Coyote radarverklikker.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Coyote radarverklikker.

• Maker
    Discussie

• 917
    Deelnemer

Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
      Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
      Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.

Link: filmpje

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
      Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …

Groeten, Frank.

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 280)
    • Anoniem

Mushroom schrijft:
        plumber schrijft:
        OK, ik zal beginnen; ik wil er wel één:

1. Plumber
        2. Mushroom
        3. Reys 😆 (misschien 2 )

Wie nog ❓

moet wel zeggen, straks zit mijn car vol met bakskes, en daar heb ik een hekel aan 👿
        In geen geval plak ik of vijs ik iets zichtbaars op mijn dashboard of ruit, kan het anders? wat met het opladen? hoelang gaat zo’n spel eigenlijk mee?

Joepie ‘t is mij gelukt moeilijk te doen 😉

917

Zojuist na het werk even naar m’n ouders in Hasselt gereden voor een kleine test.
          Omdat ik niet zeker was van het bereik in de wagen heb ik m’n Coyote gewoon even los op het dashboard laten liggen.
          De instellingen had ik al aangepast en zoals in de handleiding vermeld duurt het de eerste keer even voor hij het GPS signaal kan vinden.
          Bereik op het dashboard is perfekt, geen problemen.
          Na 500 meter al een eerste flitspaal tegengekomen, de Coyote piept, een stem geeft info over soort flitspaal, afstand en de snelheid die toegestaan is. Dit alles is ook te zien op het schermpje.
          Tijdens mijn rit schommelt het aantal andere leden in mijn buurt van 8 in Diepenbeek tot 44 op de ring in Hasselt. Niet slecht denk ik.
          Al bij al een positieve eerste indruk.
          Nu nog juist een goede plaats vinden op mijn dashboard. 🙂

Nogmaals bedankt voor de reakties.

Groeten, Frank.

Kwil er ook wel een 🙂

Quanta costa ?

EDIT: nevermind, kweetetal 🙂

Hou ons op de hoogte van je bevindingen Frank!

Grten,

Plumber

917

Ik ben een beetje te rap geweest, deze morgen 2 gaan halen. Eentje voor mezelf en eentje voor m’n pa.
                Eerst de batterij opladen en straks thuis eens kijken hoe dat werkt.

Groeten, Frank.

plumber schrijft:

1. Plumber
                  2. Mushroom
                  3.

Wie nog ❓

1. Plumber
                    2.

Wie nog ❓

Greetz,

Plumber

Anoniem

Ik zit hoofdzakelijk ook op de sec wegen, nog even wachten dan?
                      Alhoewel ik veel goesting heb eentje te kopen.
                      En metteen weeral een reden om een toerke met de P te doen, Oostkamp – Audiotronics
                      😀

plumber schrijft:

Euh…. volgens mij betaal je, als je een Coyote koopt op een vennootschap, nooit BTW; of je hem nu koopt via de website of in een winkel …

Als de interesse in de Coyote blijft groeien ben ik ook best wel bereid om er eentje aan te schaffen.
                        Want spijtig genoeg werkt het enkel wanneer er genoeg “deelnemers” zijn…

Greetz,

Plumber

Plumber je betaald in Belgie altijd BTW hoor, die je weliswaar nadien kan aftrekken via je firma. Bestel je via de website van Coyote betaal je geen BTW om de eenvoudige reden dat het een Franse firma is en ze vanuit Frankrijk versturen

Wat betreft gebruikers, die zijn er momenteel meer dan genoeg hoor in België. Voor een degelijke werking heeft men toch +- 30.000 gebruikers nodig. Momenteel zitten ze aan 80.000 gebruikers in België.

Ja wij verkopen dat 😆

Beetje gemengde gevoelens over. Vol overtuiging met de V2’s begonnen en de eerste kwade reacties waren de ontvangst van het GPS-signaal. Zelf werd ik er ook zot van. Ondertussen blijken er veranderingen (wat ❓ ) gebeurd te zijn en werkt het vrij goed. Mijn ervaring : in de 996 moet de coyote V2 pal tegen de voorruit gekleefd worden, best naast de spiegel bovenaan. Op het dashborad meer geen ontvangst dan wel. In de skoda werkt het dan weer perfect (op het dashboard is een opbergklep, staat daar echt goed). Voor de gewone straatjes in de streek is het bijna nutteloos, bijna geen gebruikers (ik woon dan ook in een boeredorp). Kom je op autosnelwegen of grotere steden dan heb je wel een pak meldingen.

Verkoop : 199 euro BTW inbegrepen, die betaal je ook in België (en recupereer je via de aangifte). Abonnement (12 euro/maand) gaat via Frankrijk, factuur komt ook van daar. Dus BTW-plichtigen factuur zonder BTW.

@ plumber : korting 😈 (als we over aantallen spreken misschien :mrgreen: )

top ben er een stuk zuiniger tov de staat geworden 😆

Hey Audiotronics,

Verkoop jij ook de Coyote in je winkel?
                              Speciale prijs voor Porsche forum leden ?? 😆

Groeten,

Plumber

Euh…. volgens mij betaal je, als je een Coyote koopt op een vennootschap, nooit BTW; of je hem nu koopt via de website of in een winkel …

Als de interesse in de Coyote blijft groeien ben ik ook best wel bereid om er eentje aan te schaffen.
                                Want spijtig genoeg werkt het enkel wanneer er genoeg “deelnemers” zijn…

Greetz,

Plumber

917 schrijft:

En de plaats in het voertuig? Is het GPS signaal sterk genoeg voor plaatsing op het dashboard of moet je die tegen de voorruit plakken?

Alvast bedankt voor de reakties. Frank.

Het beste zijn de Coyote magneetjes. De raamhouder is veel te ver weg.
                                  De magneet plaats je aan de rand van het dashbord, is klein en je kan hierdoor de Coyote goed lezen. Ze zijn afzonderlijk te koop en kosten 5 euro per 3.

Het GPS signaal is overal OK op voorwaarde dat je hem natuurlijk niet verstopt onder je dashbord.

Nog een tip, als je er eentje koopt op naam van je firma en je besteld de Coyote via de website dan betaal je geen BTW, idem voor een verlenging van het abonnement.

ik zet de coyote zowel bovenaan op de ruit als op het dashbord
                                    in mijn porsche heb ik zelfs ontvangst aan de voeten van de passagier maar niet onder het dashbord
                                    het is een handig ding die je herinnert dat die vogelkasten er staan en de gevaarlijkste zijn deze die je regelmatig passeert
                                    als je eenmaal gewaarschuwd word en je had die niet gezien heb je je geld al terug
                                    dus een praktisch ding en dat zeker op een porsche

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 280)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.