cup banden GT 3

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 cup banden GT 3

• Maker
    Discussie
  • Om voor geen verrassing te staan in april had ik graag raad over de banden op de GT 3
    Is er inderdaad een groot verschil in wegligging en grip in de regen met deze banden of is er op een legaal tempo mee te rijden op onze belgische wegen
    Als gewaarschuwd man kan ik er dan rekening houden met de kuren van deze banden

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • oke bedankt

0

als het echte Michelin cups zijn dan ja… voorzichtig bij regen.

=> laat anders Michelin PS2’s monteren als je er vooral op straat mee rijdt 😉

0

Michelin pilot sport cup 325/30 zr 19 achteraan
          245 vooraan

0

kan je de exacte omschrijving van je banden es meedelen, dan kan er gerichter geantwoord worden.

De Michelin Pilot Sport cup band is de meest populaire band voor een GT3 (alleszinds voor de track liefhebbers)… Deze band levert uitstekende grip bij droog weer, maar is bij nat weer niet te vertrouwen…Heb ze zelf op de 64RS liggen en laatst nog onderweg naar Dijon bij hevige regen me aan 100km/u voortbewogen…geen risco’s nemen! Bij vochtige ondergrond en weinig water zijn ze best ok hoor.

De Pirelli Corsa R is de italiaanse equivalent van bovenvermelde Fransman met dat verschil dat ze ietsje minder grip zouden hebben op ‘t droog (maar slijten minder snel)… ook bij regen kan je er wat verder mee gaan dan met de Michelin. Voor mij (en die mening deel ik met andere GT3’ers) de beste band op de GT3. Komt ook volgende keer terug op de 64RS.

Nu kan het goed zijn dat jouw GT3 met een “afgezwakte versie” van eerder genoemde banden geleverd wordt… de Michelin Pilot Sport plus of zoiets heet dat dan… en de Corsa’s hebben ook zo’n variant. Deze situeren zich qua eigenschappen ergens tussen boven beschreven semi-slicks en normale straatbanden. Dus bij veel water best voorzichtig mee zijn.

…maar zoals ik al zei…met welke banden gaat ie geleverd worden? Weet je dat?

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.