Coyote radarverklikker.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Coyote radarverklikker.

• Maker
    Discussie

• 917
    Deelnemer

Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
      Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
      Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.

Link: filmpje

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
      Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …

Groeten, Frank.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 280)
      • wat het schuift.
        Als het een minnelijke schikking is!!!

is het 50 euro tot 130
        en dan is het 5 euro per km erboven

dus 161-130 = 31 -> x5 euro = 155 euro
        + dan die 50 van de eerste 10kph = 205 eurokes

dit geld altijd voor alle minnelijke schikkingen buiten de bebouwde kom.

binnen de bebouwde kom (gelijk wat de snelheidslimiet is!!!)
        is het 50 euro voor de eerste 10kph te snel
        en dan 10 euro per kph te snel.

klein voorbeeld van soort gelijke overtreding.

2 personen worden geflitst tegen 92 op een baan van 70
        Pers 1 binnen bebouwde kom betaald 170 euro
        Pers 2 buiten bebouwde kom betaald 110 euro

mvg,

Wim

Dat is balen, maar wat het schuift. 🙄

Ik ben met mijn 3.2 cabrio toen op de 314 van de weg gehaald met exact dezelfde snelheid, rijd de Porsche ook het lekkerste. 💡

Ik mocht toen direct als buitenlander, volgens hem 4de graads overtreding 300 euro aftikken, dus weet niet in hoever dat opgaat voor inwonende in België.

Maar in ieder geval succes met de afwikkeling, en hopen dat het mee mag vallen.

Ik zou volgens hem niet moeten voorkomen, dus ik hoop op het beste.
            Het was de E40, net voorbij Aalter, en met een muisgrijze BMW3

Anoniem

Mushroom dat is minder ,gelukkig je rijbewijs niet kwijt .
              Waar was het ongeveer en welk type voertuig aub ?
              Ik doe elke dag dat traject zodus ik ben gewaarschuwd .

inderdaad hopelijk een minnelijke schikking, want zover als ik weet mogen ze vanaf 160 op de snelweg het rijbewijs laten intrekken! Er is inderdaad een verschil tussen onmiddellijke intrekking ter plaatse, indien er gevaar bestaat, en daarvoor moet men de procureur opbellen, en tussen een intrekking van het rijbewijs als men naar de rechtbank moet… Ik hoop dat het niet zo wordt! Maar zoals ik ooit al eens schreef, toen ik zelf naar de rechtbank moest gaan voor een snelheidsovertreding (71 ipv 50); van alle zaken die daar passeerden werd maar in drie gevallen het merk van de wagen toch nog maar eens vermeld door de aanklager, en telkens een Porsche 👿 Alsof het een veschil maakt of men 160 met een Porsche rijdt ipv een Lada?

G*dvervl*mmesten*ndeg*dmiljaardedj* !! 😡
                  Met de P op weg naar zee van de E40 geplukt door een anonieme wagen 👿
                  ‘k Had hem al efkes in de mot, maar elke keer dat ik me dan inhou komt er dan toch ne leasebak gepasseerd die het wel tof vindt om Porschkes te volgen dus nu dacht ik “whatever”, tot er ineens een flipperkast aan blauwe lichtjes achter mij aan ging. Kreeg het teken om te volgen en huppa, de autosnelweg af naar een parking… Ik al gauw de Coyote die stond te blinken op mijn dashboard weggestoken in mijn linkerportier :mrgreen: We stappen allebei uit, die flik kijkt zo naar mijn portier en ik zie dat ik mijn afsluitbaar vakje niet afgesloten had en dat die flik recht op mijn inderhaast weggefoefelde Coyote zat te kijken :mrgreen: 😳
                  Allez, papieren en stuff, of ik akkoord was met de 161/uur (gecorrigeerd) waarvan ze trajectmeting gedaan hadden, nog moeten blazen ook, getekend en weg…

Iemand een idee wat dat schuift? Hij sprak over minnelijke schikking, dus rijbewijs kwijt zal er goddank niet bij zijn.

Coyote is dus niet zaligmakend … 😥 😉

cabrio wim schrijft:

Of je gewoon aan de snelheid houden, en op tijd eens een weekend Duitsland gaan. 😉

Helpt idd .
                    al een hele tijd geen snelheidsovertredingen meer hier of in NL .
                    En toch geen Coyote .
                    Wel elke 2 weken naar de Autobahn 😈

Anoniem

Gisteren ook gefiltst ±65 in 50 zone.
                      Coyote gaf de vaste flitspaal aan, ik duw de melding af en vergeet 500 meter verder te minderen 🙄 😳

ik heb mijn zoontje betrapt op vandalisme , Coyote naar de filistijnen 👿 👿

Wim

Of je gewoon aan de snelheid houden, en op tijd eens een weekend Duitsland gaan. 😉

Zal mij er toch ook eens ene moeten aanschaffen, deze maand alweer 2x geflitst!!! 😥 😥 😥

Anoniem

Vorige vrijdag reed ik Nederland op de snelweg Van Venlo naar Maastricht om 20u 30 de Coyote gaf 0 gebruikers aan ,ook rond Eindhoven maar 1 of 2 gebruikers .
                              Wordt de Coyote door de Nederlanders niet gebruikt misschien ?
                              Deze morgen was ik al 30 minuten aan het rijden alvorens ik een gps signaal kreeg en de Coyote kon gebruiken ,hebben jullie dat soms ook voor ?

Ik weet niet of ik het al ergens gezegd heb maar dan nogmaals : allemaal beste Porsche-wensen voor 2011 😀

De laatste twee weken was de coyote V2 duidelijk een ideaal cadeau voor onder de kerstboom. In plaats van altijd die ongeschoren mannen heb ik nu aan veel mooie poppemiekes de uitleg over de coyote mogen doen 😆
                                Het enige nadeel was de voorraad van de leveranciers. Bij vier leveranciers constant telefoneren en vragen hoe en wat ze konden leveren. Maar is elk jaar zo ook met GSM’s. Nu zal het wel een beetje stilvallen want al die mooie vrouwen zijn nu kleren in de solden aan het kopen 😥

Ik ga er geen cijfers opplakken maar hier in de regio zijn er toch weeral ettelijke tientallen nieuwe gebruikers bijgekomen. Natuurlijk waren het aantal effectieve gebruikers vorige week drastisch gedaald. Logisch want veel werkmensen zaten tijdens de feestdagen thuis.

mijn ervaring als km-vreter (60000km/jaar) is dat er de laatste week zowiezo veel minder mensen op de baan waren dan normaal (en het was een zaligheid). dan is het normaal dat er veel minder coyotte gebruikers op de baan zijn zoals ik idd ook zelf gemerkt heb.

mvg

Anoniem

Hallo Audiotronics ,hierbij wens ik je een fijn 2011 toe .

Vertel ons eens is een Coyote nog steeds een topper in de verkoop of is het succes aan het afzwakken .
                                    Wat mij de laatste week a 10 dagen opviel is hoe weinig Coyote gebruikers er op de baan waren volgens het toestel .
                                    Mijn conclusie is ,het toestel wordt enkel gebruikt door mensen die professioneel op de baan moeten ,en veel snelwegkm’s maken ,of schakelen er veel over naar iets anders?

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 280)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.