Dashboardverlichting 911 uit ’87

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Dashboardverlichting 911 uit ’87

• Maker
    Discussie

• Eric Gheuens
    Deelnemer

Ik zou de lampjes van mijn tellers moeten vervangen aangezien ze weinig tot geen licht meer geven. Mijn idee was om ze allemaal te vervangen en ik heb er al wat besteld bij het porsche centrum in Antwerpen. Er bestaan er van 2W en 4W, maar het is niet duidelijk welke lampjes waar gaan :bounce: . Ik heb er dus waarschijnlijk wat teveel besteld, maar ze kosten gelukkig niet veel. Ik zal uiteraard checken welke lampjes er momenteel inzitten en ze met dezelfde sterkte vervangen. Weet iemand anders hoe het juist zit met die lampjes?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • roy

Kan je niet gewoon iets bijplaatsen desnoods?

Die lichtjes vallen wel mee, vind ik. Mijn probleem was dat verscheidene tellers niet of maar op halve kracht verlicht werden. Enkel de toerenteller was volledig verlicht en das eigenlijk de belangrijkste :engeltje:
          Ik heb ook wel wat gezocht naar LED-lichtjes, maar niets gevonden. Enkel wat behoorlijk negatieve ervaringen op Pelican-parts

Ik heb bij die van mij (1988) de verlichting ook eens gecontroleerd en moet inderdaad bekennen dat dit maar zwakjes is..zelfs op de felste stand maar dit zal dan wel normaal zijn zeker? Heb ook nog niet veel in het donker gereden maar heb me er blijkbaar nog niet aan gestoord als ik eerlijk moet zijn.

Die verlichting van de wijzerplaten is inderdaad zwak, zou het geen oplossing zijn om er leds in te monteren, ev. dimbaar ?
              Geen problemen meer met lampjes die stuk gaan.

[quote=”cabrio wim” post=148438][quote=”de_koen” post=148407]toch eerst al eens aan de lichtschakelaar gedraaid he (dimfunctie)[/quote]

Ken uw eigen Porsche. ;)[/quote]

+1 :think: :happydance:

Wim

[quote=”de_koen” post=148407]toch eerst al eens aan de lichtschakelaar gedraaid he (dimfunctie)[/quote]

Ken uw eigen Porsche. 😉

Wim

Inderdaad 😳
                    Maar was bij mij niet nodig, dus dacht daar niet bij na.
                    Ik had er een naaf verlenging tussen staan, dus ging dat zo.

[quote=”cabrio wim” post=148402]Nee hoor, klokken kun je er zo uitnemen, die zitten in een rubber geklemd.[/quote]
                      Voor de toerenteller is het wel makkelijker als je eerst het stuurwiel verwijdert, denk ik 😉

Draaien aan de dikke knop van uw verlichting. :coolness:

Dag koen, waar zit die ergens bij een 911 van 1984

toch eerst al eens aan de lichtschakelaar gedraaid he (dimfunctie)

Wim

Nee hoor, klokken kun je er zo uitnemen, die zitten in een rubber geklemd.

Bij mij geven de lampjes ook maar weinig licht meer, is het moeilijke klus om deze te vervangen?
                                Moet je hiervoor het volledige dashboard uithalen om deze te vervangen?

Wim

Staat inderdaad achteraan op de klokken vermeld.

Mocht dat wat weg gesleten of vergaan zijn, dan het lampje eruit halen en vervangen door gelijkwaardig.

Als ik me niet vergis heb je 2 soorten lampjes nodig nl. 12V/2W en 12V/4W.
                                    Dit staat normaal gezien ook vermeld in je boekje of achteraan op de tellers.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.