Coyote radarverklikker.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Coyote radarverklikker.

• Maker
    Discussie

• 917

Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
      Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
      Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.

Link: filmpje

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
      Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …

Groeten, Frank.

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 280)
      • Coyote V1 en V2 staat momenteel in reclame bij ons.
        De V1 kost normaal 149 euro en bij ons 140 euro
        De V2 kost normaal 199 euro en bij ons 190 euro

Let wel op enkel geldig voor leden van Porsche Forum BE en met inbegrip van 4 maand abonnement. Persoonlijk gebruiken we hem al een tijdje en we krijgen toch geen enkele bekeuringen meer binnen.

Coyote van af morgen te koop in de eu….. de naam trekt op mikro(mag geen reklame maken zeker) 😛

Anoniem

Inderdaad zalige mazout stoof.
            Voelt sneller dan mijn Porsche turbo van 1986.
            Maar ja een koppel van 690 Nm 😯 en 339 Pk (na chiptuning) dat duwt wel in de rug. 😆

Van een snelle mazoutstoof gesproken! 😯 😯 zalige machine!

wat dat symbool betreft zal ik er es op letten 🙂

Anoniem

Voor mij werk de coyote zeer goed.
                Ik liet mij meestal fotograferen wanneer ik snel een auto voorbij stak die bvb maar 50 rijd in een 70 zone.
                Als ge dan voorbij steekt rij je al snel even te snel.
                Zeker nu met mijn bmw 335d loopt die snelheid snel op als ge eens snel voorbij steekt.
                Verder vind ik het wel grappig dat het symbool voor de verkenners in de buurt lijkt op een 911 😀

Goed opletten en de “verstopplaatsen” herkennen doet al veel
                  Laatste boete van oktober verleden jaar .
                  Een vaste paal die ik kende , maar door vermoeidheid en zeveren met het vrouwtje “vergeten” en in het donker niet gezien 😕

Anoniem

Audiotronics schrijft:

William : even kabeltje bijleggen van bijvoorbeeld sigarettenaansteker met op het uiteinde een vrouwelijke sigaretteplug. Dat kun je dan bijvoorbeeld onder het dashboard vastmaken of zo. Als ge dat wilt laten doen laat ge maar iets weten, doen we dat hier snel voor de deur 😉

Worstel ook nog steeds met het feit van die kabeltjes en waar te plaatsen 😕
                    Nu ik heb gemiddeld 3 boetes à 50 EUR per jaar, rij altijd iets te snel en ben dagelijks op de baan, da bakske is het voor mij momenteel eigenlijk duurder ❓

Wim

Tot nu toe (4 maand) nog niks moeten betalen, dus weet niet of dit extra service is.
                      Maar als ik er een rekening van krijg in de toekomst zal ik dit melden, plus de kosten ervan.

rjf

Geen verschil meer, Coyote is gelanceerd toen GPS bedrijven die dienst nog niet aanboden. Ze hebben gezien aan het succes van vooral Coyote (en in US Trapster) dat er een ga tin de markt was dus kan het nu ook. Ik dacht dat het tijdelijk gratis was maar dat je nadien ook bij TomTom maandelijks moet betalen voor deze dienst…

Vermits TomTom al een grote “installed basis” heeft gaan ze ervan uit dat mensen eerder op hun service zullen abonneren ipv nog maar eens een extra hardware stuk aan te schaffen (coyote)

Wim

Klopt heb het ook gelezen, en geloof dat het er 40 zijn die erbij komen. 🙁

Maar heb een vraag aan de kenners 😳
                          Ik heb dus een TomTom, de nieuwe 3D die de functie ook heeft, dus alle vaste flitspalen krijg ik melding van, en van mobiele mits al eerder getraceerd door een medeweggebruiker, die deze meld door op de knop te drukken op het moment hij hem passeert, zodat als wij er later voorbij komen 600 meter van te voren gewaarschuwd worden.
                          Deze melding blijft dan 24 uur van kracht omdat dit een mobiele post betreft.
                          En ik weet dat het werkt dat melden, wat heb het al meegemaakt op de E314.
                          Dus wat is dan het verschil met de Coyote. 💡 🙄

rjf schrijft:

Akkoord maar waarom een betalend systeem gebruiken als er één bestaat die net hetzelfde doet, maar dan gratis … Weet niet of het ook bestaat voor andere smartphones …

Dat werkt lang niet zo goed als het Coyote-systeem. Zo’n systeem up-to-date houden met real-time meldingen in samenwerking met vb. Touring-mobilis kost geld en kan niet gratis. Mijn mening: Niets is gratis (jij werkt ook niet gratis, toch), en is het toch gratis dan word je op een of andere manier bestookt met reclame.

Coyote heeft trouwens de software ook voor op de iphone, maar dat is momenteel nog alleen voor de geabonneerde Franse coyote-klanten beschikbaar op itunes app store. Komt later misschien ook naar hier. Het ziet er in ieder geval knap uit en als je reeds een coyote abbo. hebt, hoef je niet extra te betalen.

rjf

Akkoord maar waarom een betalend systeem gebruiken als er één bestaat die net hetzelfde doet, maar dan gratis … Weet niet of het ook bestaat voor andere smartphones …

Eender welk systeem, Coyote of ander, kan maar goed werken als de “community” groot genoeg is.

Iedereen heeft er dus belang bij hetzelfde systeem te gebruiken.
                                Hoe meer community leden, hoe groter de kans dat de flitswagen reeds gezien is geweest daar andere community leden en dat je dus zelf verwittigd wordt…

Voor een keer is teveel concurrentie voor de Coyote dus niet goed…. 😯

rjf

Ik heb geprobeerd iCoyote te downloaden voor de iphone (moet ik geen toestel meer kopen). Maar dat werkt enkel met OS 3.1 en ik heb nog 3.0 en kan niet upgraden want dan moet ik weer unlocken en jailbraken …

Heb nu Wikango (gratis) en zal dus eens uittesten of dat wat betrouwbaar is …

rjf schrijft:

Enkele dagen geleden stond nog een artikel in de krant hoeveel extra flitspalen er gingen geinstalleerd worden de volgende jaren. Meerderheid in prov Antwerpen of wat had je gedacht 👿

tuurlijk, al de rest is parking toch? 😆 😉

nee, gewoon een Coyote aanschaffen en tis opgelost, de vaste flitspalen staan erin en in zekere mate de mobiele ook.

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 280)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.