Crisis in Griekenland ?

Home Forum Zeverhoekje Crisis in Griekenland ?

• Maker
    Discussie
  • Ik zag vanmiddag in het VTM nieuws dat de economie in Griekenland er op achteruit gaat en nogmaals besparingen worden opgedrongen aan de al reeds getroffen Grieken.

25 procent van de bevolking is werkloos en de regering bezuinigt nog eens 7,8 miljard euro.
    Ze moeten wel want anders valt de steun van Europa weg.

Tot mijn verbazing las ik dan weer in de krant dat de Griekse overheid ergens 29 miljoen vrij maakt om een Formule 1-waardig circuit te realiseren :shock:.

Het gaat om een project van het Ministerie van Ontwikkeling. De Griekse staat draagt bijna 30 miljoen aan een totaalbedrag van 94,6 miljoen bij om een lap vers race-asfalt en bijbehorende zaken vlakbij de stad Patras te realiseren.

Volgens Bloomberg Formule 1-waardig. (Klik hier)

Het is helemaal nog niet zeker of er ooit een F1-race gereden zal worden.
    Verdere details over het circuit zijn nog niet bekend gemaakt, behalve dat er ook motorraces en kartwedstrijden gehouden kunnen worden.

En dat terwijl Griekenland aan het Europese noodfondsen-infuus ligt.

Griekenland hoopt hiermee meer banen te realiseren.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Anoniem

Schijnt dat ze ook nog eens een dergelijk bedrag willen investeren in een fabriek voor zonnepanelen …
      Rare jongens die grieken.

Ik had het ook ergens gelezen. Ik vond het eerst ook ongeloofwaardig. En het argument dat het banen creëert geldt toch ook voornamelijk voor zolang het circuit gebouwd moet worden. Als het circuit eenmaal af is moet het onderhouden worden en moet het renderen qua toeschouwers, tv-uitzendingen en kaartenverkoop. Voor een land met geen enkele autosportgeschiedenis een riskante zaak. Kijk maar naar het circuit in Istanbul, ook volledig van alle kalenders verdwenen, hoe mooi het circuit ook was. Zelfs de legendarische Nürburgring heeft het moeilijk.. Ik vind persoonlijk dat Griekenland veel belangrijkere zaken te regelen heeft op dit moment en dat zeg ik als een echte autosportzot 😀

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.