Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Coyote
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door
Bernard.
-
MakerDiscussie
-
14 april 2013 om 22:29
Even een vraagje mbt de Coyote, maar de moeite niet voor een nieuw onderwerp. Als ik de Coyote op de magneet plaats in de Porsche (op het dashboard) danst en draait het ding in het rond. Beetje harde ophanging voor de Coyote, in de daily natuurlijk geen probleem. In een 997 zag ik eens een bevestiging dewelke vastgeklikt zat in het ventilatierooster vooraan het dashboard. Zag er wel mooi uit en ik denk ook steviger dan de magneet. Iemand een idee “wat en waar” ?
Merci ! 😉
-
MakerDiscussie
-
eigenlijk heeft de topicstarter de oplossing gevonden voor de verschillende modellen van radarverklikkers. Dit zou natuurlijk de toekomst kunnen zijn, in de wagen zelf via de ingebouwde gps dergelijke functies toevoegen. :up:
[quote=”DucDirk” post=144664]
[Mijn Porsche nav-systeem] vertelt mij niet wat de max. toegelaten snelheid is op de weg waarop ik mij op dat ogenblik bevindt en het waarschuwt mij al helemaal niet voor mobiele en/of vaste sneheidscontroles.
Is dit normaal of heb ik de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen of betekent dit dat ik met oude software (navi-cd) opgezadeld zit ???[/quote]
Geen enkele Porsche heeft dit voor zover ik weet.
naar mijn weten zal dit normaal zijn, mijn type doet dit alleszins ook niet!
[quote=”DucDirk” post=144566]
[Mijn Porsche nav-systeem] vertelt mij niet wat de max. toegelaten snelheid is op de weg waarop ik mij op dat ogenblik bevindt en het waarschuwt mij al helemaal niet voor mobiele en/of vaste sneheidscontroles.
Is dit normaal of heb ik de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen of betekent dit dat ik met oude software (navi-cd) opgezadeld zit ???
[/quote]
Beste dank voor jullie (bijzonder nuttige) advies ivm Coyote, maar op mijn eerste vraag kreeg ik tot dusver nog geen echt antwoord (zie quote) …
❓ja ok, maar je moet geen appels en peren vergelijken hé, ook wikango heeft goedkopere modellen, als ik mij niet vergis zelfs al vanaf iets van 60e. Je kan moeilijk het goedkoopste model van het ene merk vergelijken met het duurste model van het andere. Tel daar je abonnementen bij die je moet betalen via coyote en je komt altijd duurder uit daar.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb 3 coyotes lopen/rijden, ik ben er zeker niet tegen, maar door de andere spelers op de markt gaan de prijzen van de coyote sowieso nog dalen, is trouwens nu al gebeurd.
Coyote was in het begin zowat de enige speler op de markt, waardoor het vrij snel aan veel abonnementen geraakte, de laatste tijd zijn er heel wat mensen die goedkopere/andere oplossingen testen of bekijken waardoor het niet meer zo fel groeit.
Ik denk bv ook aan bedrijven met x aantal bedrijfswagens, je denkt toch niet dat iemand bv 20x een abonnement van 144e(of een kleine 3000euro) per jaar zal betalen?
Ik zeg niet dat wikango het zal zijn, maar er zal ooit wel iets doorbreken die alles kan en niet zo duur uitkomt. Kijk maar naar de “gevechten” van de telecomoperatoren, 5jaar geleden betaalden we ons nog blauw, nu is kan je daar met een aangepast abonnement zo goed als voor niets bellen.P.S. als je de nu betalende virusscanner gratis wil hebben, lett me know :salut:
[quote=”porsche4ever” post=144634]Ik weet niet hoe je aan die prijzen komt, maar kijk even op hun sites.
Coyote nu in promo met 1 jaar abonnement 299e
Wikango met onbeperkt abonnement 299e
Vroeg of laat zal coyote toch zijn abonnementen ook schrappen hoor[/quote]
Mini Coyote Plus 99 euro btw in.
Ook te koop via hun website.Waarom zou Coyote zijn abonnement schrappen ?
Op deze manier wordt de database up-to date gehouden. Coyote werkt trouwens in Real Time.
Dit was ook duidelijk te zien bij Fleet en begrijpelijk.Je hebt ook gratis virusscanners en betalende, welke gebruik ik denk je 😉
Ik weet niet hoe je aan die prijzen komt, maar kijk even op hun sites.
