Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

Home Forum Zeverhoekje Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …

• Maker
    Discussie
  • … de autoproductie, de beurzen, …. en ook het autosalon van Geneve

Volgende week, van 5 tot 15 maart (met een persopening vanaf 3 maart) vind het Autosalon van Genève plaats. Dé jaarlijkse hoogmis van de auto-industrie. Tenminste, wanneer zou blijken dat die effectief kan doorgaan. En het ziet ernaar uit dat de beurs z’n deuren gesloten zal moeten houden. De Zwitserse overheid neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

De Zwitserse overheid stuurde immers een statement de wereld in waarin het aankondigt alle private en openbare evenementen te verbieden tot en met 15 maart. Alleen kleine manifestaties, met bezoekersaantallen die 1.000 personen niet overschrijden, mogen nog doorgaan.

Het Autosalon van Genève valt geenszins onder die beperking. Het salon heeft tijdens de beurs zelfs meer dan 1.000 mensen in dienst. Standhouders, informaten, kuispersoneel, logistiek personeel, veiligheid, catering etc… .

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 258)
    • [quote=”bccars” post=281799]
      Qua auto heeft onderzoek bewezen dat een gele cabrio het beste bescherming biedt tegen corona, echter, je krijgt gegarandeerd dolle koeien ziekte ;-)[/quote]

Ja, dat in combinatie met één Duvel per dag. Het werkt echt want ik heb nog steeds geen corona en je wil niet weten in hoeveel bubbels ik me begeef.. :engeltje:

0
      123

Saaiste Zonne wende sinds 1948
        Geen 24Hrs du Mans

BOOOEE.

0

😆 😆 😆 :up:

0

Mijn research kwam tot EXACT dezelfde conclusie als YellowSub. Aerosols ! Afstand houden en mondmaskers is prima, maar als je lang verblijft in een gesloten ruimte ben je daar ook mee aan voor de moeite. Buitenlucht ideaal. Thuis en op kantoor, ramen tegen elkaar openzetten om continu luchtstroom te maken.
            Handjes wassen blijft natuurlijk wel goed advies denk ik.

Qua auto heeft onderzoek bewezen dat een gele cabrio het beste bescherming biedt tegen corona, echter, je krijgt gegarandeerd dolle koeien ziekte 😉

0

Mijn mening, gebaseerd op wat ik erover gehoord en gelezen heb: je kàn in de buitenlucht géén corona besmetting oplopen. 1,5 meter is je reinste onzin in buitenlucht of een goed geventileerde ruimte. Het corona-virus gedijt goed in droge binnenlucht. Als daar zijn: feest- en andere zalen in de winter (dan zijn alle ramen potdicht) of het openbaar vervoer. In Israel zijn 150 kinderen (!) besmet geraakt in een school tijdens een zeer warme periode omdat ze binnen verbleven in airco-gekoelde binnenruimtes… In USA heeft één koorlid 51 andere koorleden besmet tijdens een (indoor) repetitie… want wie zingt, stoot meer speeksel uit… 10%. van de geïnfecteerden zorgen voor 80% van de besmettingen op deze super-events. 70% besmet zelf verder helemaal niemand, ook al leven ze in hetzelfde huis…

Het behelst hier een aerosol gegeven. In de buitenlucht vervliegen de virus partikels echter onmiddellijk.. Achteraf bekeken was het bijzonder lachwekkend dat men bijvoorbeeld niet mocht paardrijden of motorrijden..

0

Dan kun je het beste op de Dam afspreken (bij de Noorderburen) …

0

Ge kunt ook gewoon zeggen dat het een betoging is ipv een meeting of samenkomst, dan mag je met tienduizenden gelijk …

0

Wat een bullshit… weet je wat? ik doe mijn goesting…

0

……… dus op 2 juli bij jou een grootse BBQ , ik meld mij al aan :applaus: :happy: :happydance:

0

Na overleg met de overheid meldt de BFOV:

Rondritten in groep zijn momenteel nog niet mogelijk. Individueel (of met de sociale bubbel van 10) kunnen we wel al rijden.
                        De clubevenementen (rondritten, babbelavonden, statische bijeenkomsten, …) vanaf 1 juli opnieuw georganiseerd kunnen worden.
                        De massaevenementen zoals Fly-Inn, beurzen, … zullen pas vanaf 1 september opnieuw van start kunnen gaan.

