Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Dag allemaal. Ik ben Rudy.
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 7 maanden geleden door Hans van Turnhout.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Prachtig restauratie project.
Om te rijden zou ik er een 991 gt3 RS bijkopen!!! :ass:
Heel veel succes.Zeker doen zou ik zeggen, want ze worden zeldzamer om te vinden ( de restauratieobjecten ).
Dan zitten we allemaal op dezelfde lijn. We weten wat het kost, maar blijven ervan overtuigd dat het uiteindelijk de beste keuze is om het grondig te doen en een goede investering is op termijn :first: .
In de markt is er duidelijk een gelaagdheid en studies tonen doorgaans aan dat concours/note 1 sneller stijgt dan note 2 en note 3. Niet dat we het alleen maar voor de investering doen, maar ik probeer mezelf ook maar te overtuigen om de grote stap weer te zetten 😆
Ik weet wat de restauratie gaat kosten , maar zoals gezegd, je krijgt een nieuw exemplaar terug.
Ik heb via de verzekering al een taxatie laten doen en je moet weten dat na de restauratie de wagen een waarde zal hebben van rond de 100 K. Er moet zelfs een GPS tracking device in geinstalleerd worden. Het voorbije jaar is de waarde van de doorsnee 356 BT6 internationaal gestegen met 21 %.
Dag spaarboekje, ik weet waar mijn geld méér opbrengt en waaraan je ook nog plezier beleeft.
Het volgende project zit ook al in de pipeline bij Nicolas nl de witte 912 die op zijn site staat.
Deze wagen als tussenoplossing tussen de 356 en de 911 begint ook aardig in waarde te stijgen. Logisch want er zijn er niet zoveel van gemaakt en zeker de helft werd geëxporteerd naar VS. :lekker: :lekker: :lekker:[quote=”Adore356″ post=128016]Hallo,
Heb jouw BT6 toevallig op de brug zien staan en schrok wel even…heel rot vanonder, eigenlijk geen onderkant meer aan…
Uiteindelijk heb je wel een nieuwe wagen uiteraard…veel succes!
Ik was ooit in Duitsland bij Clees bij Düsseldorf en er stond een vergelijkbaar exemplaar, maar dan in cabrio versie. Het werk om die naar concours te brengen was minimaal 85.000 EUR, in dat geval met de aankoop van het “wrak” dus 125.000 EUR in totaal. Clees hoort echt bij de top, maar dat vond ik toch over de top prijzen:
45 carrosserie
8 interieur + kap
15 motor
5 versnellingsbak
12 overige stukken en uren (tellers, wielen etc.)[/quote]Ik ga niet beweren dat het goedkoop is, maar wanneer men de perfectie verwacht, zijn zo’n prijzen heel normaal. Met name het uurloon weegt hier zwaar door!
Het is dan ook een luxe als je zelf in staat bent om (een deel van) de restauratie uit te voeren…Hallo,
Heb jouw BT6 toevallig op de brug zien staan en schrok wel even…heel rot vanonder, eigenlijk geen onderkant meer aan…
Uiteindelijk heb je wel een nieuwe wagen uiteraard…veel succes!
Ik was ooit in Duitsland bij Clees bij Düsseldorf en er stond een vergelijkbaar exemplaar, maar dan in cabrio versie. Het werk om die naar concours te brengen was minimaal 85.000 EUR, in dat geval met de aankoop van het “wrak” dus 125.000 EUR in totaal. Clees hoort echt bij de top, maar dat vond ik toch over de top prijzen:
45 carrosserie
8 interieur + kap
15 motor
5 versnellingsbak
12 overige stukken en uren (tellers, wielen etc.)Ik denk ook de goede keuze gemaakt te hebben . Hij werkt ook samen met Timo van CCR -van Leuven voor de carrosserie.
Kan ik alleen maar toejuichen. Timo is een echte prof wat betreft plaatwerk.
Ben vandaag even een bezoekje gaan brengen bij Nicolas . De body wordt gestript voor verdere behandeling. Als je de foto’s wil bekijken, Nicolas gaat ze veelvuldig posten op zijn website.Ga je de motor ook laten preppen door Nicolas ?
De mens kent er wel iets van hoor, ben enkele weken geleden nog bij hem in de garage geweest en hij heeft toen die witte rally 911 laten draaien die hij helemaal gereviseerd had…
Man man man… Za-lig ! :respect2:
Draaien alsof hij net uit de fabriek komt, maar dan nog beter… :respekt:Ook het body werk van zn speedster is zeer mooi gedaan !
Goeie keuze gemaakt !
Ja inderdaad. Amerikaanse import van Maryland. Véél bodywerk aan. Zeer complete wagen met een motor in originele staat die draait.
Laaat de restauratie maar beginnen.Laat Nicolas maar foto’s posten op het Porscheforum.be :applaus:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.