Coyote nu in promo met 1 jaar abonnement 299e
Wikango met onbeperkt abonnement 299e
Vroeg of laat zal coyote toch zijn abonnementen ook schrappen hoorToevallig werden vorige week in Fleet Wikango vs Coyote getest.
In België zijn er momenteel 65.000 Wikango gebruikers t.o.v. + 300.000 Coyote gebruikers.
In Europa heeft Coyote 2.377.000 gebruiker waar Wikango het 1.000.000 niet haalt.
De meeste gebruikers van de Coyote zitten inderdaad in Frankrijk, daar waar de Wikango weinig gebruikers heeft.Naast Wikango en Coyote heb je nog Inforad of Roadpilot, maar die slagen er nog nauwelijks in om een ruim publiek aan te spreken.
Men wilde de Wikango testen vanuit Gent, maar dat was buiten de lange opstarttijd van de Wikango Max gerekend. Als je het toestel aanschakelt moet je geduld hebben alvorens het een gps-signaal te pakken heeft. Weinig tot geen gebruikers.
Nadelen Wikango:
Weinig gebruikers
Soms van het goede te veel, teveel onnodige meldingen.
Trage gps-ontvangst.
Wel gratis maar te duur, +300 euro t.o.v de Coyote van 99 euroCoyote was met ruime voorsprong de winnaar, goede ontvangst, veel gebruikers, handig en doeltreffend in de meeste landen.
Door het abonnement van de Coyote is de database veel accurater en aktueler, begrijpelijk, voor niets gaat de zon op zegt men 😀
Die 2 mio van coyote is ook niet relevant. Gros daarvan zit wellicht in Frankrijk. Volgens recente mail van coyote zelf zijn er ongeveer 300k gebruikers in België.
Afin volgens mijn testen wikango nutteloos en coyote ok ![quote=”porsche4ever” post=144601]wikango heeft ondertussen meer dan 3milj gebruikers[/quote]
Waarvan er slechts 2.999.999 de app wel hebben gedownload en van miserie hem nooit meer hebben gebruikt. :relaxman:
naar het schijnt zitten de meeste verkenners in de walen, en is het aan het overwaaien, misschien nog beetje wachten blijkbaar…
Heb wikango gratis app tijdje getest. Werkt ok, maar veel te weinig verkenners (regelmatig zelfs nul). Op coyote steeds een tienvoud !
Ik ben zelf coyote gebruiker, ben er redelijk tevreden over, echter heb ik nu drie toestellen en drie abonnementen lopen wat het toch al niet meer zo goedkoop maakt. Ik weet het, je kan die toestellen meenemen naar de andere voertuigen, maar laat dat net mijn probleem zijn.(ik vergeet dit dan toch altijd)
Taxidriver dat ik ken gebruikt zowel de coyote en de wikango. Deze laatste heb je voor 149e een levenslang abonnement… 💡 En naar verluidt krijgt coyote langzamerhand op zn doos hierdoor, meer zelfs, wikango heeft ondertussen meer dan 3milj gebruikers, terwijl coyote er nog “maar” 2milj heeft, wat bij zulke systemen wel belangrijk is aangezien je aangewezen bent op de goodwil van je de medemens.Ben zelf Coyote gebruiker van het eerste uur.
Dit wil zeggen sinds december 2008 en ik zou hem voor geen geld willen missen, integendeel heeft me al veel geld gespaard 😀 .Wij hebben hier thuis 2x de app op de iPhone geïnstalleerd, kost je 50€ voor een jaar, en de app zelf kost een 2€.
Beide rijden wij “zéér” vlot, zekers als je er een 10-tal man voor je zit, dan ben je vrij safe. :first:
Dekking is afhankelijk van streek tot streek, dan moet je idd wel je rijstijl aanpassen. 😎Op dag 1 al heeft het ding zijn aankoop (op 3 verschillende plaatsen 200+ bollend) meer dan ruimschoots goedgemaakt. :coolness:
Zoals reeds aangehaald, best is via je stereo te gaan, anders hoor je bijna niks tegen hogere snelheden. 😉
EDIT: let WEL goed op bij de aangegeven snelheden die de app je doorgeeft, dit klopt geregeld NIET !
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.