Cup spiegels – demonteren spiegelglas

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Cup spiegels – demonteren spiegelglas

• Maker
    Discussie
  • Mijn cupspiegels moeten gespoten worden, vandaar dat ik even het spiegelglas moet demonteren.
    Weet iemand hoe dit moet? Wil niet teveel gaan trekken en wringen en iets beschadigen, vandaar.
    Thx.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • [quote=”mcklusky”:3sow59tv]Thx voor de uitleg 😉 [/quote]
      Als je dat los moet hebben david, dan roep je maar, k heb er zo al genoeg uit elkaar gehad 😀

Thx voor de uitleg 😉

Absoluut, Dave. 😉
          Ik moet eerlijk bekennen dat wanneer ik de cups in mijn handen had het even duurde alvorens ik het door had. Het is uiteindelijk poepsimpel, maar als je gewoon gaat wringen aan het spiegelglas (bij sommige spiegels kan je idd gewoon het glas er uitklikken) krijg je brokken. Een woordje uitleg is dus idd op zijn plaats.
          Alhoewel er aanvankelijk een klein misverstand was mijnentwege, en ik er daarom iets langer over heb gedaan om het voor mekaar te krijgen, wil ik toch even vermelden dat onze goede vriend Stef van het forum me op weg heeft geholpen, en Paul V.E. uit Nederland er nog iets aan toevoegde waardoor het helemaal duidelijk werd. Bedankt, mannen.

Zo ga je te werk;

Onderaan de cup-spiegels vind je in een spiegelhuis twee gaatjes. Eén rond gaatje, en één ovaal gaatje. Vergeet het ronde gaatje, het is het ovale gaatje, dat dicht bij de rand van de spiegel zit, dat je nodig hebt.
          Als je hier met een lampje schijnt zie je een soort van palletje.
          Dit is een rubberen palletje dat je ziet, waarvan er enkele op een schijf zitten achter het glas. Deze schijf houdt het spiegelglas vast. Door met een schroevendraaier te drukken tegen het hefboompje/palletje kan je de schijf verdraaien, komt het spiegelglas los, en kan dit er worden uitgenomen.
          Nogmaals, het is erg simpel, maar ik moest verder gaan op een geschreven uitleg, en was aanvankelijk door een misverstand op zoek naar een soort van plastiek vijsje in één vd gaatjes, wat niet te vinden was. Eens ik wist dat het om dat bewuste palletje ging was het op enkele seconden geflikt. 😉
          Succes!

Kan je ons ook nog vertellen hoe ? Dan lopen wij in de toekomst misschien niet het risico…

thx 😉

Is gelukt… 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.