Coyote radarverklikker.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Coyote radarverklikker.

• Maker
    Discussie

• 917

Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
      Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
      Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.

Link: filmpje

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
      Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …

Groeten, Frank.

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 280)
      • Mushroom schrijft:

Een collega heeft er voor mij al eentje meegebracht.
        -Gisteren passeerde ik op de E17 thv Gent waar al die flitspalen staan en richting Kortrijk gaf hij correct aan dat er flitspalen stonden en deed hij zelfs een trajectmeting, maar op de terugweg zei hij *niets*, had ik ze daar niet weten staan ik was 2x geflitst.
        Voor de rest doet dat ding precies wat hij moet doen en geeft mij persoonlijk wel een gevoel van “ik moet niet meer op de flitspalen letten, hij doet’t wel voor mij”.

ik heb dit probleem op het viaduct E17 vorige week gemeld bij Coyote via e-mail en vandaag kreeg ik een vriendelijk telefoontje van coyote-systems dat ze de test zelf gedaan hebben en dat de V2 hier inderdaad een ‘bug’ vertoont en deze 4 palen niet meldt.
        Ze dankten me voor het melden en zullen het probleem spoedig oplossen 🙂

Dat klopt, dat is net wat ik zei dat ik vandaag hoogstens break even kan draaien…
          en over 2 jaar denk ik dat tegen dan wel de coyote v9 op de markt zal zijn met nieuwe snufjes en dus ook die ga aanschaffen, als het zolang duurt.

Maar de reactie van Audiotronics zou ik ook wel hebben.. als ik dan toch een scout voor me heb ga ik het gas nog wat meer induwen denk ik…

Maar zoals gezegd vandaag break even.

dus ik blijf met een dilemma zitten

Audiotronics schrijft:

Ik moet zelf bekennen dat sinds ik de coyote gebruik ik (nog) iets meer op de gas durf stampen 😳 De paar keren dat de coyote mij waarschuwde was het anders een dikke rekening + rijbewijs kwijt (onlangs nog weg van Grootlo naar ‘t Goor, ligt een bocht in waar ge maar 70 km/uur moogt maar waar ge snel al +120 doorgaat). Is het verantwoord? NEEN maar zet een kind naast een snoepje en hij eet het ook op, al heb je gezegd dat hij er niet mocht aankomen 😆

k hoop alleen maar dat dat kind net niet daar snoepjes raapt

etieke schrijft:

ik heb wel de indruk dat de weergegeven snelheid op de cotote meestal zeker 10 km onder de werkelijke snelheid ligt

De snelheid van de coyote zal juist zijn maar de kilometerteller van de auto is nooit juist,altijd een afwijking van een 5%.

Ik moet zelf bekennen dat sinds ik de coyote gebruik ik (nog) iets meer op de gas durf stampen 😳 De paar keren dat de coyote mij waarschuwde was het anders een dikke rekening + rijbewijs kwijt (onlangs nog weg van Grootlo naar ‘t Goor, ligt een bocht in waar ge maar 70 km/uur moogt maar waar ge snel al +120 doorgaat). Is het verantwoord? NEEN maar zet een kind naast een snoepje en hij eet het ook op, al heb je gezegd dat hij er niet mocht aankomen 😆

@ fdeville : goed, dacht nog even een mail te sturen voor bevestiging ontvangst 😉

@JoeBar_S2:
                  Als ik bereken dat een Coyote in de winkel 200€ kost (AudioTronics levert ze goedkoper) en dat je 4 maand gratis abonnement krijgt betaal je het eerste jaar slechts 200€ + 8* 12€. Das voor het eerste jaar dus 200€ + 96€ = 296€.
                  De volgende jaren betaal je enkel je abonnement dus 12*12€ = 144€ voor het tweede jaar

De eerste 2 jaar betaal je dus in totaal 296€ + 144€ = 440€.
                  Ongeveer het bedrag dat je vandaag betaalt aan boetes. Je draait dus ongeveer break-even (gerekend dat je Coyote je s’nachts ook beschermt…).

Vanaf het derde jaar betaal je enkel je abo dus vanaf dan 144€ per jaar en ben je in wezen winstgevend 😀

@etieke
                  : ik heb de mijne getest met mijn dagelijkse Audi en met de P en zowel bij de Audi als de P (met elektronische snelheidsaanduiding) zit de Coyote max. 2km/u boven de snelheid die de wagen aangeeft. De mijne is dus heel accuraat. Een probleem misschien met je Coyote (of het toestel waarmee je de referentie legt?)

