- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
4 november 2011 om 15:06
Yo guys,
ik heb een vreemd vraagje, of nog beter gezegd een vreemde vaststelling… Ik heb nu al meermaals gehad met de 996TT dat ik bij mijn aankomst op mijn werk een benzinemeter heb die bijna op het voorlaatste streepje staat (die laatste voor het rode streepje van de reserve), maar dat ik dan een 4-tal uurtjes later na mijn shift weer wil vetrekken, en plots met een benzinemeter zit die amper boven mijn rode streepje uitkomt, en meteen ook de waarschuwing krijg van de boordcomputer dat ik rekening moet houden met de lage benzinestand!!?? Alsof de benzinestand helemaal gedaald is, en ook het resterende aantal kilometers dat nog gereden kan worden is dan plots merkwaardig gedaald van dik over de 100 naar bvb 50 à 60 km?? Gisteren was het weer van dat, ben dan maar onmiddellijk gaan tanken, en kan me ook niet van de indruk ontdoen dat er minder liters nodig waren om weer helemaal terug te tanken (dik in de 40 liter, terwijl een volle tank 65 liter is, er de reserve vanaf 10 liter begint te branden dacht ik)
Iemand enig idee? Dit gebeurt enkel in de onderste regionen van de tank, heb bvb nog nooit gehad dat hij van het bovenste streepje naar bvb het derde zakt zonder verklaring. Zou de vlotter blijven hangen? En basseert de boordcomputer voor het resterende rijbereik zich op die meter??
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.