Dashboard 911

Home Forum Porsche Talk Dashboard 911

• Maker
    Discussie
  • Heb een leuk US-karretje zien staan maar helaas met gescheurd dashboard.
    Is het te doen om een dashboard te vervangen of is dit onbegonnen werk. Wat reken ik als kost “all in”?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

Bovenkant kan er inderdaad af, maar de voorruit zal eruit moeten.
      Daarna is het heel makkelijk als de klokken verwijdert zijn.

Laat die vingers maar aan het toetsenbord ❗
        Inderdaad enkel de bovenkant gebarsten door de Californische zon, nu ligt daar een “matje” op wat a) niet schoon is en b) niet schoon is.

Ben niet zeker maar ik dacht gezien te hebben dat de bovenkant er zo af kan…??

ik dacht ook begrepen te hebben dat het enkel het bovenste stuk is dat zou moeten vervangen worden, bestaan er geen aftermarket covers, heb vroeger in men MGB wegens hetzelfde probleem bij anglo parts zo een cover gekocht en zelf over het originele bevestigd

@Stijn
          : steek je vingers maar vlug weg want voor je het weet hebben we alletwee prijs :what:

dat zie ik ook :applaus:
            maar de vraag was voor een US porsche, meestal gaat het dan om oude 911’s……en niet om een model vol elektronica

Vandaar dat ik vermoed dat de topicstarter het heeft over enkel en alleen de bovenkant, welke meestal gekraakt is door de cali sun…
            Deepee heeft het dus, denk ik althans, mis begrepen.

Sla me gerust op de vingers als ik mis ben met mijn veronderstelling, CDG….

Wim

Volgens mij is dat geen 86er dashboard, en dat zit wat minder complex in elkaar. 😉

meestal is het toch gewoon het bovenblad die gekraakt is bij de US auto’s
                Als ik me niet vergis is dit redelijk vlug gefixed, gezien dit na lossen enkele clipsen en schroeven, als 1 geheel kan verwijderd worden

Wat deepee post is als je de totaliteit wil vervangen.

er gaan heel wat uren in zitten om te demonteren en terug te plaatsen maar geen idee hoeveel; en het moet correct gebeuren of je hebt nadien gegarandeerd squeaks & rattles.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.