Coyote radarverklikker.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Coyote radarverklikker.

• Maker
    Discussie

• 917
    Deelnemer

Toen ik vorige week met de Mercedes voor onderhoud ging zag ik dat ze daar een radarverklikker verkopen.
      Het is een klein GPS toestel dat vaste en mobiele flitsers weergeeft. Werking komt erop neer dat gebruikers, wanneer ze een flitser zien op een knop duwen, en dat de Coyote die info aan alle leden doorgeeft. Dit alles is 100% binnen de wet.
      Prijs zou €149 zijn en €12 abonnement per maand. Er zouden in Belgie al een 80000 leden zijn.

Link: filmpje

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? (plaatsing, werking, …)
      Lijkt me een goede oplossing voor in de Porsche, want boetes kunnen al snel oplopen …

Groeten, Frank.

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 280)
      • Er zijn verschillende merken die gaan samenwerken. Garmin zou nog voor nieuwjaar met een GPS uitkomen waar ook de coyote in verwerkt zit? Ik verwacht eerstdaags de vertegenwoordiger van GARMIN met meer info. GARMIN werkt of werkte met superdealers en nu is de markt opengesmeten. Een wereld van mogelijkheden (en toegestane dumpprijzen). Van TomTom heb ik nog niets vernomen. Die hebben juist een volledig nieuw gamma toestellen uit maar kunnen bijna nog niets leveren 😥

Ove de coyote : het blijft een topper in verkoop. Ik vraag me wel af hoelang alles nog gaat mogen? Je hoort zoveel over de coyote de ronde gaan. Volgens mij kunnen ze zoiets nooit verbieden maar we leven in België : zeg nooit nooit 😕

tom tom komt er nu ook mee uit ingebouwd in hum gps systeem ,ben es benieuwd hoe dat gaat zitten met het abo .

turbos schrijft:

heb mijn v2 moeten verkopen toen ik mijn cayenne kocht
            geen ontvangst meer in de auto door het dubbel glas
            zeeer jammer 🙁

Rij zelf met een Cayenne en heb nog nooit problemen gehad met ontvangst.
            Werkt perfect.

heb mijn v2 moeten verkopen toen ik mijn cayenne kocht
              geen ontvangst meer in de auto door het dubbel glas
              zeeer jammer 🙁

Anoniem

Traject meting word zeer goed aangegeven op coyote.
                Je kan de hele tijd zien waar uw gemiddelde zit tov de toegelaten snelheid.
                Ze zijn echter niet nieuw in België.
                E313 ter hoogte van Massenhoven denk ik is er al enkele maanden eentje actief.
                Ook in de buurt van Turnhout – Arendonk ben ik er al eentje tegen gekomen.

Wim

Gebeurt dat nu ook al niet dat netjes achter elkaar rijden of stilstaan. 😉

Het voordeel is dat wij straks naar 130 gaan, en gelukkig geen 60 mijl net als in Ustates nights.

En nu even terug Coyotte On Topic.

Nu de trajectcontroles zijn toegelaten en dit vrij snel kan geimplementeerd worden op de Belgische wegen zal de Coyotte nog meer zijn weg naar potentiële gebruikers vinden.

De Coyotte database werd namelijk direct aangepast aan deze nieuwe situatie en geeft steeds een volledige melding op deze risico zones die trafic controle doen.

Enfin hoe je het ook draait of keert, de tijd van hard rijden op onze wegen zal op termijn onmogelijk gemaakt worden en dan krijgen we situaties zoals in de US, iedereen braafjes achter en naast elkaar. 😥

917

Ik heb zojuist een mailtje van Coyote ontvangen met de mededeling dat betalen via overschrijving niet mogelijk is, maar dat daar binnenkort een oplossing voor komt. Ze vragen me nog even te wachten dus zolang kan dat niet meer duren.

Tot dan maar een beetje rustig aan doen zeker.

Groeten, Frank.

Klopt idd , er is een verschil tussen bank en kredietkaart .
                        Heb beide , maar niet over gedacht daar ik die tweede echt zelden gebruik. 😳
                        Wordt enkel gebruikt voor internetoverschrijvingen (boeking hotel , boeking overzetboot , aankopen ebay Paypal etc) of als stok achter de deur bij internationale reizen waar men dan de bankkaart niet accepteerd en ik toch cashflow nodig heb .

Een leasing of afbetaling van een auto doen als onderdeel van een bedrijf is niet meer dan logisch.
                        Privaat daarentegen begrijp ik niet waarom privaatmensen doen enkel om status te tonen.

911-lover schrijft:

Zo was ik ook , maar als men een paar keer je geldbeugel heeft gestolen (zelfs door een collega op het werk na het uitbetalen van het loon) wordt men voorzichtig .
                          Of ik het in mijn zakken heb zitten of op mijn rekening , het is en blijft mijn geld , enkel dat tweede is veiliger.
                          Ik heb mijn portemonee zelden bij (ook vanwege het werk) en is een potentieel gevaar als ik het ergens moet achterlaten (auto , schouw thuis , kleerkast etc).
                          Moet ik dan eerst langs de bank gaan om Cash af te halen alvorens iets te gaan kopen zodat anderen niet kunnen denken (lees zien) dat ik cashflow heb ???
                          Het tonen van cash was meer dan een eeuw geleden belangrijk als statussymbool , nu onverantwoord in de huidige maatschappij .
                          Je stelling klopt , “wat niet betaald kan worden moet blijven staan” , maar waarom zou iemand die het met een betaalkaart betaald het niet kunnen veroorloven/betalen ???

