Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Coyote radarverklikker.
- Dit onderwerp bevat 280 reacties, 43 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 5 maanden geleden door sonar.
-
MakerDiscussie
-
5 juli 2010 om 10:35
Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.Link: filmpje
Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …Groeten, Frank.
-
MakerDiscussie
-
Omdat het dan niets meer gaat opbrengen.
Wagen wegtakelen = werk – staan flitsen = kassa kassa 😆Dat is toch algemeen geweten? Als er ergens iets gebeurd zullen ze een paar kilometer verder gaan staan flitsen. In sommige regio’s gaan ze speciaal de takeldiensten uitstellen en de file nog wat laten aangroeien tot hun quota gehaald is.
Daarstraks nog een leuk voorvalletje meegemaakt .
Ik moest mijn zoon in Duitsland halen .
Ik had gehoord van de problemen thv Maasmechelen richting Nederland dus ik was ruimschoots op tijd vertrokken (45min eerder dan normaal)
Was er eerst een zeer zwaar ongeval ntussen de Ecotunnel en Maasmechelen (Alfa onder truck) . File dus vanaf Genk . Na het ongeval 500m verder file van voor Maasmechelen tot aan de brug over de Maas (NL) Eén km verder aan de afslag richting Eindhoven file (en zo ver je kon rijden ook richting Maastricht) daar er een wagen (Peugeot 205) in panne stond op het linkervak 1km voor Parking Swentibold en daar 2km verder file tot een stuk achter Nedcar .
Het enigste stukje dat open was (3km) en je dus wat tijd in kon halen stonden de agenten te flitsen met een camera ter hoogte van Parking Swentibold . Daar zullen ze er veel hebben gehad .
Ik had het gelukkig tijdig gezien en op de rem gevlogen . Je mag er maar 90 (aanduidende borden) rijden en de electronische borden stonden op 70 .
Ik vraag me wel af waarom ze daar gaan staan ipv een stukje terug niet even die 205 met panne op het linkervak niet even naar de pechstrook te leiden zodat het verkeer tenminste daar niet simpleweg kan doorrijden .Anoniem15 april 2011 om 15:27Ik moet er dringend eentje komen halen, kunnen we nog eens een babbel doen! Was woensdag nog in Vilvoorde maar toen ik vrij kwam was het al te laat…
Wat die ene flik betreft: er zit wel overal een Vangheluwe tussen 👿
Ik heb geen privéparking aan de winkel. Of toch geen plaats om te gaan staan flitsen. Ik denk (hoop) wel dat van die man die in elkaar geslagen is gevolg aan gegeven gaat worden. Zoiets kunnen ze niet meer verdoezelen. Helaas is het zoals overal : je hebt negen goede agenten en één macho agent. En die maakt de naam van ze allemaal slecht.
Verd…mme, hebben ze in Tremelo al die slechte bij elkaar gestoken 👿En over de coyote : de nieuwe Plus is er. Buiten wat extra gadgets zijn vooral de toetsen veel beter geworden. En ik heb al gemerkt dat de GPS ontvangst veel sneller is. En als je in de kranten sommige artikels leest verwachten ze dit jaar een spectaculaire verkoop van coyotes 😀
Anoniem14 april 2011 om 22:46Bij het lezen dacht ik onmiddellijk aan Audiotronics .
Ja we gaan er niet op vooruit .
Blijf er nog altijd bij dat de diensten afzonderlijk een meerwaarde was ,de politie en de rijkswacht .
Volgens mij veel belangerijker is de aanwezigheid van politie en rijkswacht in het verkeer zoals vroeger .Niet die stomme flitscontrole die de staaskas steunt voor al die illega….maar voelen ok ze zijn er .Dat is verkeersbeleid ,er zijn ,ondersteunen en eens terchtwijzen zonder steeds te bekeuren maar voelen en zien het wordt in banen geleidt .Vandaag briefje in de bus van mijn vrienden van de politie…
83 km/u gereden waar 70 toegelaten is. Gelukkig gecorrigeerd naar 77km/u…
Kostprijs: 50€ 🙄Coyote wist van niks…. Valt nog mee, t’had erger gekund 😆
Als je dat verhaal vandaag in het laatste nieuws gelezen hebt van die man die ze keihard in elkaar sloegen omdat hij vriendelijk gevraagd had om niet op zijn privé domein te staan flitsen, dan denk ik toch dat er daar meer dan een paar bij zijn die professioneel hun grenzen verleggen.
