Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

Home Forum Zeverhoekje Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

… de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve

Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.

Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 258)
      • Sterkte Carbonman. Hopelijk een spoedig herstel voor je schoonzus.

Ik veronderstel dat de Porsche Days 19/04 dan ook wel uitgesteld of afgelast zullen worden…
          Hier ook medewerkers thuis en mijn afspraken cancelled. Mijn schoonzus van 39 is vandaag in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis en in de statistiek van de corona. Mannen, het is zeer dichtbij! Blijf safe en gezond!

+ 1000000 Vandamme !!!

1 2 4 8 16 32 64 128 256 512 1024 ….

Frigobox meenemen Snoer :think:

vind maar dat het aardig om zich heen grijpt, dat virus, en heb dan ook vandaag mijn afspraken van morgen gecanceld, en ga morgen de afspraken van de rest van de week afzeggen tot nader datum, dit voor de gezondheid van iedereen…:popcorn: :popcorn:

123

Het is met alles gelijk
                    wetten worden niet gemaakt voor mensen die hun verstand gebruiken maar voor de dommekloten die geen enkel risico of overlast kunnen inschatten en er niet met manieren mee omgaan.

Snelheids limieten zijn er ook maar gekomen omdat er gevaar en overlast bleek te volgen naar mate autos sneller en sneller riepen, en sommigen het verstand nie hadden om snelheid zelf aan te passen in de dorpen.

Geluids overlast, idem.

Moest iedereen zijn verstand kunnen gebruiken, er was enkel een oproep nodig geweest om je afstand een week of 2 te bewaren tenzij het niet anders kan.

Gewoon al wegblijven bij ouderen, als je even slecht voelt en denkt dat je misschien zien aan ‘t worden zijt..Ik ga 3-4 x per week op bezoek bij tante van 82 met alzheimer.. goeie maat heeft nieren gekregen.. nul immuun systeem..
                    Dus ik beperk mijzelf hoedanook al, nog voor corona ging ik bij de minste twijfel al niet op bezoek.

Maar sommigen moeten al eerst groen uit slaan en bloed op hoesten voor ze zichzelf ziek gaan verklaren. Hoe jonger hoe dommer op dat vlak.
                    Eerst nog een feestje!

Heb net deze morgen nog een ritje van 70 km gedaan , het is wel rustig op de weg en raar dat je nergens eens kan stoppen om een koffie of zo te drinken ! Laat deze noodsituatie maar rap passeren .

Indien on België nog velen blijven doen alsof niets aan de hand is (lock down feestjes, terrasjes over de grens,…), riskeer je ook hier meer drastische maatregel. Kan best zijn dat iemand dat allemaal overdreven vindt, maar door zijn goesting te blijven doen, zou het wel kunnen zijn dat ze het voor iedereen moeilijker maken.
                        Vorige week met vrienden in Milan gebeld (heb daar 6 jaar gewoond), en beslissing tot volledige lock-down was het gevolg van het feit dat de vraag om zoveel mogelijk thuis te blijven door te een genegeerd. Je kan 1 keer iets vragen, 2 keer iets vragen, maar als een 3de keer niet lukt, dan is het niet meer van mogen, maar van moeten.
                        Kans niet on bestaande ook hier volledige lock-down. Willen we dan wat bollen, gewoon de zondag naar de bakker pistolet-per-pistolet…

In Spanje is nu alles op slot op uitzondering van voedingswinkels, apothekers.
                          Mogen niet meer buiten zonder reden,….

Is toch niet fris meer, hoe snel en heftig de wereld op slot gaat. Wel nodig, zo het lijkt. Ben nog even druk, maar ik neem aan dat we wel gewoon individueel nog een leuk rondje mogen blazen zonder terrasstop. Een paar weekjes nog, dan gaan de paarden weer van stal, het zal wel lekker rustig zijn op de weg … dat dan weer wel.

Hier in Spanje ondertussen alles geannuleerd van beurs of bijeenkomsten.
                              Winkels op uitzondering van voeding en apotheker allen gesloten, zelfs stranden met politiecontrole afgesloten.
                              (Voor diegene die me niet kennen en die denken dat ik niet op verlof moest gaan, ik woon en werk hier in Altea)

Heb vernomen dat er ook gevreesd wordt voor de Porsche Days.: cry:
                                Is nog 5 weken spannend afwachten.
                                Er zijn daar toch wel een paar duizend mensen bij elkaar.

nu ook Techno Classica 2020 nicht mehr im März

die Veranstaltergesellschaft S.I.H.A. die weltgrößte Oldtimer-Messe in den Juni verlegen. Im Gespräch ist der Zeitraum vom 17. bis 21.

https://www.oldtimer-markt.de/nachrichten/Termin-verschoben-Techno-Classica-2020-nicht-mehr-im-Maerz?utm_source=facebook&utm_medium=link&fbclid=IwAR2GGCCaXw9nqgLFSmWQhdMFg5gIwVk6qvJKjl-4ztL64GF6W0zVCwaJgvM

… zelfs agent 007.

De première van James Bond-film ‘No Time to Die’ is opgeschoven van april naar november. Dat hebben de producenten en filmstudio’s MGM en Universal woensdag bekendgemaakt. De beslissing heeft volgens verschillende Amerikaanse media te maken met de voorspelling dat minder mensen naar de bioscoop zullen gaan, vanwege het coronavirus.

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 258)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.