Dashboardverlichting 911 uit ’87

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Dashboardverlichting 911 uit ’87

• Maker
    Discussie

• Eric Gheuens
    Deelnemer

Ik zou de lampjes van mijn tellers moeten vervangen aangezien ze weinig tot geen licht meer geven. Mijn idee was om ze allemaal te vervangen en ik heb er al wat besteld bij het porsche centrum in Antwerpen. Er bestaan er van 2W en 4W, maar het is niet duidelijk welke lampjes waar gaan :bounce: . Ik heb er dus waarschijnlijk wat teveel besteld, maar ze kosten gelukkig niet veel. Ik zal uiteraard checken welke lampjes er momenteel inzitten en ze met dezelfde sterkte vervangen. Weet iemand anders hoe het juist zit met die lampjes?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
      • [quote=”lucky911″ post=152029][quote=”de_koen” post=148407]toch eerst al eens aan de lichtschakelaar gedraaid he (dimfunctie)[/quote]
        lol toch er mee aant lache? Daar zit toch gene regelbare weerstand in?[/quote]

neje ni mee aant lachen :sarcastisch zit idd regelbare weerstand in en die kan al wel eens slijten waardoor je verlies hebt en zwakke verlichting…
        weet de kleur bij een Porsche niet vanbuiten, maar bij een VW is dat grijs/blauw, kan je makkelijk doorlussen achterop de schakelaar, en dan branden ze altijd op volle sterkte

J

Neenee, serieus.

Wist je dat niet? Knop van het licht, draaien om dashboardverlichting te dimmen.
          Probeer maar.

Zie mijn laatste post op de vorige pagina.
          En op de eerste pagina wordt het ook al vermeld door anderen.

[quote=”de_koen” post=148407]toch eerst al eens aan de lichtschakelaar gedraaid he (dimfunctie)[/quote]
            lol toch er mee aant lache? Daar zit toch gene regelbare weerstand in?

Lijkt me wel makkelijk zo’n afstandbediening, voor als je tijdens het rijden even een rondje aan het lopen bent in je P … :mrgreen:

[quote=”PatrickB” post=149233]John, voel u vooral niet aangesproken, maar deze kon ik niet laten liggen. :happy:[/quote]
                ik zou het ook niet laten liggen en je moest eens weten wat mijn personeel mee maakt met mijn zotte kuren :happydance: :happy: :drink:

Guilty as charged!! :first:
                  Ik zou ‘t wel bij één kleur houden (één van de vele redenen waarom de Jubi er komt), maar het probleem met die in te stellen kleurtjes is dat die dikwijls een eigen leven gaan leiden en de ene kaar ga je starten met paarse verlichting, de volgende keer met gele en de keer erna met een knipperende kerstboom.
                  Dus LED’s in één kleur :up:

PB

John, voel u vooral niet aangesproken, maar deze kon ik niet laten liggen. :happy:

J

hmm, zo’n kleurendisco in mijn 911… das niks voor mij.
                      Ik stoor me niet aan de mindere verlichting, ik kijk weinig naar de tellers…

Tis misschien stom dat ik het nog eens vermeld, maar je kan de lichtjes sowieso al dimmen door de knop van de lichten te draaien he.
                      Uittrekken/induwen is voor de lichten, draaien aan dezelfde knop is voor het dimmen van de dashbordverlichting.
                      Vergewis je ervan dat ze wel degelijk op zijn hardst staan voor je andere installeert of een leds inbouwt.

tja er zijn er hier een paar ( niet ik hé want de vrouw heet niet Marina :happy: )die voor felle kleurtjes vallen en dan kunnen ze kiezen :mrgreen:

😆 :happy: Ik was volop iets aan het bedenken om hierop te reageren Patrick maar jij slaat de nagel op de kop! :mrgreen:

PB

John is afgekort van Johnny? :mrgreen:

waarom geen led stripjes met afstandbediening en kies je kleurtje of lichtorgel effect en is dimbaar.
                              zulke setjes zijn er vanaf 39 € incl afstandbediening (ledjes uit de strip halen en draadjes aan solderen)
                              http://www.youtube.com/watch?v=GHmWNLArKBI

of dit inbouwen ( 12v)
                              http://www.ebay.co.uk/itm/LED-ceiling-flush-light-G4-BULB-with-remote-control-Colour-Changing-G4-LED-Bulb-/251321129248

In de “OK, pré-impact graag” thread is er ook eea. over geschreven, oa. over dingen die ook uit een Engelstalige thread komen van op Pelicanparts (als ik me niet vergis).

roy

Had eens op een engels forum iets over gevonden dacht ik, eens in men geschiedenis zoeken :p

Wat bedoel je met ‘iets bijplaatsen’?

Ik heb ondertussen de tien lampjes van de tellers vervangen en nu kan ik weer alles zien, enkel de Km-teller lijkt me nog niet helemaal oké. Slecht contactje of gebroken draad, dat moet ik nog eens nakijken 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.