Home › Forum › Zeverhoekje › Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …
- Dit onderwerp bevat 258 reacties, 41 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 6 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
28 februari 2020 om 14:59
… de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve
Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan
De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.
Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Yellow Submarine” post=285282″]Ik ben héél graag in Brussel, nooit wat voorgehad en de mensen zijn er een pak vriendelijker dan in Vlaanderen
Wel lager geschoold.
Het geeft een verkeerd beeld als je enkel maar in een paar straten af en toe eens opduikt : ik vraag me eigenlijk af waarop je stelling gebaseerd is ?
Als je je weg kent in bvb Uccle ,Watermaal Bosvoorde ; de beide Woluwes enz…; daar zou ik toch zeer voorzichtig omspringen met het feit van al dan niet gemiddelde lage scholingsgraad. De huizen en flats in Uccle komen tegenwoordig op een gemiddelde uit van 1.5milj Euro als instapprijs en liggen eigenlijk dichter bij de 2.5 en 3 miljoen : en dat allemaal in het gewest waarvan jij beweert dat er een zeer hoge “lage scholingsgraad” heerst. Denk toch maar eens goed na over wat je soms neerpent .
Om een nog concreet voorbeeld te geven ; dichter bij je thuisstreek meer bepaald ,in Dendermonde bvb , zijn ook niet alle inwoners houders van een diploma hoger/universitair onderwijs ofwel soms ?Ik ben héél graag in Brussel, nooit wat voorgehad en de mensen zijn er een pak vriendelijker dan in Vlaanderen
Wel lager geschoold.
Ik vind het steeds straf waarom men Brussel er zo dikwijls bijhaalt : ofwel rijden ze enkel maar met stinkende en vervuilende diesels of wel zijn ze niet geschoold of zijn ze te dom om zich te laten vaccineren enz….. Alle miserie schijnt enkel voort tekomen uit Brussel en Wallonie ( volgens betrouwbare vlaamse bronnen) . Is dat niet een beetje kort door de bocht?
Zouden we als echte Belgen niet terecht fier mogen zijn op onze Europese Hoofdstad ;
En zoals je hieronder kan zien ,zijn zelfs onzer allerkleinsten beschermd met een zelfs een dubbel mond/gezichtsmasker ;[quote=”PM” post=285226″]
[quote=”Yellow Submarine” post=285213″]En op het radionieuws hoor ik dat de vaccinatiegraad in Brussel grote verschillen vertoont conform de hoogte van het inkomen… moet geen tekening bij denk ik. Een beetje geschoold persoon laat zich vaccineren, punt. In welke categorie hoor je?[/quote]
dus iemand van 40, perfect gezond, die zich niet laat vaccineren is volgens u niet voldoende geschoold? [/quote]
inderdaad, door de band toch. Er zijn uitzonderingen natuurlijk[quote=”Dominique” post=285237″]Het verband van deze (politieke) litanie met het nut van vaccinaties ontgaat me volledig.
[/quote]
gezond verstand was jouw repliek, niet het nut van vaccinaties.
dus wat mij betreft mogen onze lijders in BXL het leidend voorbeeld zijn ipv er een zootje van te maken denkend dat ze met een kleuterklas te doen hebben.
mijn bloemlezing is nog niet de helft van de litanie aan onzinnige tegenstrijdige beperkingen die we braafjes verteren.gezond verstand was jouw repliek, niet het nut van vaccinaties.
Het verband van deze (politieke) litanie met het nut van vaccinaties ontgaat me volledig.
ahwel ik kan er met mijn gezond verstand niet bij als ik alles op een rijtje zet wat er de voorbije 12-13 maanden is gebeurd in Belgie met
-mondmaskers: ze dragen was zinloos volgens ranzige marc, natuurlijk want we hebben er geen omdat we 57,5 miljoen chirugische mondmaskers verbrand hebben. omdat het over vuur gaat hebben ze ons verlost van het maggie-blok aan ons been en lucifer frank de ministerpost van volksgezondheid kado gedaan. die bedenkt dat het onder druk van de buurlanden niet langer houdbaar is en zet onze huisvrouwen achter de naaimachine, eerst om er massaal te maken voor de zorgsector, nadien om er voor onszelf te maken. maanden later slaagden we er met 7 ministers nog niet in om op tijd kwaliteitsvolle maskers aan te kopen.
met mondmasker zouden we de 2de golf snel onder controle krijgen, wel we dragen ze nog en men praat al over een vierde golf die er aan zit te komen.
-corona app en track en trace: werkt voor geen meter en heeft miljoenen gekost, dus organiseert men het op lokaal niveau en overal verschillend
-zelftesters: werden vorig jaar nog verboden wegens onbetrouwbaar en gaan nu met miljoenen ingezet worden bij bedrijven. (NB ze kosten in NL 5 euro per stuk en in B 8 euro)
-wie bedenkt er in G*dsnaam een regel dat je in de trein NAAR Oostende alleen maar aan het raam mag zitten, naar andere bestemmingen mag de trein propvol zitten en RETOUR van Oostende ook?
