieke categorien, er is overlap op de meeste dingen.
                een dooie is ook een ontslag uit ziekenhuis

Zorg centrum patienten waren al bekende casus van covid… dus het zijn geen nieuwe patienten… Ze waren al eens geteld als covid casus.
                Ze worden wel als nieuwe opname geteld.

Maar ze zaten niet in een ziekenhuis… dus als ze verhuizen van zorgcentrum naar ziekenhuis.. daalt de ziekenhuis load niet. Ondanks dat er geen nieuwe confirmed casus is.

gekende patienten
                10 man in zorg centrum
                10 man in ziekenhuis

2 dooien in IC
                6 ontslagen in ziekenhuis (4 walkers / 2 dood)
                2 op straat krijgen covid diagnose
                2 oude van dagen gaan naar zieken huis

10-2 = 8
                10-2-4+2+2=8

wat is de relevantie dan van dit cijfer als ze opname van ‘oude’ patiënten niet mee tellen ?

123

ze verhuizen patienten van woonzorg centra naar ziekenhuizen.
                    dus geen nieuwe patienten
                    wel nieuwe opnames

…mijn rekenkundig brein

Volgens HLN

“In de Belgische ziekenhuizen liggen op dit moment nog 4.050 patiënten die verzorgd worden voor Covid-19, opnieuw een stijging tegenover gisteren. Op de afdelingen intensieve zorg evolueert de situatie wel in gunstigere zin, daar liggen nu nog 797 patiënten, een daling van 79, wat een record is. Er werden 174 nieuwe patiënten opgenomen in de ziekenhuizen, 340 werden er ontslagen. Er zijn de afgelopen 24 uur wel opnieuw 170 doden gemeld, waarvan 69 in de ziekenhuizen en 98 in de woonzorgcentra.”

174 nieuwe patiënten minus 340 ontslagen en minus 69 doden…. en toch meer Covid-19 patiënten in de ziekenhuizen dan gisteren ????

Als ze op deze cijfers de lockdown afbouw gaan evalueren zijn we nog niet aan de nieuwe patatten

Mie 2 + 2

Mie 2

[hide]als ik moet gaan werken, ga ik elke keer met de P
                              Ben er 10-15 min sneller dan pre-corona :happydance:

Wel steeds de sportuitlaat opgezet om al die fietsers en wandelaars (met oortjes/koptelefoon) tijdig te verwittigen dat ik er aankom

TIP: gezien het nooit veilig genoeg kan zijn, ook maar het sport-knopke ingedrukt voor de extra toeren / extra lawaai :up:

Samengevat: ik geniet er meer dan ooit van de P-kes. Hopelijk mag binnenkort ook de individuele toerkes met oldtimers terug !

[/hide]

Jij moet toch boodschappen gaan doen? Laatst had ik nodig: benzine, magnesium, isotonic sportdrank, broodmix voor mijn machine en een verse bak Duvel. Allemaal binnen eigen gemeente. Nou, met wat man-logic kwam ik toch aan 17 km “essentiële” verplaatsing met mijn Spyder en het was heus niet allemaal aan winkelstraat-tempo. Dus ik had mijn fix wel gehad .. :engeltje:

Het is zo lekker stil op straat, en de petrol kost bijna geen ene kont, en ik hoor regelmatig de motoren voorbij scheuren, wat zitten we hier nou eigenlijk achter die graniums naar buiten te turen (ik dan toch) … het gaat zo hard kriebelen … de zomer zit op slot … het leven is naar de klote … het kan nu bijna elke dag gaan gebeuren dat de grote paarden weer van stal gaan, ze bekijken het maar. Even lekker bijkomen door een stukje stevig te bollen … lijkt me heerlijk!!! (met mijn inmiddels manen in de wind:driver: )

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 258)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.