Dag allemaal!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Dag allemaal!

• Maker
    Discussie
  • Dag Porsche-enthousiasten,

Mijn naam is Ruben en ik heb dit forum enkele weken geleden ontdekt omdat ik momenteel op zoek ben naar mijn eigen luchtgekoelde Porsche. Waar ik specifiek naar op zoek ben, is liefst een correcte 964 die als 2e auto in het weekend naast mijn bedrijfswagen zou gebruikt worden. Momenteel heb ik hiervoor een VW Karmann Ghia uit 1969, maar ik zou nu graag iets snellers hebben.

Ik stel mij hier graag voor omdat ik al heb gemerkt dat er hier heel veel kennis over Porsche aanwezig is. Dit kan mij alleen maar helpen in het vinden van de juiste Porsche, om zo ook mijn ervaringen te delen op het forum. Hopelijk kan ik dus ook snel iets bijdragen aan het forum, maar voorlopig zal het dus vooral leren zijn 🙂

Schol!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 87)
    • Heerlijk!!!! :respect2:

[quote=”Peter_Targa_84″ post=199443]Mooie update die BBSjes :up:[/quote]

Thanks! Het zijn wel Cargraphics ipv BBS’en, al lijken ze erg hard op elkaar. Ik vond de Cargraphics net iets mooier omdat deze wat boller staan dan de vlakke LM’s. En deze zijn ook nog een stukje goedkoper, wat ook mooi meegenomen is natuurlijk 😀 Dit weekend eens werk van maken om de banden erop te leggen.

eindelijk iemand die het begrepen heeft :ass:
          Op een 964 horen “BBS stijl” velgen te liggen!!!

Way to go

XXX

Mooie update die BBSjes :up:

Tijd voor een update 😀

Hoewel ik dik content was van mijn Eta Beta’s, bleef het idee van een BBS LM of een Cargraphic velg in mijn hoofd spoken. Vandaag in Duitsland dan eindelijk een set gouden Cargraphics in een nagenoeg perfecte staat gevonden. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als ze eronder liggen! Daarna kiezen en de overblijvende set terug de verkoop in.

Ondertussen ook eens gemaild naar de fabricant van mijn ophanging (De Merwede in NL) om te horen of hij misschien ook kortere veren in het gamma heeft. Zit op het minimum vooraan, maar zou graag nog een 2cm zakken. Hopelijk kan hij deze aanleveren, dan blijft de kost toch enigszins beperkt. Anders worden het dure centimeters 🙂

Heel vet Ruben! Heb de velgen nog niet irl gezien, kom ze maar eens showen :relaxman: *luv

Heel vet Ruben! Velgen staan er super onder. Ge komt ze maar eens irl showen :hail: *luv *porsche

Super vette 964 Ruben! Velgen liggen er knap op, je komt ze maar eens showen op een mooie nazomers dag 😉

*luv

Gisteren mijn nieuwe velgen en banden eindelijk gemonteerd. Nadat ik ze een maandje geleden gekocht had, bleek dat de rand van de voorste velgen net te breed was voor de kassen. Gelukkig nog nieuwe randen kunnen bestellen die iets smaller waren, ook al maken ze de velgen niet meer. Na lang twijfelen ook witte pinkers gemonteerd, dus binnenkort eens goeie foto’s maken! Kan er helaas niet bij zijn in Kasterlee vandaag..

[quote=”G-man” post=164230][quote=”Goof” post=164229]…of ik een 225 op een 10j velg krijg….[/quote]

Smaken verschillen maar dat gaat volgens mij op niet veel trekken… 225 op een 10J is smal. 245 zou IMO al veel beter passen.

Ik zou mij niet gerust voelen als ik een rondrij met velgen waar banden opliggen die er eigenlijk niet op thuishoren…
                          (maar dat is mijn mening, mijn rijstijl vereist, kuch, kuch…, een auto die technisch in orde is… :wtf: )[/quote]

Merci voor de input! Heb er zo niet echt een idee van hoe het er gaat uitzien, zal er eens eerst een 225 langshouden om een beter beeld te krijgen. En anders wordt het inderdaad een bredere, overtrokken is ook niet echt mijn smaak hoor.

J

[quote=”Goof” post=164229]…of ik een 225 op een 10j velg krijg….[/quote]

Smaken verschillen maar dat gaat volgens mij op niet veel trekken… 225 op een 10J is smal. 245 zou IMO al veel beter passen.

Ik zou mij niet gerust voelen als ik een rondrij met velgen waar banden opliggen die er eigenlijk niet op thuishoren…
                            (maar dat is mijn mening, mijn rijstijl vereist, kuch, kuch…, een auto die technisch in orde is… :wtf: )

[quote=”Mart” post=164206]ps. Je kan de wielen wellicht nog ietwat kantelen, dat ze dan mogelijk net vrij vallen bij de spatborden. Dan wel het loopvlak van de banden in de gaten houden, of dat goed gaat. Lijkt me beter dan stukken van je banden afknippen dan toch… o[/quote]

Van mijn banden ga ik niets afknippen, Mart 😀 Het zou een stukje van de plastiek van het binnenspatbord zijn, dat schuurt wanneer ik (vrij ver) draai.

Maar je hebt gelijk, camber kan misschien ook helpen. Ik ga ook eens eerst kijken om de banden van vooraan (225 breed) achteraan te leggen (nu 265 breed) en dan vooraan een 205 te leggen. Misschien dat dat ook al genoeg doet. Ga wel eens eerst moeten opzoeken of ik een 225 op een 10j velg krijg getrokken zonder dat het er heel overtrokken gaat uitzien, maar ik vermoed dat dit nog juist gaat.

ps. Je kan de wielen wellicht nog ietwat kantelen, dat ze dan mogelijk net vrij vallen bij de spatborden. Dan wel het loopvlak van de banden in de gaten houden, of dat goed gaat. Lijkt me beter dan stukken van je banden afknippen dan toch… o

Fraaie combi Goof! :drink:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 87)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.