Dansk uitlaat

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Dansk uitlaat

• Maker
    Discussie
  • Had graag mijn standaard uitlaat van mijn Porsche SC vervangen door een dansk uitlaat.
    Een volledig SSI systeem had ook een optie geweest maar mijn warmtewisselaars werden kortelings vervangen door de vorige eigenaar.
    Nu heb ik toch enkele vraagjes en hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen 😐

Heeft het vervangen van de uitlaat al enig effect op het geluid of dient de voorpijp dan ook vervangen te worden?
    Indien men de voorpijp veranderd wat is dan de beste keuze één met demper of zonder.
    Heb gezien dat men bij dansk twee verschillende RVS uitlaten heeft namelijk de TUV gekeurde (RVS einddemper 3.0 -3.2 84mm) en de niet TUV gekeurde (RVS sport einddemper 911 3.2).
    Die RVS sportuilaat zag ik in het topic van Gette onder zijn SC gemonteerd staan dus ik veronderstel dat men deze ook op een SC kan bevestigen zonder aanpassingen.
    Mijn vraag hier is welke deze beste keuze van de twee is?
    Rijd momenteel op O platen en wens dit ook te blijven doen dus naar keuring toe heb ik wel de vrije keuze (momenteel toch nog met de huidige wetgeving).
    Alvast bedankt voor jullie input en ervaringen over dit onderwerp :respect2:
    Jullie input zal mijn keuze bepalen want eerlijk gezegd ben ik hier niet zo onderlegd in 😕

Fijn weekend en mss tot op de beurs in Antwerpen 😉

Greets Blinky

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • XXX

http://www.youtube.com/watch?v=mSIfbGdv4OM 2de helft van kort filmpje en hij stond nog koud hé. Als hij warm staat loopt hij wat luider 😀
      SSI & Dans S eindpijp van een dikke 80mm

Ja graag een geluidsfragmentje :happydance:

Grave pijp ! Geen geluidsfragmentje van ?

Fotoke van bij de start van mijn revisiewerken.
            Normaal gezien past die ook op een 2.7 zonder SSI type uitlaat !!

Gette wat bedoel je met S-bend. Is dat ook een Dansk uitlaat? En past die op een 2.7 van ’77?

Grts Paul.

Ik heb het genoegen gehad om wat te testen met verschillende uitlaten onder mijn SC.
                Standaard ijzerdemper met tussendemper, inox Dansk met TUV en zonder tussendemper. De “zwarte 70mm ijzeren sport” demper van dansk en de laatste met S-bend.

Het geluid van de TUV demper met 85mm eindstuk is mooi op stationair, maar weinig extra eens je met de wagen op weg bent. Die ijzeren 70mm pot is luider, maar wel enig gedreun binnenkant tussen 3 en 4 t/min. Uiteindelijk gekozen voor de S-bend zonder tussen demper, polulair in Duitsland en Nederland dus kan niet slecht zijn. Volle sound in alle toerentallen, geen gedreun in de wagen, weegt niks en een speciale look. Ook de prijs valt zeer goed mee ! 350 euro bij Van Kessel 😉

😀 😀 Heb zo eentje op mijn P Targa staan. Tof geluid, en dit enkel in hoge toeren. Dus wanneer het echt plezant wordt

Op de hands zag ik eentje in goede staat. (hopelijk opent de bijlage)

Attachments:
                    • 146109737-spageti-uitlaat.jpg
                    XXX

Ik heb mijne kompleet vervangen door de SSI n Dans S combinatie – 84mm eindpijpje aan één zijde.
                      Lekker luid man, bwaaa.
                      Is op een Targa dus ik kan er van genieten.
                      Ben hem bij Van Kessel gaan halen – Deurne bij Eindhoven.
                      Die kerel heeft redelijk wat in voorraad, mail of bel even want hij weet wat waar op past.
                      Tevens was hij ruim de goedkoopste. Ik vond gans de combinatie in België tussen de 2.100 à 2.200 €, bij Van Kessel 1800 €.
                      De moeite om tot daar te rijden.

Succes :relaxman:

Als je originele nog in goede staat zijn zou ik voor de niet TUV-versie gaan. Anders eens kijken op OETTLE site voor eventuele alternatieven. Luchtfilteraanpassing voor de SC is ook een budgetvriendelijke ingreep met mooie extra muziek.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.