- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
8 april 2013 om 06:12
Mijn naam is Hendrik en de 914 VWPorsche was mijn wensauto als jongetje op de fiets, vandaar …
Voor mijn werk rij ik met een Toyota Prius, gewoon, komt de helft goedkoper uit dan een A4 of een Passat. Went slecht als je altijd Duitse auto’s reed. Bovendien haal je op de Autobahn geen 3,8 l/100 km, maar eerder 7, als je de elektrische motor als “overdrive” gebruikt…
Oh ja, het gezin heeft ook nog een Opel kadett 1.6D GLS van april 1984, slechts 130.000 km, meestal in gebruik als trekker van de aanhangwagen en om aardappelen te halen. Start altijd, zelfs bij -15°C, als de oude Peugeot van de vrouw weer niet wou starten of toen de deuren van de VW vastvroren.
Ooit eens heb ik een jaar in een 924 Le Mans gereden die voordien een jaar had stilgestaan. Slechte elektrische kontakten, weigeren opnieuw te starten met opgewarmde motor zoals ik hier ook al las, 1 remschijf afgebroken op de autosnelwegafrit en na controle door een (amateur-)Porsche “service” garage, slippen bij lage snelheid, …
Kortom ik was blij dat ik die bak kwijt was als donorkar.En nu denk ik eraan een Porsche te kopen. Terug misschien een 924, want ik lees er zoveel goeds over :coolness: maar dan S. Of toch een 914 en wel 2 de liter?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.