dag

• Maker
    Discussie
  • Mijn naam is Hendrik en de 914 VWPorsche was mijn wensauto als jongetje op de fiets, vandaar …

Voor mijn werk rij ik met een Toyota Prius, gewoon, komt de helft goedkoper uit dan een A4 of een Passat. Went slecht als je altijd Duitse auto’s reed. Bovendien haal je op de Autobahn geen 3,8 l/100 km, maar eerder 7, als je de elektrische motor als “overdrive” gebruikt…

Oh ja, het gezin heeft ook nog een Opel kadett 1.6D GLS van april 1984, slechts 130.000 km, meestal in gebruik als trekker van de aanhangwagen en om aardappelen te halen. Start altijd, zelfs bij -15°C, als de oude Peugeot van de vrouw weer niet wou starten of toen de deuren van de VW vastvroren.

Ooit eens heb ik een jaar in een 924 Le Mans gereden die voordien een jaar had stilgestaan. Slechte elektrische kontakten, weigeren opnieuw te starten met opgewarmde motor zoals ik hier ook al las, 1 remschijf afgebroken op de autosnelwegafrit en na controle door een (amateur-)Porsche “service” garage, slippen bij lage snelheid, …
    Kortom ik was blij dat ik die bak kwijt was als donorkar.

En nu denk ik eraan een Porsche te kopen. Terug misschien een 924, want ik lees er zoveel goeds over :coolness: maar dan S. Of toch een 914 en wel 2 de liter?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • Welkom op het forum

De collega wou niet eens naar de okergele kijken, hij zegt dat het een ongevalswagen is met luizig (“ratty”) koetswerk. Nu valt het me ook op dat de onderkant van de deur een knikje maakt met de rest, lichtjes geplooide bodemplaat of gewoon slecht sluitende deur?

Hendrik de 914 in het rood is heel mooi !!
          Voor dat kleur zou ik hem niet laten staan .

De vader van een collega heeft een garage in Connecticut met dit te koop aan 15 duizend $:
            http://www.automotiverestorations.com/sales/home/1976-porsche-914-20-roadster

197620Porsche20914202.jpg

Aanpassen voor EU en verschepen willen ze ook regelen.

Spijtig genoeg mijn kleur niet (maar wel van de vrouw).

Deze wel:
            http://cnj.craigslist.org/cto/3698739532.html

3I13L53Fe5F55H65Mcd3n90b9c1cc0442181f.jpg

924S (en de rest) heeft wel het voordeel voor korte ritjes van 2 noodzitjes voor de kinderen. Duurt nog wel paar jaar eer die het huis uit zijn. 914 zou voor mij een auto zijn om echt weinig mee te rijden.

Hendrik vanaf nu ,ja 😉 😉

goed
                😆
                dan ben ik daar nu vanaf
                :happy:

Hij zei webmeester tegen me! :mrgreen:
                  Hendrik,
                  Ja dat is normaal. De eerste 3 berichten van een nieuwe user moeten door de mods goedgekeurd worden alvorens ze op ‘t forum verschijnen. Dit om vele posts in de trent van “Te koop: Porsche wandelwagen in goede staat, zie Kapaza” te vermijden 😉

Webmeester,
                    is het normaal dat ik mijn post pas bij een volgende bezoek zie?

welkom :drink:

7 jaar geleden heb ik mijne 914 verkocht, was in showroom staat en heeft zelfs ooit als foto reportage in de autogids gestaan.

Zeer fijne auto om mee te rijden, heel baanvast :driver: Alleen zou ik er nu niet meer willen aan beginnen. Onderdelen zijn zeer duur en soms is het ook een hele zoektocht.

Alvast veel succes

welkom hier 😀

Welkom Hendrik :drink:

welkom hier en succes met de zoektocht 😉
                              ps je mag ons altijd laten meegenieten en er zitten hier een bende brains die met plezier meedenken :first:

Welkom! Prima keuze, een 914 *luv :happydance:

it’s all about the chase 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.