Coyote radarverklikker.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Coyote radarverklikker.

• Maker
    Discussie

• 917
    Deelnemer

Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
      Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
      Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.

Link: filmpje

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
      Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …

Groeten, Frank.

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 280)
    • Anoniem

😮 Voorstellen om over na te denken!
        Maar dat ding maakt ook dan nog eens zoveel lawaai, kan dat afgezet worden en enkel visuele meldingen geven?

Die van mij hangt mooi boven de achteruitkijkspiegel tegen de voorruit, altijd goed zichtbaar voor mij en onzichtbaar van buitenaf.
          De draad is mooi weggewerkt in de ruitstijl en rechtstraaks aangesloten op ‘stroom na contact’ onder het dashboard. Hij gaat vanzelf aan bij het starten en schakelt vanzelf uit bij het afzetten van het contact.
          Ik kan hem nog steeds zonder probleem snel even meenemen of overzetten in mijn daily driver…

reys schrijft:

Moet ik dan toch zo’n lelijk ding op mijn dashboard zetten? In de bus vandaag 126 km/h, had ze nochtans gezien maar ‘t fototoestelleken stond ervoor 🙁

bij men jetta schuif ik hem met die clips achter de band rondeom de zonneklep dus niet permanent en weinig hinderend, en bij de Porsche heb ik een houdertje gekleefd in de zwarte band rond de achteruitkijkspiegel, stoort minder en makkelijker te verwijderen dan die magneet kleven op je dashboard.

groeten
            René

Anoniem

Gisterenavond laat op de E4O beetje voor Brugge,Loppem ,melding van mobiele radar .
              Het waren 2 volvo’s van de snalwegpolitie die langs de kant aan het wachten waren op een ‘laagvlieger’ .Door de Coyote-melding mijn snelheid direct laten zakken.

U zal het al opgemerkt hebben dat uw Coyote nieuwe extra informatie op het scherm weergeeft.
                Om wat duidelijkheid te scheppen in het gissen naar de Coyotte meldingen hierbij de recente nieuwigheden die gemeld worden op het scherm.

De nieuwigheden:

Stop valse meldingen

1) De afstand van de waarschuwingen wordt gereduceerd tot 500m voor alle radars in de stad.

2) Nieuw scherm “Radar nog steeds aanwezig?”:
                Om de aanwezigheid van mobiele radars te bevestigen (ja)/ te annuleren (nee).
                Dit stelt ons in staat om een meer accurate levensduur van mobiele meldingen op te bouwen en valse meldingen te vermijden.

Meer informatie over:

1) Mobiele radars: Bij een melding van een mobiele radar krijgt u de volgende
                weergave op uw scherm: het aantal verkenners dat de mobiele radar confirmeerde
                en de verstreken tijd wanneer de laatste verkenner de mobiele radar confirmeerde.
                Bv. 10 min (geleden) – door 8 verkenners.

2) Coyote Verkenners: Weergave van het aantal Coyote Sterren van de dichtstbijzijnde verkenner.

Ondertussen heeft de Coyotte er een concurent bij nl. de Wikango One die op hun website pretenderen al 700.000 gebruikers te hebben via een abonnement met LiveAlerteGPS die de volgende Europese landen omvat: Frankrijk, Spanje, België, Nederland, Duitsland, Italië, Groot-Brittannië, Portugal, Oostenrijk, Noorwegen, Zweden en Finland, evenals de Live-gemeenschap.

Voor de rest werkt dit toestel idem zoals de Coyotte. “Verkenners” noemt men daar “safety cars”.
                Prijs van een Wikango 159 euro en een maandabonnement van 8 euro.

Anoniem

Moet ik dan toch zo’n lelijk ding op mijn dashboard zetten? In de bus vandaag 126 km/h, had ze nochtans gezien maar ‘t fototoestelleken stond ervoor 🙁

Anoniem

Klopt
                    Wat je echter kan zien op het opstart scherm is een gemiddelde van het aantal sterren de verkenners in de buurt hebben.

porsche schrijft:

De sterren zijn geen beoordeling maar geven een indicatie van het aantal verkenners in je buurt. 1 ster is weinig, 2 veilig, 3 veel.

Meer moet je er niet achter zoeken. Ze worden sporadisch weergegeven vnl. op hoofdbanen en autobanen.

Hier ben je mis volgens mij,de sterren zijn wel een beoordeling ,hoe meer meldingen je doet hoe meer sterren je verdient,dus als je op je coyote 1 ster ziet dat betekent dat de persoon die voor u rijd nog ni veel meldingen gedaan heeft.Meldingen worden wel gekontroleerd dus het is ni omdat je zomaar wat meldingen doet dat je 3 sterren krijgt.

De sterren zijn geen beoordeling en hebben niets met je abonnement te maken maar geven een indicatie van het aantal verkenners in je buurt. 1 ster is weinig, 2 is safe, 3 isveel.

Meer moet je er niet achter zoeken. Ze worden sporadisch weergegeven vnl. op hoofdbanen en autobanen.

Het is geen restaurant hé 😉

917

Pieren schrijft:

Waar kun je zien hoeveel sterren je zelf hebt dan?

In het menu ga je naar Coyote, vervolgens kies je info abonnement.
                          Dan kun je zien wanneer je abonnement afloopt en het aantal sterren dat je hebt.

Frank.

Anoniem

917 schrijft:

Het geeft gewoon een goed gevoel als je een flitser kan melden, en dat je weet dat iedereen die achter je zit die ook een Coyote heeft, geen bruine envelop in de brievenbus zal krijgen.

Euch…bij ons zijn het witte 😕

Waar kun je zien hoeveel sterren je zelf hebt dan?

917

Ik ga mijn abonnement zeker verlengen, maar ik heb nog tijd tot begin november.
                                Het geeft gewoon een goed gevoel als je een flitser kan melden, en dat je weet dat iedereen die achter je zit die ook een Coyote heeft, geen bruine envelop in de brievenbus zal krijgen.
                                Ik heb intussen al 2 sterren en ben zeer tevreden over mijn Coyote.

Frank.

abbonement geldig tot 4 oktober
                                  staat al weken op mn v2 einde abo naderend.
                                  maar steeds weer vergeten te verlengen .
                                  maandag 4 oktober laatste dag
                                  dinsdag 5 oktober ……………………….. pppppppfffffffffffffffttttt, miljaarde

Gisterenavond heeft de Coyote mij nog beschermd tegen de pakkemannen 8)
                                    Weeral geen boete 😆 Heb er dus al 2 uitgespaard op enkele weken tijd 8) 😆

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 280)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.