Coyote radarverklikker.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Coyote radarverklikker.

• Maker
    Discussie

• 917
    Deelnemer

Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
      Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
      Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.

Link: filmpje

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
      Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …

Groeten, Frank.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 280)
      • Ik wilde er net een gaan kopen.Vorige week zaterdag mijn eerste vallende ster gekregen met de porsche.De rekening moet nog komen 🙁

gisteren de nieuwe RS Magazine beginnen lezen, en ook hun hele editoriaal was aan deze topic gelinkt! Blijkt dat er massaal veel protest kwam, met (typisch voor de Fransen) meteen de dreiging van enkele groeperingen van zelfs het land lam te leggen door wegblokkades in te voeren! zodoende zou er inderdaad één en ander beginnen te bewegen zijn…

Stond ook al iets over in Frans RS-magazine. Er is onenigheid in de regering erover en het voorstel zou erg afgezwakt worden. Afwachten dus…

Vandaag op autoforum werd berichtje gepost dat afkomstig leek van Coyote en dat in grote letters meedeelde dat het verbod in Frankrijk er toch niet zou komen. Er was wel geen link naar originele bron. Op het forum van http://www.coyotesystems.com bevestigde “Sebastien” van Coyote dat er gesprekken hebben plaatsgevonden met de Franse overhden en dat er “aan de basisfunctionaliteiten van de Coyote niets zou veranderen” (vrije vertaling). Er was blijkbaar na de aankondiging van het mogelijke verbod een storm van protest geweest, waarop de politiek verantwoordelijken nu blijkbaar streven naar een “akkoord” met de producenten ipv het risico te lopen een wettelijk verbod niet door de Assemblée te krijgen. Wait & see, zou ik zeggen, maar het ziet er toch al beter uit.

Hoe en wat er gaat gebeuren? Iedereen heeft er het raden naar en er wordt veel over verteld. Voor België zal het zo geen vaart lopen maar Frankrijk zou wel eens snel er een wet kunnen stemmen zodat het verboden wordt?

In ieder geval is door de vertegenwoordiger van een distributieplatform gezegd om best niet teveel voorraad ineens te nemen maar per paar stuks te bestellen. Hij zou het spijtig vinden als er winkels nog met tientallen stuks moesten blijven zitten indien het verboden zou worden.

hahah idd,ik was 1 van de eerste met 3de stoplicht,20jaar geleden,werd toen tegengehouden ervoor,en hunnen uitleg was’als iedereen dat zou hebben zijn de mensen
                  verblind’.Belachelijk toch die wetgevers altijd met hun betweterig gedoe….
                  Grtz pascal911

Pascal911 schrijft:

Tzou natuurlijk weer typische belgisch zijn moesten ze het eerst toelaten
                    en dan weer afschaffen +beboeten…

Of andersom .
                    Herinner me vroeger meermaals beboet te zijn geweest voor grote europeese plaat of derde remlicht te hebben .

Anoniem

Laat nu net dat zijn wat ze in Frankrijk gaan verbieden.
                      Geen enkel toestel dat flitspalen meld mag nog.
                      Het is nu nog een wetsvoorstel, hopen dat het daar bij blijft.

Daar gaan ze juridiscsh een kluif aan hebben. We maken gewoon goed gebruik van bestaande communicatiemiddelen en wat we onder elkaar communiceren gaat hen in principe niet aan. We smsen elkaar toch ook geregeld files door, ze zouden het toestel met verkeersinfo mogen uitbreiden en integreren met je GPS zodat die een logische omleiding kan suggereren.

Tzou natuurlijk weer typische belgisch zijn moesten ze het eerst toelaten
                          en dan weer afschaffen +beboeten…

Anoniem

Wij hebben ook geen regering 🙂 die daar initiatieven rond kan nemen.
                            Ik hoop dat ze het niet verbieden, ik heb nog bijna 2 jaar abonnement betaald.

rjf

In Frankrijk willen ze het verbieden, in België is er (nog) geen initiatief in die richting

…heb ergens vaag gehoord dat ze het gerechtelijk gaan aanpakken…klopt dit?
                                Grtz Pascal.

zijn er ook mensen met een WIKANGO en wat vind je er van , ik denk om er eentje te koopen ?…

Ze moesten zelfs niet takelen . Eéntje het verkeer (dat toch strop stond) één minuutje tegenhouden en de wagen aan de kant duwen .

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 280)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.