cup I 7,5 ET65 en 9 ET55

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 cup I 7,5 ET65 en 9 ET55

  • Maker
    Discussie
  • Heren Dames liefhebbers van Cup velgen

    Hier via een medeforumlid de 7,5 ET65 en 9ET55 velgen gekocht.
    Super mooi!

    Ze moeten op mijn C2 (smalle body) modeljaar 1991 komen maar nu twijfel ik of ik vooraan spacers moet steken of niet.

    Graag had ik ook 225 vooraan, maar lees hier dat 205 nog steeds best stuurt. Persoonlijk vind ik dat de sevobesturing nogal licht is en
    soms te weinig gevoel voorgeeft.

    Graag uw aller technische inbreng en ervaring. :driver:

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • ik kan geen uitspraken doen over koopwaar die anderen aanbieden,
      krom komt zelden voor en dat zal je snel merken als je ze plaatst (trillen/jimmie in je stuurwiel)
      schade aan de stalen draadeinden is er zelden maar de schroefdraad van de alu moeren wordt er niet beter van als ze ooit met een pneumatische slaghamer vastgezet werden

      gewoon duidelijke afspraken maken met de verkoper …

        [quote=”deepee” post=235386]voor de 7,5 inch velgbreedte heb je dan wss een komma gebruikt ipv een punt 💡

        er staan op PFNL nog diverse setjes te koop van een forummer uit Eindhoven, versturen met kiala van NL > B kost 7 euro,[/quote]

        Thx voor de tip!

        Best is dus een setje originele porsche spacers voor een 996 van 17 mm te kopen.

        Kan daar iets mis mee zijn? Krom of zo?

          voor de 7,5 inch velgbreedte heb je dan wss een komma gebruikt ipv een punt 💡

          er staan op PFNL nog diverse setjes te koop van een forummer uit Eindhoven, versturen met kiala van NL > B kost 7 euro,

            Dat is raar. Ik had dezelfde calculator gebruikt, en er kwam telkens “the same” in de vakjes.

            Had zo al een vermoeden dat ik op 15 zou uitkomen Streather is wel betrouwbaar denk ik.

            Waar koop ik best de spacers?

              offset.jpg

              zonder spacers komt de hoepel van de velg 16 mm dieper in de wielkast zitten en de buitenring 4 mm dieper
              door spacers te plaatsen zitten de hoepels even diep in de wielkast en komt de 1/2 inch bredere velg 12 mm meer naar buiten,
              daarvoor heb je ruim plaats (indien de auto niet verlaagd is) omdat er standaard ruimte is om sneeuwkettingen te kunnen plaatsen.

                Thx voor de uitleg.

                Idd, als er spacers nodig zijn, dan ga ik voor de duurste versie, zonder twijfel.

                Maar op een site waar je de offset kan berekenen, kwam ik erop uit dat de 7,5 met een 65, eigenlijk overeenstemt met een 7 met ET 55. De 10 mm verschil word gedeeltelijk opgeheven door de 0,5 inch bredere velg.

                Volgens Adrian Streather zijn boek en uitleg zouden er wel spacers moeten gebruikt worden.

                Ik heb de indruk dat het berekenen van ET met een andere breedte van velg precies niet zo makkelijk is.

                  je hebt vooraan idd spacers nodig van minstens 15 mm (bijgaande tabel)
                  best de versie met draadeinden gebruiken en die zijn er vanaf 17 mm

                  als je vindt dat de stuurbekrachtiging nu al weinig gevoel doorgeeft is het geen goed idee om vooraan bredere banden te monteren

                  https://onedrive.live.com/?authkey=!AA8uPmUPqKXc92I&id=95408EDF4C5AF744!737&cid=95408EDF4C5AF744

                  Attachments:
                  • 964velgen-2-3.jpg
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.