PS : Ook ik koop niets wat ik cash (of kaart zonder in het rood te moeten gaan wat je ook zelf kan bepalen) niet kan betalen . Geen leasing , geen lening , geen schulden , geen afbetaling , niets .
                          Daarom dat ik de 968CS en de A6 heb en geen 997 en een Panamera (die ik liever zou hebben) . Ook dit zou mits leasing en afbetaling nochthans perfect haalbaar zijn .

ook mijn mening, zelden meer dan 50 € op zak, reken heel veel op BC, Visa en af en toe nog op Proton

Visa gebruik ik enkel als betaalmiddel, niet zoals in US als “lopend krediet” op het einde van de maand zal rekening altijd vereffend zijn.

misschien ouderwets maar wel zeker.

🙄

917

Ik gebruikte mijn kaart veel voor kleine online aankopen zoals DVD’s. Tot begin dit jaar mijn kaart, samen met enkele duizenden anderen, gekraakt werd met als gevolg dat er een of andere marginaal voor ongeveer € 2000 reizen mee betaalde.
                            Ik moet wel zeggen dat de mensen van VISA dit perfekt opgelost hebben en dat het me geen cent heeft gekost.
                            Daarom gebruik ik liever geen kaart meer (indien mogelijk natuurlijk).

Hopelijk krijg ik snel antwoord van Coyote want ik zit na al enkele dagen zonder meldingen en dat voelt een beetje vreemd. 😕 Zeker als je even doorduwt. 😳

Groeten, Frank.

Een bankkaart is eigenlijk niet hetzelfde als een kredietkaart. Je kan wel in het rood gaan als je wil maar toch. Bij mij is nul = OP en gedaan (éénmaal voorgehad met de gewone zichtrekening, dan sta je even met een rood hoofd in de winkel). Maar coyote vraagt een kredietkaart (VISA). En dit is voor velen een struikelblok, zeker omdat het online moet ingegeven worden (wat voor velen nog taboe is).

Een wagen op leasing is een andere zaak. Ik heb de P ook betaald met centen die op de rekening van het bedrijf stonden en de Boekhouder heeft daarvoor me bijna letterlijk om mijn oren geslagen. Boekhoudkundig blijkt dit heel stom te zijn (vraag me nu niet hoe of wat want ik ken daar totaal niets van). Daarom heeft hij nu duidelijk gezegd : de volgende is best met een financiële leasing ook al heb je de centen op de rekening staan. Eigenlijk is het wel straf. Je gaat zien voor een bepaald merk van nieuwe wagen, je vraagt een financiële leasing aan en op een paar dagen geven ze hun akkoord. Je rijdt buiten met een wagen toch snel +100.000 euro zonder enige waarborg. Het enige wat beide partijen dan kunnen hopen is dat het bedrijf niet in faling zal gaan.

indien men de ratio, en niet het hart laat spreken, is deze handelswijze zeer slim. Helaas, zoals we onlangs nog gezegd hebben naar aanleiding van de gezondheidsproblemen van één van onze forumvrienden, weten we niet hoeveel tijd, en zeker ‘kwaliteitsvolle’ tijd, ons nog over blijft!

Vandaar dat we moeten leven in het NU. Een auto is het zeker niet waard om voor in de schulden te zitten! Maar als we allemaal dienen te wachten tot we cash hebben liggen (op overschot!) waar we echt van dromen, zouden de meesten van ons nooit hebben wat ze nu hebben (en zouden veel zelfstandingen veel meer belastingen betalen 😈 )

Ikzelf heb op de meeste van mijn Porsches een deel gefinancierd met een lening, en een deel cash. Op die manier was ten allen tijden de restwaarde van de auto hoger dan wat ik de bank nog zou moeten betalen indien de lening in 1 keer zou MOETEN afbetaald worden, mocht het financieel moeilijk worden. Voor mij de gulden middenweg… 😉

Zo was ik ook , maar als men een paar keer je geldbeugel heeft gestolen (zelfs door een collega op het werk na het uitbetalen van het loon) wordt men voorzichtig .
                                  Of ik het in mijn zakken heb zitten of op mijn rekening , het is en blijft mijn geld , enkel dat tweede is veiliger.
                                  Ik heb mijn portemonee zelden bij (ook vanwege het werk) en is een potentieel gevaar als ik het ergens moet achterlaten (auto , schouw thuis , kleerkast etc).
                                  Moet ik dan eerst langs de bank gaan om Cash af te halen alvorens iets te gaan kopen zodat anderen niet kunnen denken (lees zien) dat ik cashflow heb ???
                                  Het tonen van cash was meer dan een eeuw geleden belangrijk als statussymbool , nu onverantwoord in de huidige maatschappij .
                                  Je stelling klopt , “wat niet betaald kan worden moet blijven staan” , maar waarom zou iemand die het met een betaalkaart betaald het niet kunnen veroorloven/betalen ???

PS : Ook ik koop niets wat ik cash (of kaart zonder in het rood te moeten gaan wat je ook zelf kan bepalen) niet kan betalen . Geen leasing , geen lening , geen schulden , geen afbetaling , niets .
                                  Daarom dat ik de 968CS en de A6 heb en geen 997 en een Panamera (die ik liever zou hebben) . Ook dit zou mits leasing en afbetaling nochthans perfect haalbaar zijn .

Audiotronics schrijft:

genoeg cash in de zakken zitten 😳

voila seh
                                    en hier is het het principe ,als het niet betaald kan worden blijft het staan.,dan heb je geen kredietkaart nodig.

zonder op de tenen te gaan staan die wel beschikken over een kredietkaart he.

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 280)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.