Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Coyote radarverklikker.
- Dit onderwerp bevat 280 reacties, 43 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 5 maanden geleden door sonar.
-
MakerDiscussie
-
5 juli 2010 om 10:35
Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.Link: filmpje
Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …Groeten, Frank.
-
MakerDiscussie
-
Ik weet niet wat de politie allemaal vastgesteld heeft want dossier is nog niet compleet.
Allesinds, ik heb getuigen dat ik niet gereden heb, sleutels zaten op het voertuig en stond zo bij de berging. die heb ik dus nu terug net als de papieren.En idd ik had beter de diefstal niet gemeld, en eerst nagedacht over wat voor mij het interessants geweest was. Maar ja, op zo’n moment…
Auto is ook gevonden op 100m van zijn woning
sonar schrijft:
yabba944 schrijft:
[quote]Had je geen omnium? …..Is een bedrijfswagen, dus idd omnium, ware het niet dat de kerel gedronken had ergo niet verzekerd.
Ware het niet dat ik mijn sleutels niet had mogen geven ergo niet verzekerd.Ik vraag mij ook af waar hij een taxibon vandaan gaat halen…
Deze week afspraak met de advocaat, spijtig genoeg geen aparte rechtbijstand genomen, stom stom, maarja, you live and you learn.[/quote]
Is er dan politie bij geweest, dat je een vaststelling van dronkenschap hebt? 4t is niet omdat hij gedronken hadn dat iemand dat naderhand nog kan bewijzen tenzij er vaststellingen gebeurd zijn. En wat als je dan zelf gereden hebt, en in de gracht gesukkeld bent? Wie gaat er bewijzen dat er iemand anders mee reed? Ik blijf het een beetje een vreemd verhaal vinden… Maar hieruit blijkt nog maar eens dat als je zoiets aan de hand hebt, je best eerst eens informeert wat de beste manier van handelen is, voor je allerlei instanties op de hoogte brengt.
en waar zijn je autosleutels intussen? zaten die erop? wie heeft die teruggevonden?yabba944 schrijft:
Had je geen omnium? …..
Is een bedrijfswagen, dus idd omnium, ware het niet dat de kerel gedronken had ergo niet verzekerd.
Ware het niet dat ik mijn sleutels niet had mogen geven ergo niet verzekerd.Ik vraag mij ook af waar hij een taxibon vandaan gaat halen…
Deze week afspraak met de advocaat, spijtig genoeg geen aparte rechtbijstand genomen, stom stom, maarja, you live and you learn.
Anoniem12 juni 2011 om 19:06Eventjes terug op het onderwerp Coyote Frankrijk .Het wetsvoorstel is goedgekeurd daar ,de uitvoeringsbesluiten zijn er nog niet .De panelen die de vaste radars aankondigen moeten zo snel mogelijk verwijderd worden ,liefst nu nog voor de zomer .
Er mogen geen kaarten meer verschijnen met de vermelding van de vaste radars .Normaal is en was het voorzien dat alles in voege gaat vanaf september .
Wat betreft Coyote ,is er door de firmas een gesprek geweest met de franse regering .Het resultaat is dat het systeem nu enkel nog zal aangeven gevarenzone (plaats waar er geflitst wordt )zowel vast als mobiele .Persoonlijk ben ik vaak in Frankrijk en volg de plaatselijke pers op de voet ,hetgene wat mijn aanvoelen is dat het systeem Coyote of andere zal blijven bestaan,enigzins licht aangepast .wat een verhaal !!!
Ik geef mijn sleutels nooit af van mijn porsche.
Toffe vriend hebt ge wel moet ik zeggen.
triestige boel 😥Had je geen omnium? Die betaalt toch ook als iemand anders met je auto reed? Waarom doet die kerel dan zo moeilijk, snap het niet echt.Is een gouden regel, alles wat je geen 2 keer kan betalen zonder pijn, moet je omnium laten verzekeren. en op tijd en stond laten taxeren, steeds zorgen dat je met gelijke wapens strijd tegen een verzekeringsfirma.
Dit is trouwens een aardig zaakje voor je rechtsbijstandsverzekering (hoop dat dit een onafhankelijke is van je omnium, 2e gouden regel), ofwel stelt de omniumverzekering dat jij de toestemming gegeven hebt door de sleutel te geven, ergo de omnium geldt omdat er iemand anders mee reed die de toestemming had, ofwel stellen zij dat jij geen toestemming gegeven hebt en is het diefstal, en dan geldt zelfs de mini-omnium. Of had je enkel maar een BA-verzekering? of is het verhaaltje een beetje aangepast en enkele onaangename deeltjes vergeten te vermelden.
Trouwens, een gouden tip als je ooit zoiets aan de hand hebt en je hebt geen omnium: wat je moet doen is het volgende: de eigenaar moet asap een aantal alcoholische dranken drinken, en dan direct de politie bellen om een vaststellingen te komen opmaken dat degene die bij je was je naar huis reed met je eigen auto omdat jij gedronken had (natuurlijk wel zien dat de chauffeur dan NIET gedronken heeft). Er is nl sinds kort een nieuwe clausule in elke BA-verzekering die ervoor zorgt dat de occasionele bestuurder omnium verzekerd is bij het naar huis brengen van een dronken persoon met diens eigen wagen (de zgn BOB-clausule), zelfs al is er geen omnium op die wagen afgesloten. We betalen daar allemaal een klein beetje voor bij in onze BA-polis , en is er ingekomen ahv een ongeval met een auto die naar huis gebracht werd door de responsible Young drivers. De verzekeraars hebben er bewust weinig aandacht aan geschonken, maar het staat zo in alle nieuwe verzekeringscontracten of in het extra aanhangsel dat je bij je oude contract gekregen hebt, een jaar of 2 geleden.Van je vrienden of kennissen moet je het tegenwoordig hebben, vertel mij wat. 😥
Maar laat hem anders bewijzen aanleveren van de taxirit, en als het een officieel taxibedrijf is, kunnen die alle ritten en tijden terug oproepen.
Dus vraag hem het bewijs te leveren dat hij met de Taxi op die dag, dat tijdstip en op dat adres afgeleverd is. 💡En als hij dat niet kan, heb jij een sterke punt/zaak.
porschky schrijft:
damn Sonar; da’s behoorlijk minder! 😥
Zeker en vast, en het super upge**** is dat een kennis die met me meereed naar een uitgaansgelegenheid daar de sleutels vroeg om even iets in de auto te gaan halen dat hij daar had laten liggen…
Toen ik 10 min later even op het terras ging kijken waar die bleef, was de vogel al gevlogen. M.a.w. verzekering komt niet tussen, auto blijkt perte total te zijn kreeg ik gisteravond nog te horen, en meneer blijft ontkennen dat hij de auto genomen heeft.
Zogezegd met de ‘taxi’ naar huis gegaan, zonder geld op zak, en de auto is op 100m van zijn huis teruggevonden in een gracht.Pfff ik kijk al naar de rechtzaak uit 🙄
Mijn vertrouwen in andere mensen is momenteel op negatief, en dat zal nimeer veranderen.
Achteraf denk je van, ah zo stom, ik had gewoon moeten meegaan, maar ja op da moment, ge amuseert u ge zijt aant praten…
Gewoon klote
Iemand hier toevallig geen coyote te koop, mijne is namelijk gesneuveld in de crash ten gevolge van diefstal van mijn wagen met joyriding 🙁 👿
Mijn abonnement loopt ondertussen nog en ik zie het momenteel niet echt zitten om een nagelnieuwe te gaan kopen door de vele financiële tegenslagen de afgelope maand…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.