CTH

  • Maker
    Discussie
  • Hoi

    Februari 2012 wordt mijn cayenne diesel 211pk umber metallic geleverd.
    Met volgende opties: lederen int. bi color umber/tartufo, 18″ velgen S E2, wielkuipverbredingen in zwart met zijdelingse bescherming, dynamische bi-xenon in zwart, achterlichten in getint zwart, achteruitkijkcamera, warmtewerende en geluidsdichte beglazing, zelfdimmende spiegels, panoramisch daksysteem, elektrische achterklep, exterieurpakket zwart, PASM, servotronic, sportuitlaatstukken, brandstof 100l, all season banden, wieldoppen gekleurd embleem, licht comfortpack, stoelverwarming, veiligheidsgordels umber, houtpakket yachting mahongany, 3 spaaks multi stuur in yachting mahogany, uni audio interface, bose audio, telefoonvoorber., tv tuner.

    Ik denk eraan om een upgrade te doen bij de firma CTH
    http://www.cth.be/nl/chiptuning/motortuning/Porsche/Cayenne/3.0-d/211

    Heeft er iemand hier al ervaring mee?

    Dank bij voorbaat

    Florian

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • tja, dat is en blijft natuurlijk het spijtige verschil tussen een ‘afgeknepen versie’ en een ‘teruggetuned motorblok’. Bij moto’s kan je dat, door de andere pk-gewichtsverhouding, soms nog veel beter voelen! Mijn Honda Blackbird destijds had normaal gezien 164 pk, maar de Belgische versie was 100 pk voor de BIV. Dat is dus gewoon een afgeknepen versie, waarbij de gasschuiven verhinderd waren om volledig open te gaan. Die motor trok dus door, maar eens bovenaan het toerentalgebied leek de adem afgesneden te worden… De naked-bike versie ervan (CB1100) had hetzelfde motorblok, maar dat echter door Honda zelf teruggetuned was tot 100 pk MAAR met veel hoger koppel!! Dat is dus een andere setting van de motor, en als zowel de Blackbird als de CB1100 naast elkaar accelereerden, liep de CB tot ongeveer 160 per uur zelfs uit op die Blackbird!

      Bij de Cayenne, en zowat alle andere afgeknepen versies, zal je dus ook eerder dat ‘afgeknepen’ gevoel hebben… 😥

      Anoniem

        Op dit ogenblik heb ik iets meer dan 13000 km met een Cayenne diesel .Hij werd geleverd eind mei 2011 .
        Het is een heel comfortabele reiswagen .Je voelt duidelijk dat de 211 pk motor wel wat inspanning moet leveren om uit de startblokken te schieten .
        Zelf met tuning zal dit nooit een sportwagen worden .Correct en normaal .
        Met Tuning kan je de hernemingen en de optrek-tijd tot 100km/u verbeteren .
        Levensduur is een andere zaak (wil geen discussie opzetten over tuning ).
        Tenslotte hebben we ook gekozen voor een 211 pk-versie .
        Ruf biedt ook vermogenswinst aan ,prijs is wel iets anders ,maar zij gaan de turbo gaan aanpassen en andere zaken .

        Soms hoor ik ,tunen doe je enkel met een leasert. 😉 Zit wwarheid in .

          de vermogenswinst lijkt op het eerste zicht spectaculair, MAAR vertrekt wel van de 211 pk van de Belgische versie, die op zich al een afgewurgde versie is omwille van de BIV. De normale versie bedraagt al een 250 pk zeker?? Dan spreken we al eerder over een effectieve winst van 25 pk tegenover de standaardversie, en dat plaatst de 900 euro misschien al wat in een ander daglicht wat prijs-kwaliteit betreft

            Ja dat heb ik ondertssn ook al gemerkt, prijzen durven verschillen 😕

            Anoniem

              900 EUR, dacht te hebben gelezen: zonder installatie en test voor en na!
              Best eens rondneuzen.
              Ben al bij enkele tuners langs geweest en moet zeggen dat de prijzen nogal uiteen lopen, net zoals de uitleg en de manier erop 😕

                mark986 schrijft:

                Ik heb vroeger bij Heinz hééél veel autos van klanten laten doen. Allen waren toch tevreden, idem over service naverkoop. Mss daar ook es info inwinnen? Kan je wat vergelijken.

                Ja vroeger was Bruno de hoofdtuner van Heinz maar die is nu zelfstandig begonnen in Willebroek ( BR Performance)

                  Ik heb vroeger bij Heinz hééél veel autos van klanten laten doen. Allen waren toch tevreden, idem over service naverkoop. Mss daar ook es info inwinnen? Kan je wat vergelijken.

                    De winst bij de diesel 211pk

                    Vermogen in pk

                    211 pk naar 275 pk winst +64 pk

                    Vermogen in kw

                    155 kw naar 202 kw winst +47 kw

                    Koppel in nm (trekkracht)

                    550 nm naar 615 nm winst +65 nm

                    dit zou ongeveer 900 euro kosten

                      idd, de diesel komt er schijnbaar voorlopig goed vanaf! Ik zou echter de bestelling van de Turbo S nog eventjes uitstellen…

                      over welke winsten en prijzen spreken we eigenlijk bij de tuning van de nieuwe Cayenne diesel?

                          ik zou ook nog wat centjes opzij zetten voor de nieuwe biv
                          zou iets van een 10.000 € kunnen worden

                            bedankt voor de info

                              CTH is hier dan wel in de buurt , doch heb er geen ervaring mee .

                                Persoonlijk zou ik naar BR Performance in Willebroek gaan,denk dat Bruno wel één van de betere tuners is in Belgie..

                                http://www.br-performance.be/nl-be/herprogrammatie/1-wagens/44-porsche/3435-cayenne/3438-958-2010/3450-3-0-tdi/

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.