-franstalige jongeren trekken massaal naar het Terkamerenbos of met de trein naar en Knokke om er met honderden samen te komen zonder mondmasker. toch zien we na deze bijeenkomsten geen pieken in de besmettingscijfers. evenmin nadat er duizenden BLM protesters door de Brusselse straten trokken.
-verbod op niet-essentiele buitenlandse reizen: nadat Marokko zijn zaken niet meer onder controle heeft schaffen ze daar alle internationale vluchten af. gevolg hier worden 45 vluchten per dag gecancelled. laat nog dat de helft vrachtvluchten zijn, dan zijn dat nog een pak belgisch/marokkaanse “zakenlui” waarvoor onze grenzen wagenwijd bleven openstaan. de saga gaat door met 20 Indiase studenten terwijl wij al maandelang opgeschept zitten met een avondklok die volgens het grondwettelijk hof onvoldoende basis heeft.
-vacinatiecentra: oproepingsbrieven volgens leeftijd beginnend met de oudsten: de gemiddelde lokale OKRA afdelingen organiseren hun bijeenkomsten goedkoper, effectiever en efficienter. hoe meer mensen zich ermee moeien vanuit Brussel …
-vaccins: astra zeneca was eerst gevaarlijk voor ouderen en jonge vrouwen met kinderwens. nadien goed voor iedereen boven 55 en straks boven 40. over gevaar voor de vruchtbaarheid nergens geen woord meer.
-niet essentiele beroepen: je hoort me niet zeggen dat rondlopen met kiespijn een pretje is, maar je kan zonder probleem naar de tandarts om met je bek open (is er nog meer besmettingsrisico dan dit?) je tanden te laten bleachen, je mag aanschuiven om een wafel, ijsje, koffie te kopen aan een take away verkooppunt en dit op een publiek bankje nuttigen, maar cafébazen en coiffeurs zetten we maandenlang zonder inkomen? die mogen met hun boxsters rond gaan rijden maar kunnen de naft niet meer betalen.
-lock-down: mediamarkt, telenet, proximus, … waren gesloten maar we konden in de carrefour PC’s, gsms, printercartridges, TV’s kopen. en we kopen nu zonder probleem een overall, werkhandschoenen of wollen sokken in de bouwmarkt maar een avondkleed of minirokje op enkel afspraak
-versoepelingen vanaf 26 april: nu mogen we met vier een pintje nuttigen op een terras; daarna met tien ne pousse-café nuttigen op een bankje in het park om na middernacht in groepjes van drie af te zakken naar huis.
voor mijn part staat iedereen vrij om zich te laten vacineren, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het niets met wetenschap te maken heeft maar met politiek geklungel à la Belge.
PS herinner jij je nog het politieke afscheid van Wouter Van Besien (agalev), die komt langs de achterdeur terug als bestuurder bij de NMBS (en nee, geen treinbestuurder)
dus laat het argument van gezond verstand aub er ff buiten want we hebben te maken met een virus dat slimmer is dan onze politiekers[quote=”Yellow Submarine” post=285213″]En op het radionieuws hoor ik dat de vaccinatiegraad in Brussel grote verschillen vertoont conform de hoogte van het inkomen… moet geen tekening bij denk ik. Een beetje geschoold persoon laat zich vaccineren, punt. In welke categorie hoor je?
[/quote]
dus iemand van 40, perfect gezond, die zich niet laat vaccineren is volgens u niet voldoende geschoold?AZ sinds 2 weken
Is nog gedoe geweest, was erop gezet vanuit zorg sector ivm mijn vrijwilligers werk in jeugdzorg
Was voor maart gepland
er weer afgegooid wegens vaccin te korten ( hoe kan een tekort een cancel worden ipv gewoon week uitstel?!!)soit.. eind maart uitnodiging AZ 19april
tuurlijk.. week ervoor gelul over Bloedklonters
Bericht dat omzend brief vaccinatie centra opdroeg, om iedereen te contacteren
En je alsnog het vaccin kon krijgen als je dat echt wilWat verwacht je dan
Niks gecontacteerd, gewoon cancel@#@# 3 uur aan de telefoon gehangen overal iedereen lastig gevallen
Dak mijn vaccin wel wil, dak 45 ben, maar geen madam en geen menopauze dus ik zie geen relevant risicoUiteindelijk heb ik hem dan toch gekregen.. ben er wel goe ziek van geworden
12 uur zieker dan ik ooit was. spierpijn, gewrichten, koppijn alsof ik 13 duvels gedronken had (btdt)..
en nog weekje klam gevoeld.. Zegt elke doc : tis daje nog goed immuunsysteem hebt.Great.. anyway.. heb #1 , 2weken al dus basis protectie tegen worst case scenario zou al redelijk OK moeten zijn.. 80-90% of zo…
2e spuit begin JuliEn op het radionieuws hoor ik dat de vaccinatiegraad in Brussel grote verschillen vertoont conform de hoogte van het inkomen… moet geen tekening bij denk ik. Een beetje geschoold persoon laat zich vaccineren, punt. In welke categorie hoor je?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.