Op deze manier kunnen onze liefhebbers elkaar opnieuw ontmoeten en plezier beleven aan de auto/oldtimerhobby.

bron: BFOV via oldtimerweb.be

0

Ik heb het topic hier niet constant gevolgd, maar eens doorgescrolled en verticaal gelezen niet in detail ;-).
                          We mogen hier ook eens positief nieuws brengen ivm de Covid-19 tijd en heropstart :happydance:

Geplande heropstart Circuit Zolder is een feit!
                          https://www.autosport.be/news/geplande-heropstart-circuit-zolder-is-een-feit.html

Circuit Zolder verspreidde zopas een persbericht waarin de hierboven vermelde heropstart wordt bevestigd:
                          “Vanaf 11 mei zullen de professionele activiteiten worden hervat: trainingen, testdagen, rijvaardigheidscursussen en BMX. Met inachtneming uiteraard van de veiligheidsregels en zonder publiek of occasionele bezoekers. Er is controle aan de inkom, enkel vooraf aangemelde deelnemers aan de geplande activiteiten worden toegelaten. Avondfietsers moeten ook geduld oefenen.”

0

Heb je um, Kleinekastenteufel?:mrgreen:

0
                            123

[quote=”kleinekastenteufel” post=281524]

[b][i]Schrijven om te ontdekken wat je denkt, is een discipline zoals er vele zijn.

Het resultaat is meestal vele kladbladen met wijd uiteen staande noteringen, waar anderen geen fluit van begrijpen, zelfs niet na enige moeite.[/i][/b][/quote]

Jij bent wel de enige die zegt het niet te snappen. Anderen snapten het wel , zelfde uitleg bij anderen en in discussie over gegaan… en wat blijkt..

de politiekers en virologen hebben dan 2 dagen tegengas lopen geven na die communicatie van het crisis centrum

nu staat er in het staatsblad wat ik in het begin al had gezegd.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200508_04951665

Dat er limieten in de terugkerende invitaties moeten zitten of het gaat mathematisch de verkeerde kant uit met de contacten.

Dus met 4 huishouden
                              ABCD EFGH IJKL MNOP

4 inviteren en terug inviteren.
                              (ABCD+EFGH) 2 bubbels worden 1 groep met contacten (4+4)
                              (IJKL+MNOP) 2 bubbels worden 2 groep met contacten (4+4)

ipv wat het crisiscentrum 2 dagen geleden communiceerde:

4+4+4+4 AEIM BFJO CGKO DHLP =

4 bubbels worden 1 grote groep met 16 contacten.

Maar goed.. Als jij iets niet snap, mag je gerust zeggen wat je niet snapt en wat ik kan verduidelijken.

0

[quote=”Yellow Submarine” post=281528]richting de madam die dan héél blij is me nog eens te zien
                                :twisted:[/quote]

Ge meent het:happy: :happy:

0

Ik ben dat dagelijkse riedeltje in het journaal meer dan beu… “we moeten nu volhouden want anders zal het virus opnieuw de kop opsteken” Yeah right, ik wéét het nou wel, degenen die het niet weten zullen het ook nooit willen weten. ruzie

Dan heb je nog een hoop volk die het allemaal wel héél erg strikt neemt. Alsof je kan besmet raken door nog maar een meter buiten je voordeur in de buitenlucht te vertoeven. En maar mondmaskers aanhouden in hun eigen auto, rijdend tegen de helft van de toegelaten snelheid. 🙄

Het kan mij werkelijk geen fluit schelen dat ik niet welkom ben op die zeedijk. Ik woon op 600 meter van een ruim bos en het jaagpad van de Schelde is ook maar een boogscheut. Wandelen, lopen en fietsen. Aangevuld met een streepje 8000-toerige flat-6 gehuil richting de madam die dan héél blij is me nog eens te zien kan ik dat allemaal best een tijdje volhouden 😈

0
                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 258)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.