Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › CUP pipe
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Guido.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
De kogel is door de kerk….de cup pipe is gekocht…
Nu nog de tijd vinden om te changeren….Dit is de G-pipe, die de achterste demper vervangt
Ik heb hier de korte bocht van steken nu. Geen idee wat het verschil zou zijn met de langere? Iemand ervaring mee? minder/meer geluid?Als ik jou was zou ik de Cup pipe steken (vervanging van de middendemper)
https://www.vankesselsportscars.com/uitlaat-systeem/race-uitlaten/96411104504-rvs-cup-uitlaat-964.htmVindt ik persoonlijk perfect que sound, zeker icm met een cat bypass
Om het een beetje “beschaafd” te houden …eventueel beginnen met een cup pipe
@Stef
Fabspeed?
Wat heb je met de cup pipe gedaan?@stef dit is bij mijn wagen ook zo.
Met die 993 nokkenashuizen past de beugel niet meer.
Een lege kat geeft iets meer geluid maar echt niet zo veel hoor.
Wel geeft een lege kat meer geluid binnen in de wagen.
Laat maar eens iets weten als je de oplossing gevonden hebt voor de beugel van de achterste pot.Heb jaren rondgereden met Cat bypass + Cup (vervanging midden demper) en de standaard einddemper. Vond ik perfect que sound.
Met het aanpakken van de motor wegens lekken zijn er o.a. ook 993 nokkenashuizen geplaatst. Hier ontbreekt echter de bevestiging voor de beugel van de standaard einddemper voor een 964.
Dus de nieuwe configuratie = cat bypass + originele muddendemper + cup bochtje (i.p.v. einddemper)Wel leuk maar soms wat te luid.
Iemand een idee hoe ik dit wat zou kunnen temperen?
Zou graag naar de vroegere configuratie gaan qua sound.Was al aan het denken de cat er terug tussen te zetten maar weet net of dat veel geluid gaat tegenhuoden.
Misschien de cat vervangen door een kleine demper?
Denk niet dat dit bestaat dus mss laten maken? Maar waar?G bocht + lege kat is top .
Heb ik ook op mijn cabrio 964.Heb net gereageerd op een ander topic ivm cup pipe, deze houd ik zelf in gebruik, maar een G-bocht heb ik wel nog liggen.
De einddemper wordt in dit geval vervangen door g-bocht en uitlaatstuk, indien gewenst mag je hier altijd eens komen proberen.
Is wel wat luider dan cup pipe! :sarcastisch
‘t is wel al heeeeeeeeeeeel lang geleden, maar….hebt ge ‘m nog?…cup pipe
En dan is ‘t de vraag…past ie op een amerikaanse 964…ahum… bij nazicht blijkt er bij mij al een CUP pipe onder te zitten… 😳 😳 😳
Dus geluidsoverlast zeker niet, vind het zelfs heel beschaafd… zeker vermits ik het zelfs niet in de gaten had 😳
Dus dan maar naar de volgende stap: Cat Byass….
heb er nog een liggen nooit gemonteerd geweest soms interesse ?
je mag hem hebben voor 100€ 😉op de RS heb ik een G-bocht + katvervanger…is een mooie brul, goed te doen ook. ni té luid.
Cup pijp er nog bij heeft men mij ten stelligste afgeraden wegens een Harley geluid…dat wil je ni op je Porsche!!
dus => ofwel G-bocht + katvervanger
=> ofwel cup pijp + katvervangermaar zeker geen combinatie van beide 😉
o ja, en een K&N luchtfilter mag je zeker ni vergeten!! 😆
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.