Greetz,

Plumber

ik heb wel de indruk dat de weergegeven snelheid op de cotote meestal zeker 10 km onder de werkelijke snelheid ligt

Is inderdaad een ongelooflijk toestel.

maar ik vraag me af, ik rijdt alleen maar echt te hard ‘s nachts als er weinig verkeer is (dus ook weinig coyote gebruikers) dus helpt het me dan niet.
                      en overdag als er veel gebruikers zijn rijd ik de ‘normele’ snelheden…

dus stel dat ik (zoals het nu is) 1 tot 2 keer per jaar geflitst wordt (bijna allemaal overdag en dan een boete van 50 a 60 euro) of ‘s nachts op verbindingswegen (provinciale banen) (en dan is het 120 a 150 euro)

dan kom ik aan een boete bedrag van ca. 200 euro per jaar maximaal.
                      dus over 2 jaar mawimaal 400 euro

kost prijs coyote is 400 tot 450 euro minstens per 2 jaar (dus 200 a 225 euro minstens per jaar) maw duurder dan mijn boetes.

plus het feit dat ik denk dat die ‘s nachts er nog gewoon zullen blijven bijkomen.

Wat denken jullie daarover?

En nog een opmerking. als er morgen het rijbewijs met punten komt, en je krijgt strafpunten per snelheidsovertreding, koop ik me direct voor iedere auto een coyote
                      want dan is de kostprijs niet meer het belangrijkste.

Als je een vaste paal ziet die nog niet geregistreerd is moet je op het knopje van de radarmelding drukken,het uur en de locatie noteren,ook uw coyote ID nummer noteren en daarna doorsturen naar :
                        m.decoster@coyotesystems.be;
                        Ze kontroleren dan of de gegevens kloppen en de paal word dan bijgevoegd in de database.

Ik ben er zeer tevreden over. Heeft reeds 2 mobiele flitsers gemeld toen ik naar de kust reeds en die stonden er daadwerkelijk … mooi op tijd gewaarschuwd. Nadien moet je aangeven of de flitser er nog staat of niet. Mooi systeem!
                          Op het viaduct in Gentbrugge geeft hij idd de 2 camera’s NIET weer richting Antwerpen, wél de trajectcontrole richting Gent. Ik vraag me af hoe dat komt, je kan er nochtans niet naast kijken (mss juist daarom).

Het aantal ‘coyote-gebruikers’ weergegeven in het scherm, is het aantal dat het laatste uur op die plaats gepasseerd is. Dus dat kan idd best hoog zijn.

Hoe meer gebruikers, hoe correcter en betrouwbaarder het systeem werkt: DUS, allemaal kopen zo’n ding 😀

Anoniem

Audiotronics schrijft:

Alléé 179 euro/stuk, ongeacht de aantallen. En gratis nog de magneet erbij 😉
                            Wel enkel voor leden van het forum (in de winkel staat de coyote V2 gewoon aan 199 euro geprijsd).

De mijne is aangekomen, bedankt !
                            Ervaringen zal ik posten na gebruik 😉

Alléé 179 euro/stuk, ongeacht de aantallen. En gratis nog de magneet erbij 😉
                              Wel enkel voor leden van het forum (in de winkel staat de coyote V2 gewoon aan 199 euro geprijsd).

Best even PM sturen. Dan krijg ik via mail de melding want zit niet constant op het forum. Normaal altijd wel een paar stuks op voorraad maar ze verkopen als broodjes (juist nog een mooie bestelling van een ex-werkgever van vroeger die al zijn firmawagens ermee wil voorzien).

@ reys : tja tot 16 uur. Ik wil gerust wachten (als het goed wxeer is en op een terras 😆 )

Anoniem

Oei, tot 16h, zal ik niet halen vrees ik.

dus meer tijdom 10 man bijeen te krijgen 😉

cabrio wim schrijft:

Optie uitzetten, zoals ik dit nu volgende week met de vakantie ga doen als ik door die landen ga.

Uitzetten inderdaad, maar in sommige landen is het gewoon bij je hebben (zelfs in de koffer) al strafbaar.

en, nog een vraagje, waar koop je ze nu het best? Nederland (wegens lagere BTW)? Of komt er toch een groepsaankoop?

Ik ben er ook eentje gaan kopen.
                                    De reacties waren hier niet enorm en ben dan maar naar de MediaMarkt geweest 🙄 .

Werkt tot nu toe bevredigend alhoewel ik nog geen (mobiele) flitscamera’s ben tegengekomen. Voor de vaste doet het ding zijn werk maar dat zou maar triestig zijn, dat kan je met een gewone GPS ook….

Laat mijn bevindingen hier nog weten wanneer ik eens een mobiele camera ben tegengekomen.

Grten,

Plumber

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 280)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.