Das Auto The Germans, Their Cars and Us (BBC TV)

Home Forum Zeverhoekje Das Auto The Germans, Their Cars and Us (BBC TV)

• Maker
    Discussie
  • [video width=425 height=344 type=youtube]X5J2PzWPJSE[/video]

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • +1
      Wunderbar. :music:

Zeer knappe docu! :respect2:
        Alleen al voor de muziek… :music: :first:

Niet alleen Europa, bij de Chinezen zijn de Duitse wagens ook zéér sterk in trek!
          Zeker de LWB Mercedessen (die speciaal voor China gemaakt worden en niet leverbaar zijn in ROW).

Sad but true …de Duitsers zijn geslaagd in hun opzet en hebben Europa veroverd :salut:

Die bedoel ik Wim 😥 .

Wim

Als je die bedoeld, die is naar Nederland gegaan. 😉

Als je er eens over nadenkt wat een wagens hadden ze niet ! :lekker:
                  Die merken die Porsche opsomt voeg daar nog Austin Healey ,caterham ,lotus ,Noble enz aantoe .
                  Pure nostalgie !
                  Ik heb nog steeds spijt dat ik een jag xk 140 heb laten gaan ! 😥
                  We kunnen dit alleen maar koesteren !

We moeten wel toegeven dat hun wagens zijn verbeterd sinds ze in handen zijn van de Duitsers e.a. hé 😉

Mini (Bmw), Bentley (VW), Rolls Roys (BMW), …..
                    Jaguar (Ford en later TATA Motors)
                    Land Rover (overgenomen door BMW, verkocht aan Ford en doorverkocht aan TATA Motors)

De jaren van de golden sixties met Mini’s, Triumph en de Britisch Leyland wagens waren misschien nostalgischer.

En hun sportwagens niet te vergeten, Aston Martin, Marcos, TVR, Lotus, MGB, Jensen, Morgan …

Maar zoals Funny al aangaf, hun kwaliteit liet je soms in de steek en is de doodsteek geweest.

Klopt Wim !De Uk was ooit het land waar men wagens maakte die een ander niet durfde maken !
                      Die creativiteit en het gebrek aan kwaliteit is hun ondergang geworden ! 😥

Wim

Mooi filmpje, en dat ze toegeven dat ze steken laten vallen hebben in de auto industrie is durf voor nodig.

Want eigenlijk is het zonde dat zo’n land met zeer grote auto geschiedenis, nu eigenlijk allemaal weg is op een paar privé merken na.’ 😥

Bedankt om dit te delen .
                          Waar ik van schrok is dat men zei dat de Uk koploper is van het importeren van Duitse auto’s .Dit had ik nooit gedacht. 😳

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.