Wil natuurlijk niet iedereen over dezelfde kam scheren, in mijn straat woont een gepensionneerde hoge piet van de rijkswacht en gewezen zwaantje en die mens is altijd vriendelijk en nooit uit de hoogte, maar ja die hoeft zich niet meer te bewijzen tegen de gewone man natuurlijk.
Audiotronics schrijft:
1900 man geflitst 😯
Even een absurde pas meegemaakte ervaring mededelen (hier kan ik dat zeggen) : vorige week maandagmorgen aan de Aldi in Tremelo was het controle van de boorddocumenten. Een agent die al langer een “pik” op mij heeft (ik gaf geen “agentenprijske” voor een GSM en GPS aan hem) liet mij stoppen. Hij vroeg alle boorddocumenten, mijn rijbewijs en identiteitskaart. Dus ik doe mijn gordel uit om mijn rijbewijs en ID uit mijn achterzak te nemen. Op dat moment vraagt hij ook mijn vrijstelling om geen gordel te moeten dragen? Beetje woorden heen en weer en hij lacht eens en gaat naar de combi. Welgeteld een half uur heb ik daar gestaan alvorens hij terug kwam. Hij had ondertussen al een paar andere wagens gecontroleerd. Dan komt hij terug, geeft al mijn papieren terug en zegt vlakaf : en doe in het vervolg je veiligheidsgordel aan.
Vrijdagmorgen in de brievenbus : boete 50 euro voor het niet dragen van de veiligheidsgordel 😯
De nieuwe coyote plus stond op het dashboard en daar heeft hij ook eens zijn gedacht over gezegd. Dat hij het schandalig vond en dat ze het moesten verbieden. Dat eerlijke burgers daardoor in problemen kunnen komen en dat ze de winkels die dat verkopen beter eens deftig zouden controleren. Of m.a.w. ik heb in de buurt duidelijk een agent die het bloed onder mijn nagels wilt halen 😆ik leg ook altijd mijn abonnement op ‘Kerk en Leven’ duidelijk zichtbaar op het dashboard… 😉
Anoniem12 april 2011 om 15:36Ik ben altijd vriendelijk zolang de arm der wet dat ook is.
Zelfs als het een man is.Verder leg ik altijd direct mijn auto stil, binnenverlichting aan als het donker is en handen bovenop het stuur.
Dat doe ik na een gesprek met een agent die een keertje beschoten is uit een auto die ze aan de kant hadden gezet.
Hij vertelde mij dat bijna elke agent bang heeft tijdens het benaderen van een auto, ze weten natuurlijk nooit wie of wat er in die auto zit.
Dus als de motor stil ligt en de handen duidelijk zichtbaar zijn voor hun, dan zijn ze al een beetje meer op hun gemak.vawilliam2003 schrijft:
Ik heb vorige week een alcohol controle gehad, geen probleem ik had niets gedronken.
De agente die mij en mijn papieren controleerde zag ook mijn coyote.
Die zei dan tegen mij: “dat moest iedereen nu eens hebben, dan zouden er misschien wat minder onnozel snelheid boetes worden gemaakt” 😯 Toffe madam die agente, ze zag er trouwens best goed uit 😀
Meningen verschillen dus duidelijk bij de Politie.Jaja ik hoor het al, ge waart weer overdreven vriendelijk tegen de juffrouw aan het doen 😆 😉
een van mijn beste vrienden, zelf een politieman, en een motard met zeker al bijna een 800.000 km ervaring met de moto (!), spreekt er nu zelf al over om zijn baanmoto (een BMW R1000 GS, geen racemachine dus!)weg te doen, omdat hij te veel boetes krijgt in zone 30’s en 50’s!! O ironie… 🙄 Van pure ironie gesproken, dezelfde man wou destijd eens omwisselen met mijn moto, omdat zijn ZX-10 ‘maar’ 285/u liep, en mijn nieuwere ZZR-1100 310/u op de teller liep, en hij dat verschil eens wou voelen… terwijl hij overdag met de speedgun mensen had staan flisten op een baantje waar men 70 mocht… jaja, hij die vrij is van zonden werpe de eerste steen enz enz… 🙄
Anoniem11 april 2011 om 14:49Ik heb vorige week een alcohol controle gehad, geen probleem ik had niets gedronken.
De agente die mij en mijn papieren controleerde zag ook mijn coyote.
Die zei dan tegen mij: “dat moest iedereen nu eens hebben, dan zouden er misschien wat minder onnozel snelheid boetes worden gemaakt” 😯 Toffe madam die agente, ze zag er trouwens best goed uit 😀
Meningen verschillen dus duidelijk bij de Politie.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.