Dashbord 928

• Maker
    Discussie
  • Hallo Allemaal,
    Dit is mijn eerste post en meteen een vraagje natuurlijk. 😉
    Ik heb vorige week een 928 bwjr 1980 gekocht in ( goed ) rijdende staat, doch met wat werk aan.
    Carosserie en chassis, evenals motor en automatische boite, zijn in zeer goede staat.
    De automatsche bak gaat zo zacht dat je zelfs bijna niet voelt wanneer hij overschakelt.
    In het interieur is er wel wat werk te doen…
    Ooit is er van deze wagen een tweezitter gemaakt en zijn de originele stoelen vooraan vervangen door stoffen exemplaren ( die wel goed zitten ) moet ik zeggen.
    Nu komt mijn vraag…
    De kilometerteller haperde en bij opzoekingen op het net, blijkt dat dit een bekend euvel is bij de 928 ( en nog andere Porsche modellen) .
    Bij demontage van het dashbord en de kilometerteller bleek dat inderdaad het geel/oranje tandwieltje enkele tandjes kwijt is.
    Dit wordt dus eerstdaags besteld en vervangen.
    Nu zie ik onderaan het dashbord links en rechts een gekarteld wieltje dat blijkbaar niet aangesloten is + ook links en rechts een klein zwart drukknopje dat eveneens niet van draden voorzien is . 😯
    Weet er hier iemand waarvoor deze wieltjes en drukknopjes dienen en of deze moeten aangesloten worden ?
    Alvast bedankt

Greetz
    BIG charlie

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • hallo,

welkom op dit forum, en alhoewel ik geen porsche meer heb momenteel, loop ik toch nog soms dit forum af

voor zover ik me herinner, is de drukknop om je dagteller op nul te zetten, en de draaischijf voor de dashboardverlichting te regelen.

deze moete uiteraard aangeloten zijn. normaal gezien moet er daar onderaan het dashboard bedrading voorzien zijn.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.