dag

• Maker
    Discussie

• Hendrik
    Deelnemer

Mijn naam is Hendrik en de 914 VWPorsche was mijn wensauto als jongetje op de fiets, vandaar …

Voor mijn werk rij ik met een Toyota Prius, gewoon, komt de helft goedkoper uit dan een A4 of een Passat. Went slecht als je altijd Duitse auto’s reed. Bovendien haal je op de Autobahn geen 3,8 l/100 km, maar eerder 7, als je de elektrische motor als “overdrive” gebruikt…

Oh ja, het gezin heeft ook nog een Opel kadett 1.6D GLS van april 1984, slechts 130.000 km, meestal in gebruik als trekker van de aanhangwagen en om aardappelen te halen. Start altijd, zelfs bij -15°C, als de oude Peugeot van de vrouw weer niet wou starten of toen de deuren van de VW vastvroren.

Ooit eens heb ik een jaar in een 924 Le Mans gereden die voordien een jaar had stilgestaan. Slechte elektrische kontakten, weigeren opnieuw te starten met opgewarmde motor zoals ik hier ook al las, 1 remschijf afgebroken op de autosnelwegafrit en na controle door een (amateur-)Porsche “service” garage, slippen bij lage snelheid, …
      Kortom ik was blij dat ik die bak kwijt was als donorkar.

En nu denk ik eraan een Porsche te kopen. Terug misschien een 924, want ik lees er zoveel goeds over :coolness: maar dan S. Of toch een 914 en wel 2 de liter?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
      • Benvenuti hier,
        Kiezen is altijd moeilijk maar eigenlijk ook heel plezant. :relaxman:
        Ciao,
        Luc

Sukcces met de zoektocht.
          Kopen waar je het meeste voor voelt.
          Je hart laten spreken.

welkom, als de 914 je goesting is, niet twijfelen en gewoon doen 😆

Welkom hier, en jouw keuze ga ik zeker niet tegenspreken! Ik zou ook zeker voor een 914 gaan, maar je gaat wel een ander budget moeten voorzien dan voor een 924. Toch zeker als je en deftig exemplaar wenst aan te schaffen. Succes met de zoektocht.

914 helemaal top om aardappelen te halen 😉

De 914 :up: zou mijn eerste keuze zijn,zelf ben ik net 30 jaar en ik heb net mijn eerste 996 gekocht en ben er dolgelukkig mee.

Wim

Welkom Hendrik op het forum, en veel plezier met de zoektocht naar jouw Porsche.

😀 welkom

XXX

Welkom Hendrik. 914 man, zeker de beste keuze van de 2. :relaxman:

Hoi Hendrik,
                          Welkom op het forum. De 914 is idd een zéér aparte auto.
                          Gewoon DOEN als dat je droom was : Ikzelf heb ook altijd gezegd, vóór m’n 40ste mijn eerste Porsche.
                          Allee, met 2,5 jaar vertraging hebben we vrijdag onze nieuwe Boxster afgehaald.
                          SUPER als je droom werkelijkheid wordt !!

Grtzz,
                          Olivier :salut:

Qua 914 anders je licht eens opsteken bij onze admin Mcklusky, die heeft misschien nog wel iets staan voor jou :coolness:

Welkom :drink:

Van harte welkom op dit gezellige en informatieve forum . :applaus:

Ik sta volledig achter je keuze voor een 914 ! :up: :up:

wekom
                                  porsche 914 vindt ik super mooie aparte auto
                                  heb zelf een 911 targa van 1984
                                  sucses met je zoek tocht
                                  :drink:

Hendrik, mooi verhaal en welkom op ‘t forum! :first:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.