dashboard demonteren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 dashboard demonteren

• Maker
    Discussie
  • wie kan er mij wat tips geven om het dashboard uit men 66 te halen
    k durf er ni goed aan beginnen
    heb wat schrik om alles naar de vaantjes te helpen
    alvast bedankt

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Vanuit de kofferruimte kunnen alle moertjees gemakkelijk worden losgemaakt. Eens deze los zijn, kan het dashbord van binnenuit worden verwijderd.

Greets,

Gianni

merci al op voorhand e

Ik denk dat ik hier ergens iets kan liggen hebben, en als dit zo is mail ik het je zeker door.

Luc

om de klokjes te demonteren heb ik geen schrik, tis maar voor het dash zelf en dan vooral de zachte (leder?;skai?) bovenkant baart me zorgen.
            die is namelijk nog in perfecte staat en ik zou da zo willen houden.
            maar eerst en vooral eens een handleiding zien te bemachtigen
            merci manne

Het Haynes boek spreekt wel maar over de helft van de vijzen !

Dus als je dit volgt en het dashboard komt nog niet los na alle vijzen te hebben verwijderd volgens haynes… begin er dan niet aan te trekken en sleuren maar zoek verder naar nog vijzen… het zijn er wel een paar 😉

En volg vooral de raad van WB
              1. Altijd rustig blijven !
              2. …

idd

WB

Tip 1: Altijd rustig blijven!
                  Tip 2: Geloof in jezelf!
                  Tip 3: Haal er iemand met ervaring bij!
                  Tip 4: Zorg voor voldoende plaats om eventuele stukken weg te bergen en ze te voorzien van labels.
                  Tip 5: Raadpleeg boeken/forums hieromtrent.
                  Tip 6: Geef niet op
                  Tip 7: Neem wat foto’s hoe de onderdelen in elkaar zitten
                  Tip 7: Beloon jezelf……..en mij
                  Tip 8: bij mijn 911 kon je de klokjes uit het dashbord halen(eentje er uit halen, de andere er dan gemakkelijk uit te duwen) en alzo de bedrading loskoppelen, benoemen enz.. Met behulp van de elektrische schema’s (bij mij was dat te vinden in een boek van Haynes) wist je wel waar je mee bezig was (tenminste als je deze kunt lezen).
                  Verder ben ik echter niet gegaan, buiten vervangen van contactslot, lichtschakelaars enz….
                  Ik weet ook niet hoe het bij een 912 allemaal in elkaar zit, maar met wat hulp moet het wel te doen zijn (batterijtje niet vergeten af te koppelen!!!)
                  Ik wil je alleen wat moed geven, want ik weet hoe ik ook ooit zo bang geweest ben om ergens aan te beginnen. Als het dan toch gelukt is ben je eens zo blij… 😀 D 8)
                  greez
                  Wim

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.