- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
17 januari 2016 om 14:23
Gisteren dus een nieuwe batterij laten steken. Daarna kreeg ik bij het starten een PSM failure melding op het dashboard. Er niet veel aandacht aan besteed, want de melding was snel weg, en daarna niet meer teruggekomen. Later op de dag viel me wel op dat de cruise control het niet meer deed. Ik kon deze wel nog ‘aanzetten’ waardoor ik het groene lichtje kreeg in het dasboard, maar verder gebeurde er niks.
Ik heb het internet een beetje afgeschuimd en superveel kon ik er niet over vinden: ofwel een zekering, ofwel de rempedaalschakelaar (maar dan zou je moeten merken dat je constant met remlichten rijdt), ofwel gewoon eens de batterij af- en aankoppelen en hopen dat het weer verholpen is.
Ik heb alle zekeringen overlopen en die zijn nog intact, daarna kreeg ik na het starten opnieuw melding van een PSM failure. Even getest en bleek de cruise control weer te werken. Zekeringen losmaken zal wel hetzelfde effect gehad hebben als de batterij loskoppelen.Toch, wel vreemd dat zoiets plots stopt met werken na loskoppelen van de batterij. Uit zichzelf ging het niet weg, maar de zekeringen uittrekken lost blijkbaar het probleem wel op.
Goed, mijn probleem is dus opgelost, maar wou het toch even melden. Kwestie dat er dan ook iets over te vinden is op dit forum :-).
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.